Gå til innhold

Fortalte meg at han har Herpes???

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hsv2 er seriøse greier. Ikke ta lett på det. Du må leve med plagene og smertene resten av livet. Merk at kvinner som regel får langt verre plager av HSv2 enn hva menn får. 

At man ikke er pliktig til å opplyse om det er sprøtt. Dette er en sykdom som koster samfunnet mange helse- og trygdekroner, og gir mye lidelse til de som får det.

Kusinen min fikk det av sin første kjæreste da hun var 17 år. Kjæresten hadde aldri synlige utbrudd, så de trodde det var trygt å ha sex men hun ble likevel smittet.  
Nå er hun i 50-årene. Hver eneste menstruasjon hun har hatt siden hun ble smittet, så har hun fått utbrudd og enorme smerter. Hun klarer ofte ikke sitte på en stol, eller gå på do. På de verste dagene klarer hun ikke ha på truse og bukse fordi smertene er så store. Hun har i tillegg store smerter i ryggen (fordi det er der viruset setter seg). Sover også dårlig pga smerter. 
Da hun var gravid hadde hun alle vanlige svangerskapsplager pluss herpesutbrudd. Dessverre smittet hun barna sine under fødsel på tross av at hun ikke hadde synlig utbrudd da. 

Anonymkode: eee92...60e

• Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man må ikke fortelle noen at man har herpes 2. Fordi, det er så vanlig (langt fra alle som har viruset får utbrudd). 

Jeg fikk herpes 2 for 20 år siden. Hadde 2 utbrudd i begynnelsen. Deretter ingen. Jeg aner ikke hvem som gav meg det (det kan ligge latent i kroppen før første utbrudd så trenger ikke ens være den siste man hadde sex med, og hvis man ikke har utbrudd så testes det heller ikke før det).  Jeg har heller aldri fortalt noen etter dette at jeg har det. Noen krisemaksimerer virkelig dette viruset noe helt enormt. 

Anonymkode: 17a95...0ee

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende han kom på en unnskyldning men egentlig har en annen. Noen er feige og tør ikke si det som det er

Anonymkode: 9f1e8...bbf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er kvinne med herpes 2 i underlivet. Da jeg møtte kjæresten min så hadde jeg store vanskeligheter med å fortelle det. Siden jeg var i en "frisk" periode i starten så hadde vi sex uten at han visste. Men senere fortalte jeg det fordi det er jo viktig han vet om det. Han tok det greit, sa det fantes da verre ting.

Hos meg var utbruddene ca 4 ganger i året på den tiden og jeg kjenner alltid de er i emming, altså jeg kjenner at det er på vei til å bryte ut, og da sier jeg til ham at nå må vi ha pause fra sex til det går over. 

Nå har vi vært sammen i 8 år og han har ikke blitt smittet fordi jeg har sånn kontroll. Og utbruddene blir sjeldnere og sjeldnere. I fjor hadde jeg ett lite utbrudd, i år har jeg ikke hatt noen. 

Synes ikke han har brutt tilliten din ts fordi han fortalte det jo ganske fort. 

Anonymkode: ea86b...04b

Veldig glad for deg, og at det funker så bra. Og at du har mindre ut brudd🩷

Men I og med at han spurte meg flere ganger om jeg hadde sex med andre eller om jeg hadde sykdommer osv. Og at det var viktig og være ærlig. Jeg svarte nei osv. Han sa også nei.

Derfor er tilliten min brutt

Anonymkode: 9207a...f58

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig glad for deg, og at det funker så bra. Og at du har mindre ut brudd🩷

Men I og med at han spurte meg flere ganger om jeg hadde sex med andre eller om jeg hadde sykdommer osv. Og at det var viktig og være ærlig. Jeg svarte nei osv. Han sa også nei.

Han løy jo for deg, og han utsatte deg for en livslang sykdom som potensielt kan redusere livskvaliteten din mye. Hadde vært fullstendig uaktuelt å fortsette med han der hvis det var meg. 

Anonymkode: bf0ed...009

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man må ikke fortelle noen at man har herpes 2. Fordi, det er så vanlig (langt fra alle som har viruset får utbrudd). 

Jeg fikk herpes 2 for 20 år siden. Hadde 2 utbrudd i begynnelsen. Deretter ingen. Jeg aner ikke hvem som gav meg det (det kan ligge latent i kroppen før første utbrudd så trenger ikke ens være den siste man hadde sex med, og hvis man ikke har utbrudd så testes det heller ikke før det).  Jeg har heller aldri fortalt noen etter dette at jeg har det. Noen krisemaksimerer virkelig dette viruset noe helt enormt. 

Anonymkode: 17a95...0ee

Ja jeg vet. Men at han har det er virkelig ikke et problem for meg. Jeg er veldig glad han fortalte meg.

Men at han forteller det etter en stund. Etter som han snakker om at jeg må være ærlig og fortelle ting osv. Om jeg har sex med andre (som jeg ikke gjør) om jeg har sykdommer som han kan få.

Jeg bare vet ikke... følte bare et lite tillits brudd i guess.

Vil bare mest vite hvordan det funker og hva man kan gjøre. Ønsker fortsatt og se han.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hsv2 er seriøse greier. Ikke ta lett på det. Du må leve med plagene og smertene resten av livet. Merk at kvinner som regel får langt verre plager av HSv2 enn hva menn får. 

At man ikke er pliktig til å opplyse om det er sprøtt. Dette er en sykdom som koster samfunnet mange helse- og trygdekroner, og gir mye lidelse til de som får det.

Kusinen min fikk det av sin første kjæreste da hun var 17 år. Kjæresten hadde aldri synlige utbrudd, så de trodde det var trygt å ha sex men hun ble likevel smittet.  
Nå er hun i 50-årene. Hver eneste menstruasjon hun har hatt siden hun ble smittet, så har hun fått utbrudd og enorme smerter. Hun klarer ofte ikke sitte på en stol, eller gå på do. På de verste dagene klarer hun ikke ha på truse og bukse fordi smertene er så store. Hun har i tillegg store smerter i ryggen (fordi det er der viruset setter seg). Sover også dårlig pga smerter. 
Da hun var gravid hadde hun alle vanlige svangerskapsplager pluss herpesutbrudd. Dessverre smittet hun barna sine under fødsel på tross av at hun ikke hadde synlig utbrudd da. 

Beklager så mye at kusinen din har gått gjennom dette.. virkelig lei meg for det...

Håper hun har det bra🙏🏻

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Beklager så mye at kusinen din har gått gjennom dette.. virkelig lei meg for det...

Håper hun har det bra🙏🏻

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja jeg vet. Men at han har det er virkelig ikke et problem for meg. Jeg er veldig glad han fortalte meg.

Men at han forteller det etter en stund. Etter som han snakker om at jeg må være ærlig og fortelle ting osv. Om jeg har sex med andre (som jeg ikke gjør) om jeg har sykdommer som han kan få.

Jeg bare vet ikke... følte bare et lite tillits brudd i guess.

Vil bare mest vite hvordan det funker og hva man kan gjøre. Ønsker fortsatt og se han.

Han ville forsikre seg om at du ikke tar noen sjanser eller har andre, eller sykdommer mens han selv løy om en. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Min nærmeste venninne ble smittet første gangen hun hadde sex. Han fortalte ikke at han hadde herpes, de brukte ikke kondom fordi hun gikk på pillen og han hadde ikke utbrudd. Likevel ble hun smittet, og hun har utbrudd mange ganger i året.

Man kan da ikke gamble med andres sikkerhet på den måten, selv om man tror man har kontroll selv. Jeg hadde blitt illsint, fordi jeg selv vil avgjøre hvilken risiko jeg er interessert i å utsette meg selv for. Ingen får ta den avgjørelsen for meg. 

Anonymkode: fd02f...070

Veldig enig der, jeg vil også ønske å ta disse valgene selv..

Jeg er ikke en sint person av meg, men blir skuffet å såret lett..

Jeg prøver og finne ut hva jeg skal gjøre og hvordan.

Om han hadde sagt det så hadde jeg vært mer på og bruke kondom og være forsiktig..

Men vi har hatt ubeskyttet sex i og med at jeg kan ikke bli gravid..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ikke noe problemer med at han har det, men er mer trusten min som ble brutt..

Tilliten ble brutt når han er ærlig og forteller deg om det? 

Anonymkode: 37530...7fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

Han er jo ærlig og up front.

Jeg er glad han sa det som sagt.

Men han har snakket om ærlighet og at vi må være ærlig med hverandre. Om vi har sex med andre eller om jeg har sexuele sykdommer.og dette sa han første uka.

Jeg har ingen andre jeg ser eller noen sykdommer. Jeg tester meg selv vært år etter som jeg må ta celle prøver osv.og dette fortalte jeg rett ut..

Og da komme noen måneder etter på og si at man har herpes 2 og hatt det i noen år. Blir et tillits brudd for meg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tilliten ble brutt når han er ærlig og forteller deg om det? 

Anonymkode: 37530...7fa

Veldig glad for deg.

I og med at han spurte meg flere ganger om jeg hadde sex med andre eller om jeg hadde sykdommer osv. Og at det var viktig og være ærlig. Jeg svarte nei osv. Han sa også nei.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han ville forsikre seg om at du ikke tar noen sjanser eller har andre, eller sykdommer mens han selv løy om en. 

Ja

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja

Jeg ville tenkt meg veldig godt om før jeg fortsatte med denne mannen, faktisk ville jeg ikke gjort det, men ja. Han løy, prøvde å styre hvem du møter og forsikre seg om at du ikke har noe smittsomme sykdommer, mens han selv bærer på en som kan bli ganske alvorlig plagsom for deg. Han tok fra deg valget, han løy, han valgte å si det ETTER at dere allerede hadde hatt sex. I håp om at det skulle gjøre til at du tok det bedre, tipper jeg. Det er manipulerende og feigt av ham. Jeg ville ikke latt denne mannen ha en plass i livet mitt.

Ikke glem hovedproblemet her. Han løy, han tok fra deg et viktig valg. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Natriumclorid skrev (45 minutter siden):

Det smitter bare når det er utbrudd. Forsvarlig og bra gjort at han fortalte det. Jeg hadde tidligere en kjæreste som hadde herpes og jeg ble ikke smitte, siden vi ikke hadde sex når han hadde utbrudd. 

Takk for svar, ja veldig glad han fortalte det. Skulle bare ønske han sa det litt før.

Han vet jeg er veldig forståelses full og lytter etter hva folk har og si. Så var bare at jeg skulle ønske han sa det. Selv om jeg vet at det kan være vanskelig og si det..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar, ja veldig glad han fortalte det. Skulle bare ønske han sa det litt før.

Han vet jeg er veldig forståelses full og lytter etter hva folk har og si. Så var bare at jeg skulle ønske han sa det. Selv om jeg vet at det kan være vanskelig og si det..

Ikke prioriter hans potensielle følelser over dine her, ikke sett hans behov før dine! Nå tenker jeg det er på tide at du glemmer ham og tenker hva dette har å si for deg. Du har muligens fått en sykdom som kan ødelegge livet ditt hver måned så lenge du lever, eller gjøre deg delvis ufør som min venninne, eller du var jævlig heldig og har ikke fått den, tenker du å ha sex med ham igjen? TENK PÅ DEG SELV!

sex og forhold er ikke en menneskerett, du skylder ham ikke noe. 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt meg veldig godt om før jeg fortsatte med denne mannen, faktisk ville jeg ikke gjort det, men ja. Han løy, prøvde å styre hvem du møter og forsikre seg om at du ikke har noe smittsomme sykdommer, mens han selv bærer på en som kan bli ganske alvorlig plagsom for deg. Han tok fra deg valget, han løy, han valgte å si det ETTER at dere allerede hadde hatt sex. I håp om at det skulle gjøre til at du tok det bedre, tipper jeg. Det er manipulerende og feigt av ham. Jeg ville ikke latt denne mannen ha en plass i livet mitt.

Ikke glem hovedproblemet her. Han løy, han tok fra deg et viktig valg. 

Ja.. er jo det jeg sitter og har i tankene..

Jeg har kjent han i over et år og vi har kommet godt overens. Men trudde ikke det skulle bli sånn her.

Jeg er en dumsnill person, prøver alltid og tenke det beste om folk. Etter som vi alle er mennesker og kan drive oss ut.

Noen er jo selvfølgelig værre en andre, men ja. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal reagere eller hva jeg skal gjøre akk nå.

Har latt det synke litt inn i en uke, for og tenke.

Trenger bare litt tanker rundt det

AnonymBruker
Skrevet

Ja.. er jo det jeg sitter og har i tankene..

Jeg har kjent han i over et år og vi har kommet godt overens. Men trudde ikke det skulle bli sånn her.

Jeg er en dumsnill person, prøver alltid og tenke det beste om folk. Etter som vi alle er mennesker og kan drive oss ut.

Noen er jo selvfølgelig værre en andre, men ja. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal reagere eller hva jeg skal gjøre akk nå.

Har latt det synke litt inn i en uke, for og tenke.

Trenger bare litt tanker rundt det

Tenk på deg selv, det mener jeg 100%, han dauer ikke om du setter en grense nå. Faktisk kan det hende det lærer ham å være oppriktig neste gang. Å drite seg ut er noe helt annet enn å lyve om seksuelt overførbare sykdommer, med hensikt. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke prioriter hans potensielle følelser over dine her, ikke sett hans behov før dine! Nå tenker jeg det er på tide at du glemmer ham og tenker hva dette har å si for deg. Du har muligens fått en sykdom som kan ødelegge livet ditt hver måned så lenge du lever, eller gjøre deg delvis ufør som min venninne, eller du var jævlig heldig og har ikke fått den, tenker du å ha sex med ham igjen? TENK PÅ DEG SELV!

sex og forhold er ikke en menneskerett, du skylder ham ikke noe. 

Jeg har sagt jeg trenger tid til han til og tenkt igjennom før jeg tar et valg.

Jeg har sitti her i en uke uten og vite hva jeg skal gjøre. Så derfor spør jeg om råd og hjelp her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...