Gå til innhold

Ville dere ha vaksinert 9-åring som ikke har hatt vannkopper?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det negative er at det er usikkert hvor lenge vaksinen beskytter, men om hun får det nå så blir det brått mye skolefravær og kjenner det er veldig dumt?

Anonymkode: 96c4a...c97

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det negative er at det er usikkert hvor lenge vaksinen beskytter, men om hun får det nå så blir det brått mye skolefravær og kjenner det er veldig dumt?

jrh ville nok ventet til de ble 13. 9 år går de forsatt på barneskolen. Men fra 8 klasse ja

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller utsatt henne for smitte nå. 
Er virkelig ikke krise å være borte fra skolen i en uke når du går i 5. klassen. 

Anonymkode: 5bf9d...493

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ville heller utsatt henne for smitte nå. 
Er virkelig ikke krise å være borte fra skolen i en uke når du går i 5. klassen. 

Anonymkode: 5bf9d...493

Hun har vært utsatt for smitte både i barnehagen og på skolen. Ikke fått det. Skjønner ikke hvordan jeg skal få smittet henne, kjenner ingen som har vannkopper. 

Skrevet

Hadde ikke falt meg inn. Her fikk de det for 3 år siden, ut av det blå. Når først en ble smittet, så fikk alle 3 det. Eldste på 14 år og yngste på 6, og en på 9. 

Anonymkode: e4e3d...aa4

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun har vært utsatt for smitte både i barnehagen og på skolen. Ikke fått det. Skjønner ikke hvordan jeg skal få smittet henne, kjenner ingen som har vannkopper. 

De smittes som regel på skolen. Mine fikk det aldri i barnehagen, men ble smittet på skolen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De smittes som regel på skolen. Mine fikk det aldri i barnehagen, men ble smittet på skolen. 

Det gikk i klassen hennes uten at hun fikk det. 

Skrevet

Definitivt vaksine, ingen vil vel ha vannkopper? Kjipt virus å dra med seg resten av livet også, helvetesild er noe dritt når man blir gammel.

• Liker 3
Skrevet

Ja. Jeg vaksinerte mine to og da var de 11 og 9 år. Brukte god tid på å lese meg opp og det valget står jeg definitivt inne for. Ble anbefalt å gjøre det av legen også, hun hadde vaksinert sine barn. 

Anonymkode: 83da3...848

Skrevet

Kanskje barnet har hatt noen få prikker bare og dermed hatt det?

• Liker 3
Skrevet

Samme situasjon her. 3 barn på 10, snart 7 og 4. Vannkopper har gått mange runder I både barnehage og skole uten at de virker som de har hatt det. Jeg har begynt å lure på om de faktisk har hatt det uten noe særlig symptomer. Spurte fastlege om vaksinering av eldstemann, det var han ikke videre positiv til.  

Skrevet

Vi har vaksinert vårt 13-åring, yngste får nok også vaksine rundt 12 år om det ikke har vært tegn til vannkopper før det.

Ble anbefalt det av legen, det er bedre å ta vaksinen enn å få sykdommen når de er så gamle.  

Anonymkode: 80754...fb5

Skrevet
Amy71 skrev (6 minutter siden):

Kanskje barnet har hatt noen få prikker bare og dermed hatt det?

Vi har testet med blodprøve, har ikke hatt det. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har vaksinert våre to små under 3 år. Ser ikke noen grunn til at de skal ha vannkopper når de kan slippe. 

Anonymkode: 369a5...370

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er vanlig at de smittes i barnehagen. De fleste skolebarn har allerede hatt vannkopper. 

Anonymkode: c49e5...ff3

• Nyttig 2
Skrevet

Ja. Ikke for å unngå skolefravær men fordi man blir dårligere jo eldre man blir. 

Anonymkode: a8fd8...496

Skrevet

Vår 11 åring skal nå ta antistoff test for å sjekken han har hatt det uten særlig symptomer, er den negativ skal ha få vaksinene. Snakket med vaksinekontoret i byen og det var null problem ☺️

Anonymkode: 2e7d5...dcb

Skrevet

Ville absolutt tatt vaksinen.

Anonymkode: f3140...5e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...