AnonymBruker Skrevet 29. november 2025 #21 Skrevet 29. november 2025 Hos oss er alle velkommen og alle får mat. Ingen skal gå sulten i mitt hjem Anonymkode: 93534...cb7
AnonymBruker Skrevet 29. november 2025 #22 Skrevet 29. november 2025 luckyyou skrev (13 timer siden): Nabojenta er hos oss nesten hver dag. Gjerne flere timer, ukedag som helg. Og hver gang er det mas om mat. Det tar 1 minutt og gå hjem å spise hos seg selv. Jeg har vært streng, og sagt konsekvent nei. Får litt dårlig samvittighet da det ikke virker som de spiser middag hjemme der. Hvis de gjør det, skjønner jeg bare ikke når med tanke på at hun er såpass mye hos oss. Jeg syns også det er vanskelig å be henne gå hjem, da det ikke alltid passer så godt å ha ett ekstra barn i hus (jeg stoler ikke helt på henne, og må være litt på føler jeg). Hva slags regler har dere når det gjelder nabobarn? Her har nabobarn komt ofte og de spiser her og hele tiden. Syns det er merkelig at foreldre ikke snakker til barna selv og ber de komme hjem og spise men lat de være der hele dagen... dag etter dag etter dag... Men mater de jeg.. har selv vært på besøk hos venner når jeg var ung og sultet.. Anonymkode: 57924...625
AnonymBruker Skrevet 29. november 2025 #23 Skrevet 29. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hos oss er alle velkommen og alle får mat. Ingen skal gå sulten i mitt hjem Anonymkode: 93534...cb7 Enig! Anonymkode: 57924...625
AnonymBruker Skrevet 29. november 2025 #24 Skrevet 29. november 2025 Har vi barn på besøk får de alltid mat. Syns det er skikkelig koselig å ha et hjem der barna liker å være og føler seg velkomne. De få gangene det ikke passer, feks hvis vi har sykdom i hus eller rekke fritidsaktivitet etc. så sier vi bare det - at det passer ikke fordi x, og evt følger hjem når de er små. Anonymkode: 3eb24...5d5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #25 Skrevet 1. desember 2025 Åååh føler deg, ts! Nabojenta vår henger alltid hos oss også, kommer i tide og utide - typisk mens vi sitter å spiser middag så barna blir forstyrret og ikke spiser opp (de er barnehagebarn). Prøver å sende barnet mitt bort til dem, men neida, de kommer over til oss etter en halvtime. Roter utover alle lekene og tester grenser: hvis vi sier nei; «lekene skal ikke ut i hagen», kan hun hente en ting og si: «skal bare ta med denne ene ut😏», eller «nei, dere kan ikke ta dere is» så har hun sagt: «skal bare se litt i fryseskapet😏» og tar en is åpenbart for å se om vi gir etter. Foreldrene stopper henne aldri fra å komme hit heller, de lot henne komme dagen etter at kom hjem fra sykehuset med lillesøster, når vi har sykdom «på sykebesøk», de kan sende henne bort til oss og si at se skal en halvtime på butikken og at vi bare skal sende henne tilbake i hagen om det passer dårlig (jenta er 5 år og kan jo ikke være alene) m.m., jeg holder på å klikke sorry, var kanskje ikke så mye til hjelp dette innlegget, men vit at du ikke er alene, ts😅 det går sikkert over Anonymkode: 05869...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #26 Skrevet 1. desember 2025 Barn får mat her ja, og hvis du ikke tror hun får mat hjemme ville jeg i hvert fall ha gitt henne mat. Stakars! Anonymkode: fb091...a22
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #27 Skrevet 2. desember 2025 luckyyou skrev (På 29.11.2025 den 0.16): Nabojenta er hos oss nesten hver dag. Gjerne flere timer, ukedag som helg. Og hver gang er det mas om mat. Det tar 1 minutt og gå hjem å spise hos seg selv. Jeg har vært streng, og sagt konsekvent nei. Får litt dårlig samvittighet da det ikke virker som de spiser middag hjemme der. Hvis de gjør det, skjønner jeg bare ikke når med tanke på at hun er såpass mye hos oss. Jeg syns også det er vanskelig å be henne gå hjem, da det ikke alltid passer så godt å ha ett ekstra barn i hus (jeg stoler ikke helt på henne, og må være litt på føler jeg). Hva slags regler har dere når det gjelder nabobarn? Du sier konsekvent nei til å servere et barn middag? Gjelder det alle besøk eller bare denne stakkars jenta? Anonymkode: 1407d...d15 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #28 Skrevet 2. desember 2025 Men i all verden... så tafatt?? Du tror at barnet ikke får mat hjemme men fokuset er at dette er litt plagsomt for deg? Hva med å snakke med barnet, snakke med foreldrene, finne ut hva som er greia og så melde til barnevernet om det faktisk er et barn som ikke får mat hjemme?? Anonymkode: 9d1d3...e79
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #29 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 29.11.2025 den 0.22): Du tror ikke ungen får mat hjemme, og er streng og sier nei? Stakkars barn.. Anonymkode: 7128f...c6f Det er jo ikke TS sitt ansvar å gi andres barn mat... Særlig ikke i disse tider der maten er så svindyr, vi har knapt råd til mat til egen familie. Ikke sjans til å brødfø andres barn. Er dette en reell bekymring bør vel heller ts kontakte barnevern Anonymkode: 740d6...4c4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #30 Skrevet 2. desember 2025 Om det er avtalt besøk får barnet spise her, ellers tilbyr vi frukt og skiver. Kanskje noe bakst om jeg baker, men middag bare etter avtale. Jeg er ikke interessert i å ha huset fullt på daglig basis, og vi trenger ro etter middagen for å få gjort leksene ( dysleksi). Anonymkode: 3af3c...693
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå