AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Hei, Jeg er virkelig redd for å bare være hysterisk og bli avvist av legevakten, så jeg må bare høre litt flere meninger av dere. Dette er saken: - dårlig i magen siden mandag (eksplosiv løs avføring/noen ganger vanndig avføring) - veldig kraftløs, orker ikke stå så lenge av gangen nå - svimmel og føles ut som jeg skal besvime når jeg står eller går oppreist - hodepine - veldig tørst og drikker mye vann. Lys urin, men så utrolig tørst uansett hvor mye jeg drikker - hjertebank - i dag begynte jeg også å bli kvalm - andpusten av den minste anstrengelse - fryser selv om jeg ligger godt under dyna i et varmt rom - i dag har jeg ikke orket være oppe av sengen mer enn et par timer - har da ligget på sofaen Ingen feber. Gravid i uke 10 med trillinger. ringe legevakt? Vente til fastlege? Vente til det går over? Hva hadde du gjort? Anonymkode: b700b...3c3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Ring, fortell hvordan du har det. De som jobber på legevakten siler ut hvem som trenger å komme med en gang og hvem som kan vente. Du kan gjerne starte med å si trilling-gravid. God bedring! Anonymkode: 5497a...04e 12 1 5
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Hadde ringt legevakten å hørt deres mening, spesielt når du er gravid. God bedring og lykke til.. Anonymkode: 3df49...1a0 6
Perine Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden Det kan godt være helt ufarlig, men ring og spør for sikkerhets skyld, siden du er gravid også. Mange er altfor redde for å være til bryderi. God bedring. 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden Absolutt ring og hør med dem hva de sier! Anonymkode: 182e2...31f
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden Trillinger? Ville ha hatt lav terskel for å ringe da. Sikkert ikke noe farlig, men det koster ingenting å ta en telefon ❤️ Anonymkode: d3745...673 6 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Ring legevakten ja. Er du blitt gravid naturlig med trillinger eller er det ivf? Anonymkode: 49f87...fad
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ring legevakten ja. Er du blitt gravid naturlig med trillinger eller er det ivf? Anonymkode: 49f87...fad Hvordan er det relevant for problemstillingen? Anonymkode: 3b14a...994 3 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Siden du er gravid og det også med trillinger(!!) hadde jeg ringt, ja. Håper du får hjelp fort❤️❤️ Anonymkode: 107cd...5b7
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei, Jeg er virkelig redd for å bare være hysterisk og bli avvist av legevakten, så jeg må bare høre litt flere meninger av dere. Dette er saken: - dårlig i magen siden mandag (eksplosiv løs avføring/noen ganger vanndig avføring) - veldig kraftløs, orker ikke stå så lenge av gangen nå - svimmel og føles ut som jeg skal besvime når jeg står eller går oppreist - hodepine - veldig tørst og drikker mye vann. Lys urin, men så utrolig tørst uansett hvor mye jeg drikker - hjertebank - i dag begynte jeg også å bli kvalm - andpusten av den minste anstrengelse - fryser selv om jeg ligger godt under dyna i et varmt rom - i dag har jeg ikke orket være oppe av sengen mer enn et par timer - har da ligget på sofaen Ingen feber. Gravid i uke 10 med trillinger. ringe legevakt? Vente til fastlege? Vente til det går over? Hva hadde du gjort? Anonymkode: b700b...3c3 VENT! Ring legen din til mandag. Jeg vet ikke hvordan det funker hos dere, men akutte timer kan du ringe inn mellom 8 og 9. Der får du nemlig oppfølging, det gjør du ikke hos legevakten. Du må uansett ringe legen din. Men dette må du kjenne på selv. Anonymkode: cff06...bd6
AprilLudgate Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Men jesus kristus dame - du har MEGA høyrisiko graviditet og er åpenbart syk. Rett til legevakta med deg. 3 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden Du ringer. Det er jo risiko svangerskap. Så tar de avgjørelse Anonymkode: efe6a...fd3 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hei, Jeg er virkelig redd for å bare være hysterisk og bli avvist av legevakten, så jeg må bare høre litt flere meninger av dere. Dette er saken: - dårlig i magen siden mandag (eksplosiv løs avføring/noen ganger vanndig avføring) - veldig kraftløs, orker ikke stå så lenge av gangen nå - svimmel og føles ut som jeg skal besvime når jeg står eller går oppreist - hodepine - veldig tørst og drikker mye vann. Lys urin, men så utrolig tørst uansett hvor mye jeg drikker - hjertebank - i dag begynte jeg også å bli kvalm - andpusten av den minste anstrengelse - fryser selv om jeg ligger godt under dyna i et varmt rom - i dag har jeg ikke orket være oppe av sengen mer enn et par timer - har da ligget på sofaen Ingen feber. Gravid i uke 10 med trillinger. ringe legevakt? Vente til fastlege? Vente til det går over? Hva hadde du gjort? Anonymkode: b700b...3c3 Hvorfor ringte du ikke fastlegen i går morges om du har hatt plager hele uken? Det er sånne som deg som bidrar til at legevakten faktisk blir overbelastet! Du kan ringe og få en vurdering, men neste gang kan det være lurt å ringe før fastlegen stenger på fredag. Anonymkode: 2f0a5...ccb 1 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvorfor ringte du ikke fastlegen i går morges om du har hatt plager hele uken? Det er sånne som deg som bidrar til at legevakten faktisk blir overbelastet! Du kan ringe og få en vurdering, men neste gang kan det være lurt å ringe før fastlegen stenger på fredag. Anonymkode: 2f0a5...ccb Og det er sånne som deg som bidrar til at folk prøver å lide seg gjennom ting i flere dager først og til slutt ender opp med å måtte kontakte legevakten! Anonymkode: 3b14a...994 5 4
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvordan er det relevant for problemstillingen? Anonymkode: 3b14a...994 Hvis det er IVF og slikt så kan det jo ha sammenheng med medisiner, kanskje, hvem vet. Ellers så tenker jeg at uansett så skal du har verdens laveste terskel for å ringe legevakten, du er ikke bare gravid men trippelt. er jo høyrisiko hele svangerskapet så nå må du bare benytte deg at helsevesenet for den minste ting. Seriøst, om du slår storetåa i veggen så ringer du, bedre en gang for mye. Anonymkode: 82a1c...ffd 1
AnonymBruker Skrevet 51 minutter siden #19 Skrevet 51 minutter siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og det er sånne som deg som bidrar til at folk prøver å lide seg gjennom ting i flere dager først og til slutt ender opp med å måtte kontakte legevakten! Anonymkode: 3b14a...994 Jeg synes svaret ditt blir litt forvirrende. Ingen har sagt til TS at hun må vente i flere dager før hun ringer, det virker som at det var hennes valg. Når man venter så lenge, kan legevakten måtte bruke mer ressurser hvis det viser seg å være noe alvorlig, og det er heller ikke kostnadseffektivt for samfunnet. Det er derfor lurt å ta tak i problemet tidlig - kontakt med fastlegen kan forebygge forverring og er praktisk for alle parter. Anonymkode: 7e810...a26
Luckiness Skrevet 48 minutter siden #20 Skrevet 48 minutter siden Foruten graviditeten tenker jeg dette her er symptomer på omgangssyke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå