Gå til innhold

De som spør

Fremhevede innlegg

Skrevet

Visste ikke hva overskriften skulle være. Jeg sliter psykisk, og jeg er så innmari lei av at privatpersoner og helsevesenet ber meg om å si i fra når ting er vanskelig. Når en privatperson genuint vil vite hva som foregår, men ikke svarer uansett hva jeg skriver, og uansett hvor mye/lite, hvorfor spør du da? Jeg forstår når spørsmålet er en høflighetsfrase, og det er ikke det jeg snakker om nå. Helsevesenet kommer med idiotiske forslag som å gå tur. Langvarig behandling fortsetter å være en uoppnåelig drøm. 

Ble en utblåsning dette. Ikke spør om hvordan det egentlig går, når du ikke svarer på svaret du får. Ikke tilby at jeg kan ringe kommunen eller dps i krise, når de mener at jeg kan løse det med en kopp te. Det er så vondt å bli avvist på toppen av det hele av de som liksom har strekt ut en hånd. 

Anonymkode: 766fb...865

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mobilen postet selvsagt før overskriften var ferdig, så da blir tråden stengt. Jada. 

Skrevet

Jeg tror det er veldig vanskelig å svare deg godt på dette uten å ha sett den aktuelle dialogen. 

Anonymkode: ce945...ebd

Skrevet

"HaR dU pRøVd Å gÅ eN tUr?"

For å sitere Stein Are fra Charterfeber: "herre jævla gud!" 

Ja. Det er som om alle sier "men du må siiii fra når du sliter!" Og når du gjør det klarer de ikke ta imot depresjonen din. Ja, jeg er deprimert, nei, jeg blir ikke frisk av å tenke positivt. Jeg har prøvd yoga, spise sunt, sove i en god rytme (hadde insomnia i hele 2024, jeg blir dårlig av å motta søvntips. Pappa sitt: "har du prøvd å bare legge deg ned for å sove?" :bond:), jeg trener jevnlig, jeg går tur, får dagslys hver dag, ALT. JEG GJØR ALT! Jeg er - sjokkerende nok- allikevel SYK. 

"si i fra når du sliter!"-kampanjer er SØPPEL. Kun kampanje for å gi friske god samvittighet, en følelse av "jeg bryr meg, men bare slik at din sykdom ikke går utover meg".

Anonymkode: 60162...2e1

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mobilen postet selvsagt før overskriften var ferdig, så da blir tråden stengt. Jada. 

Tror ikke mobilen selvpostet.

Anonymkode: 44b88...cb9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"si i fra når du sliter!"-kampanjer er SØPPEL. Kun kampanje for å gi friske god samvittighet, en følelse av "jeg bryr meg, men bare slik at din sykdom ikke går utover meg".

Jeg skjønner hva du mener, Ts - og tusen takk til både deg og anonymbruker som jeg siterer. Hele innlegget, ikke bare det jeg har klippet ut. Skulle ønske jeg var like flink til å ordlegge meg som dere!

Vet ikke om det er noe trøst, men det er akkurat det samme når man er fysisk syk. F eks alvorlig syk av ME. Hjelper ikke at privatpersoner og helsevesen og kommunen liksom har tilbud når de i realiteten Ikke har det 😞 

Anonymkode: 0986e...af1

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

"HaR dU pRøVd Å gÅ eN tUr?"

For å sitere Stein Are fra Charterfeber: "herre jævla gud!" 

Ja. Det er som om alle sier "men du må siiii fra når du sliter!" Og når du gjør det klarer de ikke ta imot depresjonen din. Ja, jeg er deprimert, nei, jeg blir ikke frisk av å tenke positivt. Jeg har prøvd yoga, spise sunt, sove i en god rytme (hadde insomnia i hele 2024, jeg blir dårlig av å motta søvntips. Pappa sitt: "har du prøvd å bare legge deg ned for å sove?" :bond:), jeg trener jevnlig, jeg går tur, får dagslys hver dag, ALT. JEG GJØR ALT! Jeg er - sjokkerende nok- allikevel SYK. 

Jeg forstår ikke hvorfor de tilbyr når de ikke klarer å motta det du har, uansett hvor smått eller stort det er. Bare la være å tilby hjelp/råd når du ikke klarer det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror ikke mobilen selvpostet.

Anonymkode: 44b88...cb9

Jeg lyver selvsagt om det for å få min egen tråd stengt… skal ikke mer til enn en dråpe vann på skjermen.

Skrevet

Jeg skjønner at dette er en utblåsning, men...

Kanskje privatpersonen ikke var klar over hvor ille det var og ikke visste hva den skulle svare? Kanskje noe kom opp og de måtte legge fra seg telefonen?

Aktivitet hjelper mot depresjon, man må tvinge seg ut og sånn er jo det selv om du ikke liker å høre det. Mener de virkelig at alle problemene dine kan løses med te? Eller ble det sagt i en sammenheng?

Er det du som blir avvist hvis noen gir et råd du ikke liker? Hva er det du skulle ønske deg? Hva tror du ville gjøre deg friskere? Det er ikke alltid det vi har mest lyst på gjør oss friskere.

Anonymkode: 5dc72...f12

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

veronica<3, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...