lil Skrevet 2. april 2006 #1 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Vi skal ha buffet, og ca 70 gjester. Lokalet er egentlig akkurat stort nok til å ha en hestesko, men de anbefalte heller å ha mange små bord for å få plass til alle. Jeg syntes det blir litt rart med mange små bord, men vet at det ikke er uvanlig. Kan noen fortelle meg hva dere har valgt og hvorfor?? Liker dere små bord i bryllup, (som gjester) eller foretrekker dere hestesko?? Endret 2. april 2006 av lil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. april 2006 #2 Del Skrevet 2. april 2006 Vi skal ha E-bord. Vi skal ha koldtbord, men det er god plass i lokalet, så det skal ikkje bli noko problem å komme seg rundt. Små bord kan nok fungere det også, men eg syns det mister litt av bryllips-følelsen.. Har du fått deg dagbok enno, lil? Koss ligg de an til 24. juni? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lil Skrevet 2. april 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 2. april 2006 Ja, det var vel sånn E-bord jeg mente da Helt enig med den "festfølelsen", man blir et mer samlet selskap om man sitter rundt det samme bordet. Men om det ikke er praktisk så har vi vel ikke noe valg Kan jo ikke lage bordplan som irriterer heller. Ingen dagbok enda.. litt treig. Ligger godt an Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #4 Del Skrevet 2. april 2006 Va skal ha hestesko. og den blir så stor at ingen kommer til å se noen rygger (alle sitter med ansiktene mot hverandre). Men det du må tenke på når du skal ha buffet er at det er enkelt for gjestene å gå frem og tilbake til buffeen. Jeg synes dette er viktigere enn bordplasseringen/hvilke bord. Blir det trangt slik at en må snike seg forbi hverandre, kan det føre til at gjestene ikke går så mange ganger som de ønsker, og at en sitter klistret til bordene fordi en må tenke på at det kommer folk forbi bak deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitekatt Skrevet 2. april 2006 #5 Del Skrevet 2. april 2006 Vi skal ha buffet, og ca 70 gjester. Lokalet er egentlig akkurat stort nok til å ha en hestesko, men de anbefalte heller å ha mange små bord for å få plass til alle. Jeg syntes det blir litt rart med mange små bord, men vet at det ikke er uvanlig. Kan noen fortelle meg hva dere har valgt og hvorfor?? Liker dere små bord i bryllup, (som gjester) eller foretrekker dere hestesko?? ← Vi hadde først tenkt å ha småbord, men når jeg så nærmere på lokalene, så jeg at det ville være hyggeligere med hestesko (ikke e bord, men vanlig U). Ville bli mer intimt liksom, da lokalet er litt smalt ift. lengden så jeg synes det kommer helt an på lokalene du skal bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneHR Skrevet 2. april 2006 #6 Del Skrevet 2. april 2006 Vi hadde runde bord med 9-10 på hvert bord. Passet veldig fint i vårt lokale, og vi har fått veldig positive tilbakemeldinger fra gjestene. Bordet vi satt ved var plassert øverst, for å markere hvem som var "hovedpersonene" i selskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 2. april 2006 #7 Del Skrevet 2. april 2006 Vi skal ha "små" runde bord med 8stk på hver.. Det er det som er vanlig på hotellet der vi skal ha bryllupet, og jeg er personlig er veldig glad for det. Jeg synes det er lettere å få flyt i samtalen rundt et lite bord, enn rundt et langbord (som et U- eller E-bord faktisk blir). Da får du sett alle og alle kan delta i samtalen. På et langbord prater man bare med sidemannen eller den som sitter rett ovenfor deg. Men man må jo se hva som passer til lokalet selvfølgelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lil Skrevet 2. april 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 2. april 2006 Jeg synes det er lettere å få flyt i samtalen rundt et lite bord, enn rundt et langbord (som et U- eller E-bord faktisk blir). Da får du sett alle og alle kan delta i samtalen. På et langbord prater man bare med sidemannen eller den som sitter rett ovenfor deg. ← Hm.. ja det er et godt poeng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermula Skrevet 2. april 2006 #9 Del Skrevet 2. april 2006 Jeg så for meg hestesko eller E-formet bord når jeg skal gifte meg til sommeren. VI vet ikke enda hvor mange av de inviterte gjestene som kommer, så vi får ta avgjørelsen etter det. Argumentet med at det er lettere å bli kjent og prate når man har mange småbord er jo godt. Det virker mer høytidlig med hestesko ... Vi får se. Har bare vært i bryllup med hestesko-varianter når det gjelder oppdekningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 3. april 2006 #10 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg har bare vært i to bryllup, og da var det runde 'småbord' (8 personer i det ene, 12 i det andre). Begge var store greier med over 100 gjester. Hovedbordet var et langbord øverst i lokalet (sitende så de så utover gjestene, ingen på andre siden, liksom). Dette syntes jeg var veldig koselig, og det var lett å bli kjent med folk. Jeg tror at når de blir så mange blir det vanskelig med hestesko og E bord. Gjestene blir liksom sittende så langt unna brudeparret, og det er lett å føle seg 'rangert', når man sitte langt bort. Ved mindre selskap tror jeg jeg ville valgt langbord i en eller anne for (I, U, E, etc). Kan jo bli litt stusselig med bare 3-4 runde bord i tillegg til hovedbordet. 70 gjester er så midt imellom at det kan gå ann med begge. Vet du hvilket lokale du skal ha middagen i? Kanskje du kan få komme innom og titte en dag det er satt opp til E-bord, og en dag det er satt opp med runde bord, og se hvordan du liker de forskjellige oppsettene (tidelig på dagen før gjestene dukker opp da, selvfølgelig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lil Skrevet 3. april 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 3. april 2006 Ja, selvsagt hadde det vært en god ide å sett hvordan det tar seg ut. Desverre så bor vi hundrevis av mil unna lokalet, så det er aldeles umulig. Hvordan lager man et "hovedbord"? Et rett bord med oss i midten og så videre? Hvem sitter der? Forlovere, foreldre, besteforeldre..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 3. april 2006 #12 Del Skrevet 3. april 2006 Ja, selvsagt hadde det vært en god ide å sett hvordan det tar seg ut. Desverre så bor vi hundrevis av mil unna lokalet, så det er aldeles umulig. Hvordan lager man et "hovedbord"? Et rett bord med oss i midten og så videre? Hvem sitter der? Forlovere, foreldre, besteforeldre..? ← På hovedbordet sitter brudeparet i midten. Foreldre (og noen ganger besteforeldre) sitter også på samme bord. Forloverne har hverandre til bords, men tror ikke de skal sitte på hovedbordet. Hovedbordet plasseres "øverst" slik at dere ser alle gjestene, og gjestene ser dere. Hedersplassen med andre ord Det er noen "regler" om at brudens far skal sitte med brudgommens mor, osv. men det tror jeg faktisk vi kommer til å droppe. Jeg tror det blir best at foreldrene mine og foreldrene hans sitter sammen parvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. april 2006 #13 Del Skrevet 3. april 2006 Vi skal ha hestesko bord. Blir 44 stk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Floja Felíz Skrevet 3. april 2006 #14 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg tror vi ender opp med runde bord, fordi det er lettere å snakke med flere og fordi jeg synes det ser bedre ut i vårt lokale. Enig i det som sies her at dersom det er mange gjester vil det bli langte mellom brudeparet og de som sitter lengst vekk når man velger langbord, men det kommer jo helt an på lokalet og hvordan man plasserer bordene. Tror kanskje jeg ville hørt på dem som har vært med å dekke opp i deres lokale før, de har sikkert sett hva som passer best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 3. april 2006 #15 Del Skrevet 3. april 2006 Kom på en løsning til som jeg har sett, og det er å ha flere firkantete småbord på skrå. Slik: ___ \ / \ / \ / De skal stå enda mer på skrå, da. Så kan man også ha at folk bare sitter på ene siden av bordet, slik at alle ser på brudeparret. Men det kan lett gi litt skole/foredrags følelse, og sette bruden litt for mye i senteum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lil Skrevet 3. april 2006 Forfatter #16 Del Skrevet 3. april 2006 Kom på en løsning til som jeg har sett, og det er å ha flere firkantete småbord på skrå. Slik: ___ \ / \ / \ / De skal stå enda mer på skrå, da. Så kan man også ha at folk bare sitter på ene siden av bordet, slik at alle ser på brudeparret. Men det kan lett gi litt skole/foredrags følelse, og sette bruden litt for mye i senteum ← Joda, løsningen er god den, men jeg tror at jeg hadde følt meg litt.. Utilpass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå