Gå til innhold

Sex tidlig - sjekke om man er kompatibel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg forstår deg godt, og kjenner meg igjen i mye av det du sier her. Det er vondt å elske en som ikke er i stand til å elske deg tilbake - slik du trenger - uansett hvor tydelig du er i kommunikasjonen. 
Så er jo også dette toveis - det er to som skal bli elsket på riktig måte, noe som ikke gjør det enklere. Derfor ser jeg på kommunikasjon fra meg og min partner som helt essensielt, den må være god, den må være grunnsteinen for at vi klarer å holde sammen. Det betyr at vi begge har et ansvar om å bryte ned murene våre og slippe hverandre helt inn. Slipper jeg ikke inn, vel da vil jeg ikke inn.

Med åpenhet om andre seksualiteter mener jeg: Tråden spør hvorfor det er viktig å ha sex tidlig for å sjekke om man er kompatible. Vi liker alle mye av det samme, og mye ulikt. Så er det for å finne ut om dere liker akkurat det samme? Eller er du åpen for at han kan komme med sine egen som kan utvide horisonten din - eller vil du da avfeie ham som ikke kompatibel. 
Så vil jeg presisere det jeg sa om at man er mer åpen for den man elsker enn de man ikke elsker. Når kjærligheten får satt seg er man naturligvis mer mottakelig for den andres behov enn før. Tror du ikke?

Anonymkode: afba3...de4

Jeg er åpen for å utvide horisonten min. Er nok mer at jeg trenger å føle at vi forstår hverandre på det planet. 

Klarer vi å gi hverandre det vi trenger?

Det er veldig viktig for meg. Kjærlighetsspråket. For meg er det den kommunikasjonen jeg trenger. 

Det kommer nok litt an på hva det er. Jeg er villig til å prøve det meste, strekker meg langt og ser på meg selv som raus.

Å gå på akkord med meg selv vil jeg ikke. Det tror jeg ikke fører så mye godt med seg...

Så liker jeg å tro at jeg kan prate om absolutt alt. Er veldig åpen for den jeg opplever er rett for meg.

Anonymkode: a4b7e...aaf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sex er viktig i de fleste forhold, men å teste dette først og eventuelt forkaste en "kandidat" fordi den første sexen ikke holder mål, er ganske idiotisk.

Det er idiotisk fordi alle er ulike, og hva den andre liker, og hva som er god sex for folk, det er veldig ulikt. Det er selvsagt mulig at man har råflaks og at kvinnen faktisk liker det mannen tror hun liker og motsatt, men det kan like gjerne være fullstendig bom. Det tar tid å lære hverandres seksualitet å kjenne, derfor vil som regel sexen bli bedre over tid. Kanskje tar det uker, kanskje tar det årevis, men det blir som regel bedre etterhvert som man blir trygg på hverandre, blir kjent, og lærer hverandres preferanser. Preferansene endres også ofte over tid, derfor er det seksuelle i et forhold i stadig endring.

De som leter etter en partner for et langvarig forhold som de kan stifte en familie og bygge et hjem sammen med, må se etter andre kvaliteter enn bare om det fungerer seksuelt. Man må først og fremst fungere som bestevenner og samarbeidspartnere. Sexen finner man ut av senere, og sexen blir som regel helt fin så lenge alt det andre er på plass og man vil hverandre vel og elsker hverandre. Målet må uansett være at forholdet har en så solid plattform bygget på vennskap og kjørlighet at det skal mer til en en down-periode i sexlivet for at forholdet skal havarere.

Derfor, vent med sex og ikke "rot bort" en fantastisk livspartner bare fordi man starter for tidlig med sex, og blir skuffet....

Anonymkode: 41a1a...28d

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er rart at noen ikke kjenner seg komfortabel nok med å snakke om sex så tidlig.. at det blir litt for intimt og kleint for tidlig liksom... Men å faktisk ha sex er ikke for intimt for tidlig. 

Snakk om vås.

Jeg er kvinne og det er nok helst menn som argumenterer om tidlig sex "for å sjekke om kompatible" som må svare på spm ditt her. Men jeg tror det er noe menn sier for å komme i buksa på damen. Idiotsk push-middel er det. 

Anonymkode: 39dfe...0bc

Jeg tror du tar litt feil. Dette gjelder absolutt kvinner også. Hva som ligger bak synes jeg er interessant, og det kan godt være ulikt. At noen bruker dette som en unnskyldning for å komme i buksa på damene tror jeg absolutt 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er viktig å sjekke ut tidlig. For meg er det viktig å holde rundt hverandre før og etter sex. Kos er en viktig del, kanskje viktigere enn selve sexen. Ei jeg var sammen med ville gå rett på sexen hver gang og så enten hoppet hun rett ut av senga etterpå eller snudde seg vekk for å sove. Det hadde jeg ikke funnet ut bare ved å snakke.

Ei annen tilfredstilte jeg både med hender, munn og penis. For henne var det uaktuelt å tilfredstille meg med munn eller hender. Det første hadde jeg vel mistanke om men jeg opplevde ingen tegn på forhånd til at hun ikke kunne ta på meg.

Anonymkode: 9c5db...5b0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg,TS. Her snakket vi masse om det og visste derfor at vi var kompatible.

Anonymkode: cc888...115

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pppfffhhøøøyy. Jeg forelsket meg i en mann. Jeg lengtet sykt etter sex med ham, det tok ei stund før det skjedde. Auda så liten, jeg var veldig skuffet, det må innrømmes. MEN, den sto som en påla ved enhver anledning og eieren hadde skikkelig brukerkompetanse. Det er tretti år siden, jeg elsker ham ennå. 

Hvis tidlig sjekk for kompatibilitet hadde vært et tema da, ville vi aldri gått til neste runde, men jeg lærte ham å kjenne godt på forhånd, alle kvaliteter, holdninger, verdier, respekt og deretter fulgte sex som har vært gøyal, variert, pålitelig ereksjon, deilig, orgasmisk, tidvis eksperimentell og mye mer, på tross av en litt under gjennomsnittet størrelse. 

Anonymkode: 939dd...600

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er viktig å sjekke ut tidlig. For meg er det viktig å holde rundt hverandre før og etter sex. Kos er en viktig del, kanskje viktigere enn selve sexen. Ei jeg var sammen med ville gå rett på sexen hver gang og så enten hoppet hun rett ut av senga etterpå eller snudde seg vekk for å sove. Det hadde jeg ikke funnet ut bare ved å snakke.

Ei annen tilfredstilte jeg både med hender, munn og penis. For henne var det uaktuelt å tilfredstille meg med munn eller hender. Det første hadde jeg vel mistanke om men jeg opplevde ingen tegn på forhånd til at hun ikke kunne ta på meg.

Anonymkode: 9c5db...5b0

Jo, det kunne du funnet ut bare ved å si det. Du kunne fortalt hva du trengte, hva du likte. Hvorfor tror ikke du at du kunne funnet det ut ved å «bare» snakke? Disse damene, fortalte du noen gang at du også trengte oralsex? At du trengte kos før og etter? 

For meg er oralsex viktig, elsker å både gi og få. For meg er dette en naturlig ting å snakke om. For jeg vil jo ikke ha sex med en som ikke vil like den sexen jeg liker. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er enig med deg,TS. Her snakket vi masse om det og visste derfor at vi var kompatible.

Anonymkode: cc888...115

Takk,

det er godt å høre. For som mann har jeg følt meg som en raring med tanke på de damene jeg har datet.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vist meg relativt fleksibel i saken, men har generelt sett at jeg er for opptatt av sex og glemmer litt hvorvidt jeg og mannen går godt i lag, så nå foretrekker jeg å bruke tid på å bli kjent før jeg har sex.

Og så er det elementer som jeg først får taket på i kompabiliteten etter at jeg har hatt sex med mannen. Kyssing, berøring, nytelse, fellesskap, kroppslig lydhørbarhet, min orgasmerate, etterglød og etterspill. Jeg tar fint normal pikk, både for stor og for liten går ut over min nytelse.

Rett tid til å ha sex etter at en har begynt å omgås tror jeg det ikke er en fasit på. Hva trenger du til å slå sjeledøra åpen og for å finne trygghet? Mange har hjertelige og nydelige opplevelser med å starte rett på sex. Men om det er ønsket metode for å finne et fungerende forhold er sansyneligheten på gruppenivå 10% for det og de som får det til kjennetegnes av at kommunikasjonen mellom dem fungerer.

Anonymkode: 984ea...903

AnonymBruker
Skrevet

For å sjekke om man er fysisk kompatibel. Vanskelig å sette ord på uten å høres vulgær ut 

Anonymkode: 904f1...07f

AnonymBruker
Skrevet

Erfaringsmessig har ikke menn (muligens damer også, men jeg dater menn) den aller beste selvinnsikten når det kommer til sex. Det er ikke måte på hvilke talenter i senga de har når man snakker, men når vi ligger der så aner de ikke hva de holder på med. Derfor har jeg gjerne sex etter ikke altfor lenge, dårlig sex (dvs. uten noe potensiale til å bli mye bedre) er en dealbreaker. Det er forskjell på litt klønete fordi det er første gang og fullstendig clueless.

Anonymkode: 99b78...30d

AnonymBruker
Skrevet

Av ulike grunner ventet jeg og eksen 5 uker før vi hadde sex første gang. Det var en nedtur. Vi var ikke samstemte. Ble ikke noe bedre, men jeg aksepterte det for jeg var forelsket. Etterhvert ble det et voksende problem. Det ble slutt av andre grunner, og jeg tenker ofte på at det var tydelig at vi ikke var en bra match og at jeg skulle ønske at jeg hadde opplevd det før det hadde gått 5 uker så jeg hadde lagt det i potten for «ikke kompatibel». 

Anonymkode: 794e4...e33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser ofte at folk sier at de vil ha sex tidlig for å sjekke om de er kompatible. Det høres logisk ut, men jeg kjenner at noe skurrer litt for meg.

Hva er det man egentlig prøver å finne ut? Og hvorfor kan man ikke snakke om det først?

For meg virker det som om sex blir brukt som test fordi kommunikasjonen rundt det er vanskelig. Men hvis man ikke kan snakke åpent om lyst, grenser og forventninger — da vil jo det være en utfordring i et forhold uansett.

Og ja, sex er viktig for meg også. Gjerne ofte. Men for min del er kommunikasjon en større indikator på kompatibilitet enn tempoet man har sex i.

Skulle gjerne hatt noen ærlige tanker og svar fra dere som kjenner dere igjen i at sex må testet ut tidlig.

Jeg tester ikke sex tidlig nei, aldri gjort og alltid hatt et godt sexliv. Tenker at sex er noe man skaper med en man er glad i og trygg på. 

Anonymkode: 9ecd1...bbe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jo, det kunne du funnet ut bare ved å si det. Du kunne fortalt hva du trengte, hva du likte. Hvorfor tror ikke du at du kunne funnet det ut ved å «bare» snakke? Disse damene, fortalte du noen gang at du også trengte oralsex? At du trengte kos før og etter? 

For meg er oralsex viktig, elsker å både gi og få. For meg er dette en naturlig ting å snakke om. For jeg vil jo ikke ha sex med en som ikke vil like den sexen jeg liker. 

Fordi noen menn lyver og sier hva som helst for å ha sex med deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For å sjekke om man er fysisk kompatibel. Vanskelig å sette ord på uten å høres vulgær ut 

Du har lov å si det du vil. Det er dine ord, bare å eie de 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For å sjekke om han har stor nok kuk, enkelt og greit.

Anonymkode: 84112...136

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi noen menn lyver og sier hva som helst for å ha sex med deg. 

Men det er vel ikke det det handler om? Det handler om at du har vært ekte. Du kan aldri helgardere deg. Og hva har i så fall dette med å ha sex tidlig eller ikke? Det er et valg, om det så baseres på løgn eller ikke. Uansett, så var det vel her en mann som ikke trodde han ikke kunne snakke med en dame om slikt…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Sex er viktig i de fleste forhold, men å teste dette først og eventuelt forkaste en "kandidat" fordi den første sexen ikke holder mål, er ganske idiotisk.

Det er idiotisk fordi alle er ulike, og hva den andre liker, og hva som er god sex for folk, det er veldig ulikt. Det er selvsagt mulig at man har råflaks og at kvinnen faktisk liker det mannen tror hun liker og motsatt, men det kan like gjerne være fullstendig bom. Det tar tid å lære hverandres seksualitet å kjenne, derfor vil som regel sexen bli bedre over tid. Kanskje tar det uker, kanskje tar det årevis, men det blir som regel bedre etterhvert som man blir trygg på hverandre, blir kjent, og lærer hverandres preferanser. Preferansene endres også ofte over tid, derfor er det seksuelle i et forhold i stadig endring.

De som leter etter en partner for et langvarig forhold som de kan stifte en familie og bygge et hjem sammen med, må se etter andre kvaliteter enn bare om det fungerer seksuelt. Man må først og fremst fungere som bestevenner og samarbeidspartnere. Sexen finner man ut av senere, og sexen blir som regel helt fin så lenge alt det andre er på plass og man vil hverandre vel og elsker hverandre. Målet må uansett være at forholdet har en så solid plattform bygget på vennskap og kjørlighet at det skal mer til en en down-periode i sexlivet for at forholdet skal havarere.

Derfor, vent med sex og ikke "rot bort" en fantastisk livspartner bare fordi man starter for tidlig med sex, og blir skuffet....

Anonymkode: 41a1a...28d

Jeg tenker ikke på prestasjon under sex. Det handler om hvordan han ivaretar meg i en sårbar situasjon. Det emosjonelle. Enten så forstår man dette eller så gjør man det ikke.

Det forteller meg uansett alt jeg trenger å vite. Her velger jeg å stole på meg selv. 

Det som ikke kommer naturlig eller av seg selv kommer sjeldent i det hele tatt. Det er min erfaring. Den feilen gjør jeg ikke flere ganger...Da kan jeg heller være alene. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er vel ikke det det handler om? Det handler om at du har vært ekte. Du kan aldri helgardere deg. Og hva har i så fall dette med å ha sex tidlig eller ikke? Det er et valg, om det så baseres på løgn eller ikke. Uansett, så var det vel her en mann som ikke trodde han ikke kunne snakke med en dame om slikt…

Jeg har vært ekte. Det handler om at da kan jeg glemme fortest mulig. Bearbeide sorgen. Det krever enormt mye av meg å slippe et annet menneske inn. Enormt mye. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe man sier bare for å kunne ligge rundt. 

Anonymkode: 4060f...7bb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...