Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags stil på juletreet skal dere ha i år? Vet mange pleier å ha matchende pynt, noen har i en bestemt fargetone osv, og noen tar fargerikt. 

Det er første gang vi skal feire jul og ha juletre, så vi har allerede satt det opp. Vi har derfor tatt det helt ut og har fargerike lys og mange forskjellige farger på pynten. Har også glitter med forskjellige farger fra temu. 

Søk opp tacky Christmas og det er litt sånn :)

Anonymkode: 4c394...46d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir et furutre med de samme hvite lysene som de siste 30 årene, og pynt laget, fått og kjøpt gjennom et langt liv. Ingen stil, ingen plan, men det er ferdig pynta før jula ringes inn.

Anonymkode: 5f54a...7b1

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Så koselig 

( jeg er rett i samme gaten)

Jeg har hatt rosa juletre de siste 10 årene, men kjøpte nytt fjor da det andre var begynt å falme litt, og begynnte å bli hvitt:sjokk:I fjor kjøpte vi oss et rosa tre som vi var veldig fornøyd med (med det er det kanskje også unødvendig å nevne at det er plasttre😅)

Det ser slik ut uten pynt men med lys (bilde hentet fra power)

Screenshot_20241213_134417_SamsungInternet2.thumb.jpg.7716c81966b1a7b765ff89b3e4836c98.jpg

Jeg kjører min stil På pynt, fargerikt, alt mulig rart fra Wenche Foss henger på treet, det samme gjør Askepott og prinsen, minst 15 flamingoer i ulike varianter, Grandiosa hjerte, dådyr,  krampus, dinosaurer og kræsj pink isen, noen få runde "nøytrale" kuler i alle mulige farger, grinchen, Frida kahlo, apekatter med rosa tutu skjørt, påfugler, en julekule som det står "festive as fuck" på, en annen julekule hvor det står "Cunt" på. Og I toppen av treet har jeg to flamingoer (ingen stjerne) og selvfølgelig mye lys.

Jeg vil si at 80% av juletreet består av julekuler av personlige karakter som f.eks julekulen av apekatten med rosa tutu skjørt på seg, det er en fantastisk intern historie i 2020 som meg og min mann alltid ler like mye av. Eller den rosa famingoen som ser ut som en badeflåte som gir assosiasjoner til året 2016... Jizzz Igjen intern humor mellom meg og min mann...

Det er et personlig juletre, for det første med fargen rosa. Jeg er ikke sånn himla glad i julen i utgangspunktet men en må bringe glede der en kan, for meg gjør et rosa juletre mer glede enn et vanlig ordinært grønn et, og med pynten jeg henger på. Jeg prøver alltid å finne minst en julekule hvert år som representerer noe fra året som har gått. I år står det mellom en julekule formet som boksehansker eller en julekule formet som et vitnemål.. Begge deler representerer 2025 for meg (har også andre julekuler jeg har i kikkerten, det er heldigvis begynt å komme mer og mer av slik type juletrepynt i butikkene, altså kuler som er formet som ting og tang, personer, dyr, osv og ikke bare vanlig runde "kjedelige" julekuler).

Jeg er maksimalistisk både hva angår klær, interiør og juletre. Jeg er glad i mange ulike farger, og "mye",  Juletreet mitt er mye... Det finnes ikke en grein det ikke henger pynt på nesten og jeg elsker det. Det er ikke "normalt", vanlig eller ordinært, det kommer aldri til å komme på forsiden av et bolig magasin, men det er fantastisk i mine øyner. Noen kan komme til å kalle juletreet mitt for "harry", det er meg revnende likegyldig. Jeg elsker det.. 

Flagg, glitter osv er ikke helt meg, samme med engler og gammel pynt. Jeg kunne arvet mye gammel julepynt fra mormor og mamma men jeg orket bare ikke slåss med mine søsken, de er mer tradisjonelle enn meg så det er bedre at de bruker det enn meg som ikke setter pris på det på samme måte. Jeg har min stil og min greie ang juletreet mitt som gir meg glede, så får de (og andre) gjøre sitt slik at en kan ha et juletre en liker.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så koselig å se andres juletre tradisjoner😊

Jeg er et gransmenneske med ekte tre som pyntes den 23. desember. Har sølv, grønt og rødt/ dyp rød som tema samt noen unike figurer som f.eks et vinglass, askepott og prinsen, julenek, osv. 

Anonymkode: 4457d...0ea

AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (1 time siden):

Så koselig 

( jeg er rett i samme gaten)

Jeg har hatt rosa juletre de siste 10 årene, men kjøpte nytt fjor da det andre var begynt å falme litt, og begynnte å bli hvitt:sjokk:I fjor kjøpte vi oss et rosa tre som vi var veldig fornøyd med (med det er det kanskje også unødvendig å nevne at det er plasttre😅)

Det ser slik ut uten pynt men med lys (bilde hentet fra power)

Screenshot_20241213_134417_SamsungInternet2.thumb.jpg.7716c81966b1a7b765ff89b3e4836c98.jpg

Jeg kjører min stil På pynt, fargerikt, alt mulig rart fra Wenche Foss henger på treet, det samme gjør Askepott og prinsen, minst 15 flamingoer i ulike varianter, Grandiosa hjerte, dådyr,  krampus, dinosaurer og kræsj pink isen, noen få runde "nøytrale" kuler i alle mulige farger, grinchen, Frida kahlo, apekatter med rosa tutu skjørt, påfugler, en julekule som det står "festive as fuck" på, en annen julekule hvor det står "Cunt" på. Og I toppen av treet har jeg to flamingoer (ingen stjerne) og selvfølgelig mye lys.

Jeg vil si at 80% av juletreet består av julekuler av personlige karakter som f.eks julekulen av apekatten med rosa tutu skjørt på seg, det er en fantastisk intern historie i 2020 som meg og min mann alltid ler like mye av. Eller den rosa famingoen som ser ut som en badeflåte som gir assosiasjoner til året 2016... Jizzz Igjen intern humor mellom meg og min mann...

Det er et personlig juletre, for det første med fargen rosa. Jeg er ikke sånn himla glad i julen i utgangspunktet men en må bringe glede der en kan, for meg gjør et rosa juletre mer glede enn et vanlig ordinært grønn et, og med pynten jeg henger på. Jeg prøver alltid å finne minst en julekule hvert år som representerer noe fra året som har gått. I år står det mellom en julekule formet som boksehansker eller en julekule formet som et vitnemål.. Begge deler representerer 2025 for meg (har også andre julekuler jeg har i kikkerten, det er heldigvis begynt å komme mer og mer av slik type juletrepynt i butikkene, altså kuler som er formet som ting og tang, personer, dyr, osv og ikke bare vanlig runde "kjedelige" julekuler).

Jeg er maksimalistisk både hva angår klær, interiør og juletre. Jeg er glad i mange ulike farger, og "mye",  Juletreet mitt er mye... Det finnes ikke en grein det ikke henger pynt på nesten og jeg elsker det. Det er ikke "normalt", vanlig eller ordinært, det kommer aldri til å komme på forsiden av et bolig magasin, men det er fantastisk i mine øyner. Noen kan komme til å kalle juletreet mitt for "harry", det er meg revnende likegyldig. Jeg elsker det.. 

Flagg, glitter osv er ikke helt meg, samme med engler og gammel pynt. Jeg kunne arvet mye gammel julepynt fra mormor og mamma men jeg orket bare ikke slåss med mine søsken, de er mer tradisjonelle enn meg så det er bedre at de bruker det enn meg som ikke setter pris på det på samme måte. Jeg har min stil og min greie ang juletreet mitt som gir meg glede, så får de (og andre) gjøre sitt slik at en kan ha et juletre en liker.

Så utrolig gøy 😍 rosa er en utrolig herlig farge og jeg har lyst på rosa sofa faktisk :) jeg er litt nostalgisk av meg, men på den måten at det må være farger:D ledlysene har sånn instilling at det kan enten være multicolor eller vanlig gule lys. Men multicolor ble skikkelig fint for det glitrer ekstremt nå haha 😊 utrolig fint tre btw, det er sikkert moro å pynte det 😍

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så koselig å se andres juletre tradisjoner😊

Jeg er et gransmenneske med ekte tre som pyntes den 23. desember. Har sølv, grønt og rødt/ dyp rød som tema samt noen unike figurer som f.eks et vinglass, askepott og prinsen, julenek, osv. 

Anonymkode: 4457d...0ea

Herlig 😍

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir et furutre med de samme hvite lysene som de siste 30 årene, og pynt laget, fått og kjøpt gjennom et langt liv. Ingen stil, ingen plan, men det er ferdig pynta før jula ringes inn.

Anonymkode: 5f54a...7b1

Så nydelig, så fint å kunne ta vare på ting gjennom så lenge :) da blir man glad i det :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har kunstig juletre. Pynter med julekuler i rødt, gull og sølv. Vil egentlig ha stjerne på toppen, men treet vårt er tydeligvis ikke laget for stjerne og bare bøyer seg unna alle stjernene vi har prøvd. Bruker et juletre som 3-åringen lagde av eggekartong som makeshift spir foreløpig. 😂

Anonymkode: e20b6...cab

Skrevet

Edelgran som alltid.

• Liker 1
Skrevet

AnonymBruker skrev (På 28.11.2025 den 23.03):

Så utrolig gøy 😍 rosa er en utrolig herlig farge og jeg har lyst på rosa sofa faktisk :) jeg er litt nostalgisk av meg, men på den måten at det må være farger:D ledlysene har sånn instilling at det kan enten være multicolor eller vanlig gule lys. Men multicolor ble skikkelig fint for det glitrer ekstremt nå haha 😊 utrolig fint tre btw, det er sikkert moro å pynte det 😍

Ja lille julaften når det pyntes så er det en ren fest, det er sjeldent jeg har vært så fornøyd med et kjøp som ved det juletreet mini-graphics-christmas-897848.gif.d2c019984e7c6c7ff96f5c8e5d026f48.gif

Multicolor og glitter høres helt fantastisk ut🥰 Jeg elsker når folk gjør sin egen greie og pynter slik de vil 

mini-graphics-christmas-450603.gif.0373716c9744bf197237a37cc61e29d7.gif

Skrevet

Vi kjøpte oss plasttre i fjor. Det er litt fy fy i min familie, men med mann og datter som vil ha juletre fra november til ut i januar ble det mest praktisk. Spesielt siden det å vanne falt på meg, og jeg dreper alle innvendige blomster og trær konsekvent. 

Mye glitter og bling, men vi ender som regel opp med ganske tradisjonelle julefarger. Det er imidlertid både mye gull og sølv på, og alt fra billigkuler til Karen Blixen og George Jensen, med mer. Så har noen makaroni- engler vært med fra barna var små, frem til i år. Finner dem ikke. 😔

Skrevet

Jeg skal Såklart ha ekte gran fra egen skog, egenhendig saga ned! ♥️ Det er det som er juletre! 

Pynten er minner fra barn, foreldre, besteforeldre,gaver og selvkjøpt. 

Anonymkode: fcf0a...516

Skrevet

Vi har tre juletrær. 

Hovedtreet er en Edelgran vi henter ca 10 dager før jul. Det er ca 2.20 - 2.50 høyt, og fyldig. Dette pyntes med ledlys i kaldhvitt, og julekuler og pynt i rødt, hvitt og sølv, som er samlet over mange år, og fra mange land. 

Så har vi et mellomstort plasttre som er satt opp allerede. Dette er pyntet med en helt spesiell kategori julepynt, og passer rommet det står i. 

Og et litt mindre til mellomstort i plast som også er oppe. Det er pyntet med kuler fra mine avdøde bestemødre - mye fra 60- og 70-tallet, så det er en helt spesiells til. 

Jeg leker litt med tanken på et fjerde tre - det er en spesiell kategori kuler jeg har falt veldig for, men jeg har ikke nok til et helt tre foreløpig. 

Anonymkode: 3846a...22e

Skrevet
Trolltunge skrev (På 30.11.2025 den 20.32):

Vi kjøpte oss plasttre i fjor. Det er litt fy fy i min familie, men med mann og datter som vil ha juletre fra november til ut i januar ble det mest praktisk. Spesielt siden det å vanne falt på meg, og jeg dreper alle innvendige blomster og trær konsekvent. 

Mye glitter og bling, men vi ender som regel opp med ganske tradisjonelle julefarger. Det er imidlertid både mye gull og sølv på, og alt fra billigkuler til Karen Blixen og George Jensen, med mer. Så har noen makaroni- engler vært med fra barna var små, frem til i år. Finner dem ikke. 😔

Jeg føler det samme. Det er derfor vi har flere trær.

Vil ha det opp fra november. Men hovedtreet er en stor edelgran. Selv om vi borrer hull i bunn, har god fot, vanner daglig, så er det knusktørt etter bare 15 dager oppe (har normalt treet fra ca 15. desember - 30.desember) 

Skrevet

Vi har ekte gran. Det ser pent ut og lukter helt nydelig (edelgran er pen å se på, men lukter ingenting). Vi pynter med alt mulig rart. Gammelt, nytt, kjøpt, hjemmelaget. Jeg elsker juletrær med pynt i alle slags farger. 

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøpte kunstig juletre i fjor. Litt rynking på nesa fra min manns familie, som pleier å hugge i egen skog og er ganske tradisjonelle av seg. Menmen :fnise:  Jeg synes det er fint, ganske naturtro og ikke minst vedlikeholdsfritt og lett å sette opp.

Vi pleier å sette det opp lille julaften, men kan hende det blir et par dager tidligere i år :nikke:  Juletrepynten er samlet gjennom flere år. Mye humor og litt absurde ting som vi synes er gøy. En del hjemmelaget, noe kjøpt. Pluss glitter og flagg da - for tradisjon og nostalgi. 

Anonymkode: 176d4...027

Skrevet

Har kunstig juletre. Pynter med julekuler og girlander i rødt og sølv.

Anonymkode: c5261...f6e

Skrevet

vi skal ha ekte tre og pyner med mange forskjellige kuler som jeg syns er fine, lager jule lenker, pynter med gulltråd som disse https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-julevarer/juletrepynt/stella-tinsel-118614/?gad_source=1&gad_campaignid=21732930871&gclid=Cj0KCQiAubrJBhCbARIsAHIdxD8IlBuva2Y0UykamCUOPHjHQZXz2xfLnMiyM05zEdF46DUOW0bAhnwaApQqEALw_wcB

vi har også tenkt til å kjøpe juletog som går rundt treet og har stjerne på toppen 

Anonymkode: ddd09...586

Skrevet

Dette blir første året med kunstig juletre. Var så lei av trær som ryr. Har hunder som gjerne la turen under treet, med det resultat at det lå barnåler over alt.

Treet pyntes med en kombinasjon av gammelt og nytt. Ingen fargekoder her. Så rimelig i takt med årets TikTok- trend. Nytt av året et knallrødt glitter kjøpt i Spania. Spent på om det blir "skikkelig" jul med kunstig tre. 

Skrevet
Arkana skrev (1 time siden):

Vi har ekte gran. Det ser pent ut og lukter helt nydelig (edelgran er pen å se på, men lukter ingenting). Vi pynter med alt mulig rart. Gammelt, nytt, kjøpt, hjemmelaget. Jeg elsker juletrær med pynt i alle slags farger. 

Edelgran lukter. Men gir en mer nøytral og rundere duft. Jeg har aldri likt den sterke harpiks-lukten fra gran. 

Skrevet

Må man ha juletre?

Ingen barn her.

Anonymkode: bc1da...738

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må man ha juletre?

Ingen barn her.

Anonymkode: bc1da...738

Jeg har lyst å si nei.

Men jeg møter selv såpass mye misnøye fra andre når de finner ut at jeg aldri har hatt juletre, at jeg begynner å lure på om svaret er ja.

Ikke at det bryr meg før de kan henvise til det i lovverket.

Anonymkode: bd432...8d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...