AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:36 #1 Skrevet lørdag kl. 18:36 Skal selge leiligheten til våren og megler mener jeg ikke trenger kjøpe ny oppvaskmaskin, ikke ny markise (den er revet), og ikke sette inn dusjkabinett. Dusjkabinett fordi gulvet er litt skjevt og dusjveggene klarer ikke stoppe vannet fra å renne utenfor på gulvet. Male litt skal jeg, men har megler rett i at jeg kan blåse i det andre? Anonymkode: 05807...ba3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:40 #2 Skrevet lørdag kl. 18:40 Du får trolig ikke igjen pengene for disse oppgraderingene nei - men du kan være heldig Anonymkode: 8173b...516 11 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:54 #3 Skrevet lørdag kl. 19:54 Pussig at du stoler mer på fremmede på KG enn på fagfolk. Anonymkode: 9d523...8a0 9 1 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:58 #4 Skrevet lørdag kl. 20:58 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal selge leiligheten til våren og megler mener jeg ikke trenger kjøpe ny oppvaskmaskin, ikke ny markise (den er revet), og ikke sette inn dusjkabinett. Dusjkabinett fordi gulvet er litt skjevt og dusjveggene klarer ikke stoppe vannet fra å renne utenfor på gulvet. Male litt skal jeg, men har megler rett i at jeg kan blåse i det andre? Anonymkode: 05807...ba3 Regner med at takstmann gir badet ditt tg3, og da regner de med at en kjøper ønsker å lage nytt bad Anonymkode: 6a91c...143 6
Nevrosererroser Skrevet lørdag kl. 23:52 #5 Skrevet lørdag kl. 23:52 Enig med megler. Det å oppgradere for å tekkes kjøpere eller pynte på boligen er skjeldent verdt tiden eller investeringen rett før salg. Noe maling kan hjelpe men stort sett er det viktigere å fokusere på lys, areal, beliggenhet og potensiale enn å pynte grisen. Oppvaskmaskinen og dusjkabinettet feks blir til all sannsynlighet bytta ut av kjøper uansett. Malingen blir malt over og så sant du informerer om markisen er alt greit der også. 2 3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Skrevet 23 timer siden JA MEGLER HAR RETT Anonymkode: e0cbd...970 1 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden Hvorfor skulle du kjøpe ny oppvaskmaskin, om den du har fungerer for deg? Hvitevarer (selv integrerte) følger ikke med handelen med mindre det er spesifisert at de gjør det. Dersom jeg skulle kjøpe en bolig der det var spesifisert at oppvaskmaskinen følger med, ville jeg uansett tatt høyde for at denne kunne ryke uken etter at jeg flyttet inn. Anonymkode: b197c...1f7 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skulle du kjøpe ny oppvaskmaskin, om den du har fungerer for deg? Hvitevarer (selv integrerte) følger ikke med handelen med mindre det er spesifisert at de gjør det. Dersom jeg skulle kjøpe en bolig der det var spesifisert at oppvaskmaskinen følger med, ville jeg uansett tatt høyde for at denne kunne ryke uken etter at jeg flyttet inn. Anonymkode: b197c...1f7 Hvitevarer følger med så sant det ikke er spesifisert at de ikke gjør det Anonymkode: e0cbd...970 10 4
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden Tipper at badet ditt uansett er i en tilstand som gjør at en kjøper vil pusse det opp. Ergo er det ingen poeng for deg å gjøre noe. Anonymkode: 8daff...b7c 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvorfor skulle du kjøpe ny oppvaskmaskin, om den du har fungerer for deg? Hvitevarer (selv integrerte) følger ikke med handelen med mindre det er spesifisert at de gjør det. Dersom jeg skulle kjøpe en bolig der det var spesifisert at oppvaskmaskinen følger med, ville jeg uansett tatt høyde for at denne kunne ryke uken etter at jeg flyttet inn. Anonymkode: b197c...1f7 Haha! Du aner jo ikke hva du snakker om! Anonymkode: 88e7c...28e 2 3
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du får trolig ikke igjen pengene for disse oppgraderingene nei - men du kan være heldig Anonymkode: 8173b...516 Enig! De fleste som kjøper ser bak pynten. For meg ville det være totalt bortkastet at du satte inn dusjkabinett, det et ytterst få dusjkabinett jeg synes er fine. Og markise? Om du mener at prisen skal opp, vil jeg heller kjøpe billigere. Og ordne dette selv. Oppvaskmaskin er for så vidt greit. Men er kjøkkenet bra? Om det er mer enn 10 år hadde vi trolig gått for nytt kjøkken uansett. Mulig vi er sære. Vi pusser ikke opp hele tiden, men vil gjerne ha ok standard på ting. Anonymkode: 64fc2...333 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 22 timer siden #13 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Skal selge leiligheten til våren og megler mener jeg ikke trenger kjøpe ny oppvaskmaskin, ikke ny markise (den er revet), og ikke sette inn dusjkabinett. Dusjkabinett fordi gulvet er litt skjevt og dusjveggene klarer ikke stoppe vannet fra å renne utenfor på gulvet. Male litt skal jeg, men har megler rett i at jeg kan blåse i det andre? Anonymkode: 05807...ba3 Jeg tror du får mer for boligen din hvis du heller bruker penger på boligstyling, visningsvask og muligens å leie en lagerbod for å gjemme unna ting. 😅 4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #14 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvitevarer følger med så sant det ikke er spesifisert at de ikke gjør det Anonymkode: e0cbd...970 Nei. Du kan jo lese her: https://www.nef.no/wp-content/uploads/2019/11/Løsørelisten-gjeldende-fra-1.-januar-2020.pdf AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Haha! Du aner jo ikke hva du snakker om! Anonymkode: 88e7c...28e Det er vel heller du som ikke er helt oppdatert. Les lenken ovenfor. Anonymkode: b197c...1f7 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #15 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvitevarer følger med så sant det ikke er spesifisert at de ikke gjør det Anonymkode: e0cbd...970 AnonymBruker skrev (1 time siden): Haha! Du aner jo ikke hva du snakker om! Anonymkode: 88e7c...28e Tenk å være så utrolig bastant, men ikke ha peiling selv. Anonymkode: b197c...1f7 1 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #16 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Du kan jo lese her: https://www.nef.no/wp-content/uploads/2019/11/Løsørelisten-gjeldende-fra-1.-januar-2020.pdf Det er vel heller du som ikke er helt oppdatert. Les lenken ovenfor. Anonymkode: b197c...1f7 Integrerte hvitevarer følger med hvis ikke det står avtalt om annet, frittstående gjør ikke det Anonymkode: e0cbd...970
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #17 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Integrerte hvitevarer følger med hvis ikke det står avtalt om annet, frittstående gjør ikke det Anonymkode: e0cbd...970 Nei. Les innlegg #15 i denne tråden. Anonymkode: b197c...1f7 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei. Les innlegg #15 i denne tråden. Anonymkode: b197c...1f7 Regler for integrerte hvitevarer ved salg av bolig Det er ikke alltid lett å vite hvilke hvitevarer som skal følge med. Hovedregelen er at integrerte hvitevarer skal stå igjen ved salg av bolig. Frittstående hvitevarer kan du derimot hive inn i flyttebilen, uten at boligkjøper kan si noe på det. https://selgebolig.no/hva-følger-med-boligen-ved-salg Anonymkode: e0cbd...970 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #19 Skrevet 19 timer siden Typisk kg.. hvorfor bry seg? Som jeg har påpekt uttallige ganger her inne. Det er avtalefrihet i Norge..... Noe som betyr at det er avtalen som foreligger som gjelder. Ikke hva noen vilkårlige livets harde skole jurister påstår her inne. Hvorfor synes dere livets harde skole folk at det er artig gi feil fakta til folk som lurer? Anonymkode: b0f50...42a
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Skrevet 4 timer siden Du får i gjennomsnitt 50% av det du pusser opp for. Mal og rett opp ting som er direkte ødelagt. Men om alt er helt forfallent hjelper det å pusse opp. Billige hus er det ikke de rike som kjøper og de har ikke råd til å pusse opp. Anonymkode: a56da...ae8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå