Gå til innhold

Hvilken alder mener DU man bør få barn?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når livet er stabilt. Om det kommer tidlig eller sent er forskjellig. Selv fikk jeg barn av alder 21. alt for ungt synes jeg nå. Men er fortsatt sammen den dag i dag. 25 år etter. Men jeg anbefaler det ikke. Mine barn som er eldre enn det jeg var når jeg fikk barn synes det er utenkelig å få barn no og har lurt på hva jeg tenkte på når jeg fikk barn i så ung alder.   

Anonymkode: 262e2...9fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2025 den 16.06):

Noen ønsker barn tidlig, andre sent. Begge deler har sine fordeler og ulemper. Noen møter den rette tidlig i livet, andre senere. Noen ønsker å reise og være «singel og fri», mens andre ikke kan vente på å starte familielivet. Vi er alle forskjellige og har ulikt syn, ulike livssituasjoner og det er helt topp. Jeg skriver dette fordi slike tråder fort kan bli betente. Det er ikke hensikten min med å starte en slik tråd. Vi må kunne godta at vi har ulike meninger rundt dette.

Grunnen til at jeg spør er at det rundt meg er mange som sier jeg bør begynne å tenke på å få barn, mens mange andre sier at jeg ikke må stresse og har god tid. Så litt interessant å høre hva folk tenker her inne. 

Når mener DU det er best å få barn? Har du noen nedre eller øvre aldersgrense?  Jeg tenker selv at det idelle er mellom 29-34, ikke veldig ung og ikke veldig gammel heller. 

Anonymkode: ad07a...0cd

Jeg fikk første barn i en alder av 19. Forholdene lå faktisk godt til rette for det, og rent fysisk tror jeg det var en lur ting.

Det er moro å i dag ha et barn godt oppi 20-årene, mens jeg selv enda er et stykke unna 50! Jeg tror det har gitt barnet en opplvelse av foreldre som faktisk forstår en del aspekter ved å være ung i langt større grad enn mange andre.

Men, det har selvsagt sine ulemper også. Det er bare nå i "ettertid" at jeg kan konkludere med at det ikke bare gikk bra, det gikk faktisk fantastisk!

Anonymkode: 3b42c...6bc

• Liker 1
Skrevet

Syns mange som får barn i tidlig 40 år (sier tidlig , for midt og sent 40’år er nok i svært liten grad mulig), altså helt på tampen.. gjerne ikke egentlig fikser livet.. de er ofte sykemeldte og trenger masse hjelp utenfra for å klare hverdagen .. bare mitt inntrykk..

Anonymkode: 7bc38...811

• Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (På 3.12.2025 den 8.52):

Om barnet ble født og ikke var sykt så var det jo ikke egoistisk mtp alvorlig sykdom...

Du tok overhodet ikke poenget!

Skrevet

Før 35. 

Anonymkode: 78536...525

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...