Gå til innhold

Å "fylle opp" med ekstragjester

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har noen som vi "nesten" inviterte, men valgte å la det være siden vi allerede har et relativt stort antall gjester.

Vi tenkte at hvis noen trekker seg, så kunne vi fylle opp med disse vennene istedefor? Ville dere blitt skuffet om dere ble invitert på en slik måte??

Det er ikke veldig nære venner, mer klassekamerater og slikt

Tror egentlig ikke at de forventer noen invitasjon i det hele. Men allikevel..

Vil jo ikke fornærme noen :)

Endret av lil
Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Alltid koselig å bli invitert.

Gjest Piper
Skrevet

Jeg ville takket nei, for da blir en liksom god nok om andre takker nei. Men det er sikkert noen som vil takke ja, men som sagt ville ikke jeg gjort det.

Gjest Gjest
Skrevet
Reserve-gjester er ein uting.

Helt enig. Snakk om å bli klassifisert..

Skrevet
Reserve-gjester er ein uting.

Enig.

Skrevet

Ja... Jeg er veldig i tvil.

Vet ikke hvordan jeg hadde reagert selv, men jeg tror at det kommer an på hvem som hadde invitert, eller rettere sagt hvilken relasjon jeg hadde til dem. Dess nærere dess tristere å bli invitert slik.

Men for litt mer "perifere" venner, hadde jeg kanskje takket ja.

Gjest gjest1
Skrevet

Kva med å seie at dei kan komme til kaffi og fest i staden? Å vere reserve-middagsgjest er nok ikkje noko gøy, men det er mange som blir bedt til kaffi/fest i kort tid før bryllupet. :)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Man har jo gjerne lyst til å invitere de fleste, men det går ikke alltid. Og alle vet at om det bare er plass til 50 så er det bare plass til 50. Så å bli invitert etter de andre trenger ikke bety at man ikke ville ha de der i utgangspunktet.

Skrevet
Kva med å seie at dei kan komme til kaffi og fest i staden? Å vere reserve-middagsgjest er nok ikkje noko gøy, men det er mange som blir bedt til kaffi/fest i kort tid før bryllupet. :)

Fordi jeg syntes kaffigjester er enda tristere enn reservegjester :) Jeg vil ikke ha kaffigjester i brylluppet

Skrevet
Man har jo gjerne lyst til å invitere de fleste, men det går ikke alltid. Og alle vet at om det bare er plass til 50 så er det bare plass til 50. Så å bli invitert etter de andre trenger ikke bety at man ikke ville ha de der i utgangspunktet.

Nettopp! ;)

Gjest bolle
Skrevet

Jeg ville tatt i mot med takk! Om man tenker seg om, kommer det jo av at det koster ganske mye per gjest og at de kun har råd til et visst antall gjester.

Men jeg hadde sikkert tenkt over hvem som ble invitert før meg, og sikkert blitt litt skuffet om jeg synes jeg burde vært prioriert før noen andre som var invitert i første omgang............

Gjest gjest1
Skrevet
Fordi jeg syntes kaffigjester er enda tristere enn reservegjester :) Jeg vil ikke ha kaffigjester i brylluppet

Ening i det med kaffigjester i den forstand du sikkert tenker på. Men vi kjem til å seie til kollegaene til mannen at dei kan komme på festen om dei vil. Det er vanleg med skotring her vi bur. Men desse blir ikkje gjester i den forstand at dei har med gåver og slikt då..

Skrevet
Jeg ville tatt i mot med takk! Om man tenker seg om, kommer det jo av at det koster ganske mye per gjest og at de kun har råd til et visst antall gjester.

Men jeg hadde sikkert tenkt over hvem som ble invitert før meg, og sikkert blitt litt skuffet om jeg synes jeg burde vært prioriert før noen andre som var invitert i første omgang............

Ingen av dem vi tenker på som kommer til å tenke slik, tror jeg. Som sagt ikke veldig nære venner.

Ening i det med kaffigjester i den forstand du sikkert tenker på. Men vi kjem til å seie til kollegaene til mannen at dei kan komme på festen om dei vil. Det er vanleg med skotring her vi bur. Men desse blir ikkje gjester i den forstand at dei  har med gåver og slikt då..

Da så ;)

Ikke så vanlig her, tror jeg.

Gjest gjest1
Skrevet
Ingen av dem vi tenker på som kommer til å tenke slik, tror jeg. Som sagt ikke veldig nære venner.

Då er det vel ikkje noko problem?

Skrevet

Nei... Men jeg vet at mange har "piggene ute" når det kommer til reservegjester og kaffegjester. Så... litt problem syntes jeg at det er uansett.

Velvel, kanskje det ikke blir noe problem, kanhende alle kommer.

Gjest gjest1
Skrevet
Nei...  Men jeg vet at mange har "piggene ute" når det kommer til reservegjester og kaffegjester. Så... litt problem syntes jeg at det er uansett.

Velvel, kanskje det ikke blir noe problem, kanhende alle kommer.

Eg personleg hadde nok blitt litt skuffa over å berre vere ein reserve-gjest. Men de kjenner gjestene dykkar best sjølv...

Skrevet
Eg personleg hadde nok blitt litt skuffa over å berre vere ein reserve-gjest. Men de kjenner gjestene dykkar best sjølv...

Ja, nettopp det at de ville blitt skuffet er det jeg er redd for. :tristbla:

Hvis det blir aktuelt, tror jeg at jeg faktisk bare skal spørre dem det gjelder før jeg evnt inviterer dem. På en eller annen måte :)

Skrevet

Jeg har et par "venners venner" som jeg møter ganske ofte, og som jeg vurderer å spørre i siste liten dersom noen melder sent avbud.

Dette er ikke noen som forventer å få komme, men som jeg kjenner så godt at jeg f.eks kommer til å spørre om hun ene vil sette opp håret mitt den dagen. (MOt betaling selvsagt!)

Forventer selvfølgelig ikke noen gave av en som inviteres siste uka før, men tenkte det kunne være hyggelig for dem å bli bedt på middagen og festen dersom de allerede hadde små oppgaver relatert til bryllupet.

Gjest Gjest
Skrevet

Sambo og jeg ble invitert i bryllup for et par år siden av en litt perifér venn av ham, og da fikk vi invitasjonen etter at de fleste andre var invitert (2-3 uker før bryllupet). Jeg ble kjempeglad over at jeg skulle få gå i bryllup, og syntes ikke det var noe dumt! Var riktignok til kaffen, men hadde ikke følt det annerledes om det var til middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...