AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Det negative er at det er usikkert hvor lenge vaksinen beskytter, men om hun får det nå så blir det brått mye skolefravær og kjenner det er veldig dumt? Anonymkode: 96c4a...c97
mommyaka Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det negative er at det er usikkert hvor lenge vaksinen beskytter, men om hun får det nå så blir det brått mye skolefravær og kjenner det er veldig dumt? Anonymkode: 96c4a...c97 jrh ville nok ventet til de ble 13. 9 år går de forsatt på barneskolen. Men fra 8 klasse ja
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden Ville heller utsatt henne for smitte nå. Er virkelig ikke krise å være borte fra skolen i en uke når du går i 5. klassen. Anonymkode: 5bf9d...493 5
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ville heller utsatt henne for smitte nå. Er virkelig ikke krise å være borte fra skolen i en uke når du går i 5. klassen. Anonymkode: 5bf9d...493 Hun har vært utsatt for smitte både i barnehagen og på skolen. Ikke fått det. Skjønner ikke hvordan jeg skal få smittet henne, kjenner ingen som har vannkopper. Anonymkode: 96c4a...c97 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Hadde ikke falt meg inn. Her fikk de det for 3 år siden, ut av det blå. Når først en ble smittet, så fikk alle 3 det. Eldste på 14 år og yngste på 6, og en på 9. Anonymkode: e4e3d...aa4
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun har vært utsatt for smitte både i barnehagen og på skolen. Ikke fått det. Skjønner ikke hvordan jeg skal få smittet henne, kjenner ingen som har vannkopper. Anonymkode: 96c4a...c97 De smittes som regel på skolen. Mine fikk det aldri i barnehagen, men ble smittet på skolen. Anonymkode: e4e3d...aa4
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De smittes som regel på skolen. Mine fikk det aldri i barnehagen, men ble smittet på skolen. Anonymkode: e4e3d...aa4 Det gikk i klassen hennes uten at hun fikk det. Anonymkode: 96c4a...c97
Bokormsen Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden Definitivt vaksine, ingen vil vel ha vannkopper? Kjipt virus å dra med seg resten av livet også, helvetesild er noe dritt når man blir gammel. 5
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden Ja. Jeg vaksinerte mine to og da var de 11 og 9 år. Brukte god tid på å lese meg opp og det valget står jeg definitivt inne for. Ble anbefalt å gjøre det av legen også, hun hadde vaksinert sine barn. Anonymkode: 83da3...848
Amy71 Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden Kanskje barnet har hatt noen få prikker bare og dermed hatt det? 3
Tomas77 Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden Samme situasjon her. 3 barn på 10, snart 7 og 4. Vannkopper har gått mange runder I både barnehage og skole uten at de virker som de har hatt det. Jeg har begynt å lure på om de faktisk har hatt det uten noe særlig symptomer. Spurte fastlege om vaksinering av eldstemann, det var han ikke videre positiv til.
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden Vi har vaksinert vårt 13-åring, yngste får nok også vaksine rundt 12 år om det ikke har vært tegn til vannkopper før det. Ble anbefalt det av legen, det er bedre å ta vaksinen enn å få sykdommen når de er så gamle. Anonymkode: 80754...fb5 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden Amy71 skrev (6 minutter siden): Kanskje barnet har hatt noen få prikker bare og dermed hatt det? Vi har testet med blodprøve, har ikke hatt det. Anonymkode: 96c4a...c97 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden Vi har vaksinert våre to små under 3 år. Ser ikke noen grunn til at de skal ha vannkopper når de kan slippe. Anonymkode: 369a5...370 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): De smittes som regel på skolen. Mine fikk det aldri i barnehagen, men ble smittet på skolen. Anonymkode: e4e3d...aa4 Er vanlig at de smittes i barnehagen. De fleste skolebarn har allerede hatt vannkopper. Anonymkode: c49e5...ff3 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden Ja. Ikke for å unngå skolefravær men fordi man blir dårligere jo eldre man blir. Anonymkode: a8fd8...496
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Skrevet 4 timer siden Vår 11 åring skal nå ta antistoff test for å sjekken han har hatt det uten særlig symptomer, er den negativ skal ha få vaksinene. Snakket med vaksinekontoret i byen og det var null problem ☺️ Anonymkode: 2e7d5...dcb 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Skrevet 4 timer siden Ville absolutt tatt vaksinen. Anonymkode: f3140...5e2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden Ville vaksinert ja. Anonymkode: d5d6d...fcf
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden Setter legen vaksinen? Kan vi bare be om en blodprøve for å se etter antistoffer? Anonymkode: 1688f...c8e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå