Gå til innhold

Tørketrommel - er det meningen at det skal bli tørt på alle programmer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en tørketrommel fra elektrolux som jeg kjøpte for 6 år siden. Helt siden jeg kjøpte den har det kun vært ett program som har tørket klær helt tørr - bomull ekstra tørt. Ingen andre programmer tørker klærne helt, her er det blant annet programmer for ull og finvask, bomull skaptørt, bomull stryketørt, syntetisk skaptørt og stryketørt osv. Jeg bare aksepterte dette da jeg kjøpte den, selv om jeg stusset på at et program som heter skaptørt ikke gjør klærne tørr nok til å henge i skapet.

Men i det siste har jeg begynt å tenke mer på dette. Har aldri hatt andre tørketromler å sammenligne med. Er det meningen at klærne skal bli tørr på alle programmer? Eller skal noen programmer etterlate klærne litt våte, slik at de skal tørke på tørkestativ til slutt? Skal program for ull og finvask tørke klær med lavere temperatur enn de for bomull, og altså uansett ende opp våte?

Anonymkode: 6d313...8da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en fra Miele, men samme der. Må bruke ekstra tørt, og kjører 20 min med varmluft etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Mine ullklær blir ikke tørre, men henger dem opp og da tørker de veldig fort. Jeg tar oftere og oftere en hurtigtørking på 15 til 30 min på håndklærne mine før jeg henger dem opp. Da er de fortsatt våte, men jeg unngår at de blir harde og stive. De blir helt myke som om de skulle tørket ferdig i tørketrommelen. Og så slites de mye mindre:)

Anonymkode: 460ab...577

AnonymBruker
Skrevet

På ullprogram blir det tørt hvis det er Max rett under halvfull trommel, ellers kan det være litt rått. For annet tøy må jeg kjøre programmene som heter skaptørr. Da blir det helt tørt. På alt annet må det henges opp litt etterpå.

Anonymkode: 47170...6fe

AnonymBruker
Skrevet

Samme på min. Og putter jeg inn klær som feks fleece eller noe annet syntetisk, så tror tørketrommelen at det er tørt lenge før det er tørt, da må jeg overstyre med tidsprogram.

Anonymkode: a3c4c...451

AnonymBruker
Skrevet

okei da er det i alle fall ikke bare min maskin, takk for svar!

Anonymkode: 6d313...8da

Skrevet

Samme her med vår Grundig trommel. Helt ubrukelig å tørke på andre programmer og forvente at det blir ordentlig tørt. Men kan bruke andre programmer for å halvtørke ting som jeg vil henge opp. (Tar aldri ull og penklær i trommelen uansett.)

AnonymBruker
Skrevet

Stryketørt skal jo være litt fuktig, slik at det blir enklere å stryke ut krøllene. 

Jeg bruker bare tørketrommel på dun. Da må jeg alltid overstyre programmet for å få det tørt, med tidsinnstilling.

(Lar det lufttørke i et par dager etterpå, for å være helt sikker.)

Anonymkode: 1a2b1...e98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...