Skyfri Skrevet 2. april 2006 #1 Del Skrevet 2. april 2006 nå når matlysten endelig har kommet tilbake koser jeg meg skikkelig med gode middager. og her om dagen inviterte jeg samboer ut på big horn. og etter en telefonkonsultasjon med en venninne kom vi fram til at så lenge biffen er godt stekt på utsiden, så er det ingen fare med bakterier, for de sitter utenpå hele kjøttstykker (oppmalt kjøtt har derimot bakterier over det hele og må gjennomstekes..). vel, dermed bestilte jeg medium stekt. og da jeg kom hjem ville jeg bare sjekke på internett, og der så jeg til min forskrekkelse at alt kjøtt skal være gjennomstekt -altså ikke ok med medium stekt biff. det er vel toxoplasmose som er det man frykter, etter det jeg forsto.. men spist er spist, og nå er jeg bekymret... hvor ille er dette, tror dere??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lil Skrevet 2. april 2006 #2 Del Skrevet 2. april 2006 Ikke så veldig ille, tror jeg Det var vel i Norge, og det er ikke noe du gjør hver dag. Tror ikke det er så stor risk, og jeg tror heller ikke at det så mye annet å gjøre enn å ta en toxotest senere. Spør legen din om det er nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 2. april 2006 #3 Del Skrevet 2. april 2006 Risikoen er jo alltid der. Men det er veldig liten sjanse for å bli smittet. Som lil sier.. Spør legen om toxo-test hvis du mener det er nødvendig. Forøvrig er det mest skadelig i begynnelsen av svangerskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 2. april 2006 #4 Del Skrevet 2. april 2006 Har vel spist biff rundt tre ganger siden jeg ble gravid. Alltid medium stekt . Orker ikke seigt kjøtt og sjansen er jo absolutt minimal... Om du hadde spist det i utlandet hadde nok risikoen vært større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyfri Skrevet 2. april 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 2. april 2006 godt å høre at dere mener sjangsene er små. jeg er ikke så bekymret lengre nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Skrevet 3. april 2006 #6 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg har spist medium stekt kjøtt maaaange ganger under både denne graviditeten og forrige. Jeg er glad i god mat, og kan ikke fordra seig og gjennomstekt biff. Jeg spiser også blåmuggost med god samvittighet! Slapp av - det skal myyyye til for at du får i deg noen skumle bakterier på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 3. april 2006 #7 Del Skrevet 3. april 2006 Vel, det er jo ikke uten grunn at dem advarer.. Og det er litt dumt hvis det faktisk skulle skje noe. Skal man da gå rundt med dårlig samvittighet for at man har skadet barnet sitt, resten av livet, bare fordi man hadde lyst på litt mør biff eller litt ost? Anser ikke megselv som hysterisk, men jeg følger rådene mattilsynet har gitt for gravide. For jeg er glad i vin også. Og et glass skader helt sikkert ikke.. Men man vet aldri. Plutselig er det en gang for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 3. april 2006 #8 Del Skrevet 3. april 2006 Åja.. Nevne det kanskje. Hva andre velger å gjøre får bli opp til dem(I don't give a damn ). Men jeg synes det kan være greit å ikke "anbefale" sin egen livsstil til andre, hvis den krasjer med anbefalingene til dem litt høyere opp i systemet. For det vel ikke bare "just for fun" at disse advarslene kommer ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #9 Del Skrevet 4. april 2006 Men du røyker ikke sant ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 4. april 2006 #10 Del Skrevet 4. april 2006 Hva har min livsstil med om andre bør spise medium stekt biff å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå