Maleficenta Skrevet 2 timer siden #21 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det negative er at det er usikkert hvor lenge vaksinen beskytter, men om hun får det nå så blir det brått mye skolefravær og kjenner det er veldig dumt? Anonymkode: 96c4a...c97 Jeg hadde gjort det
Maleficenta Skrevet 2 timer siden #22 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun har vært utsatt for smitte både i barnehagen og på skolen. Ikke fått det. Skjønner ikke hvordan jeg skal få smittet henne, kjenner ingen som har vannkopper. Anonymkode: 96c4a...c97 Kan jo være hun har hatt det uten særlige symptomer...
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #23 Skrevet 2 timer siden Maleficenta skrev (23 minutter siden): Kan jo være hun har hatt det uten særlige symptomer... Nei dessverre, vi har tatt blodprøve og sjekket. Anonymkode: 96c4a...c97
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #24 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det negative er at det er usikkert hvor lenge vaksinen beskytter, men om hun får det nå så blir det brått mye skolefravær og kjenner det er veldig dumt? Anonymkode: 96c4a...c97 Ja. Har vaksinert niåring mot vannkopper. To doser, livsvarig. Null stress. Anonymkode: 9bbb8...d33
moomino Skrevet 1 time siden #25 Skrevet 1 time siden Her så sa barnelegen så lenge barnet ikke har lavt immunforsvaret eller sykdom som gjør der farlig , vent til rundt 12 års alder. Ta blodprøve å sjekke om det er antistoffer. Er det ikke det, så vaksine. Yngste her trodde vi ikke hadde hatt, ble tatt blodprøve og viste at ho hadde hatt. Eneste vi kan tenke var at ho muligens hadde flr storebror , for rundt de tider hadde ho 3 prikker som vi trodde var etter fugle lopper, hadde ikke feber eller noe.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #26 Skrevet 1 time siden Ville ha vaksinert ja. Min 19 åring har nylig hatt vannkopper. Ble skikkelig syk og var borte fra skolen i 2 uker. Anonymkode: 547bf...dca
AnonymBruker Skrevet 28 minutter siden #27 Skrevet 28 minutter siden Har tenkt på det ja. Eg ville ha fått det gjort viss vi hadde hatt vaksinesenter, eller privatlege i rimeleg avstand. Helsestasjonen har monopol på vaksiner her, og helsesjukepleiar går ikke med på å vaksinere barn utan underliggande sjukdom/familie i risikogruppa. Det er for usikkert kor lenge effekten av vaksinen varer, og det kan oppstå bivirkningar. Dessutan ikkje farleg, berre plagsomt (sant det da). Anonymkode: f210d...dc1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå