AnonymBruker Skrevet 29. november 2025 #1 Skrevet 29. november 2025 Jeg holder på å bli gal! Eksemen blir bare verre med tida. Det klør og svir noe så forferdelig etter jeg har dusja, jeg gruer meg til hver dusj. I dag fikk jeg et kløanfall uten å ha vært i dusjen. Det klødde noe infernalsk på låra. Etterpå, når jeg gikk i dusjen, så hadde jeg blåmerker nedover lårene. Det er nytt. Er det noen som har noen tips til meg, hva kan jeg gjøre for å unngå kløe? Er nettopp begynt med Protopic på eksemen, og det har hjulpet mye på å «dempe huden,» er ikke så rød lenger. Men kløen blir jeg ikke kvitt😖 Anonymkode: fb3bb...b3b 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2025 #2 Skrevet 29. november 2025 Hva bruker du når du dusjer? Bruker du fuktighetskremer? Anonymkode: c3fe0...55d 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2025 #3 Skrevet 30. november 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva bruker du når du dusjer? Bruker du fuktighetskremer? Anonymkode: c3fe0...55d Olje som skal være skånsom. Bruker mye Locobase. Og Canoderm. Dermovat på hissig utslett. Anonymkode: fb3bb...b3b
Capazitet Skrevet 30. november 2025 #4 Skrevet 30. november 2025 Kanskje ta ein tur til hudlege og få ein reseptsalve
AnonymBruker Skrevet 30. november 2025 #5 Skrevet 30. november 2025 Capazitet skrev (2 minutter siden): Kanskje ta ein tur til hudlege og få ein reseptsalve hun sier jo at hun går på protopic… Protopic er fantastisk, men etter at jeg begynte med jak-hemmere trenger jeg den nesten aldri lenger. Jeg kan dusje uten at det er smertefullt at vannet treffer huden, det gjør ikke vondt å smile eller ha på klær som treffer huden eller å åpne og lukke hendene etc. Våkner ikke om natten av kløe, ikke flass og blod i sengetøyet etc. Kanskje du kan diskutere med fastlegen din om du er en kandidat for jak-hemmere? Anonymkode: fb0ba...8b0 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2025 #6 Skrevet 30. november 2025 Capazitet skrev (5 minutter siden): Kanskje ta ein tur til hudlege og få ein reseptsalve Å gud. Ts refererer til en salve på resept. Ts: Hvor lenge har du brukt Protopic? For meg tok det litt tid før alt roet seg og bivirkningene, først og fremst kløe, ga seg. Anonymkode: 45b45...8bf
AnonymBruker Skrevet 30. november 2025 #7 Skrevet 30. november 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): hun sier jo at hun går på protopic… Protopic er fantastisk, men etter at jeg begynte med jak-hemmere trenger jeg den nesten aldri lenger. Jeg kan dusje uten at det er smertefullt at vannet treffer huden, det gjør ikke vondt å smile eller ha på klær som treffer huden eller å åpne og lukke hendene etc. Våkner ikke om natten av kløe, ikke flass og blod i sengetøyet etc. Kanskje du kan diskutere med fastlegen din om du er en kandidat for jak-hemmere? Anonymkode: fb0ba...8b0 Det har jeg ikke hørt om. Høres fantastisk ut. Det skal jeg undersøke. Takk😊 Anonymkode: fb3bb...b3b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2025 #8 Skrevet 30. november 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Å gud. Ts refererer til en salve på resept. Ts: Hvor lenge har du brukt Protopic? For meg tok det litt tid før alt roet seg og bivirkningene, først og fremst kløe, ga seg. Anonymkode: 45b45...8bf Bare noen uker, men den funker bra. Bruker du den på kroppen også? Jeg har hovedsakelig brukt den på ansikt og hals. Den jeg har er en relativt liten salve. Kanskje det finnes en annen variant som passer bedre til kroppen?☺️ Anonymkode: fb3bb...b3b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2025 #9 Skrevet 30. november 2025 La Roche Posay Lipikar demper kløe på beina etter dusj for meg. Innbiller meg at det også roer eksemet litt. Anonymkode: 1847b...ca7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå