Gå til innhold

Er jeg urimelig? Hente barna på buss.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor på landet og på kvelden går det buss 1 gang i timen. Den eldste på 21 jobber i en småby så hvis hen må vente på bussen er det et venterom med kafe og kiosk så jeg sier at hen kan sitte der og vente på neste buss siden jeg bruker 1 time å kjøre bort. Nr to på 19 jobber på en plass der det går buss 1 gang i timen ca 45 min unna, men må vente på bussen ute i en vanlig busslomme uten benk eller noe og bruker ca 20min å gå til bussen. Vi har blitt enig om å hente nr 2 1 gang i uka når det er ca 1 time å vente på bussen. Noe nr syntes er urettferdig. Er det urettferdig? Nr 1 vil bli hentet i byen 3 ganger i uka.. noe som det går mye tid på..

Anonymkode: ff0a2...0aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begge er gamle nok til å ta setvikat. 

Anonymkode: cd057...1b3

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Eh .... 

De er voksne. Det er på tide at de slutter å bruke begrepet "urettferdig". 
Når de har så høye forventninger, kanskje de skulle vurdert å flytte for seg selv? 

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke hentet dem. Helt ok å vente på buss. De er voksne. 

Anonymkode: bda3f...37b

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nr 2 må vel ikke vente i busslomma, kan han ikke bli på jobben en stund før han går?

Ellers bestemmer du selv hvor langt du vil strekke deg.

Anonymkode: 7fa88...b95

• Liker 11
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Curling. Hvorfor har de ikke lappen og kan kjøre?

Anonymkode: 30333...cc8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Curling. Hvorfor har de ikke lappen og kan kjøre?

Anonymkode: 30333...cc8

De må jo ha bil også for å kunne kjøre, det er vel forståelig at de ikke har.

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer også på at de ikke bor alene..? Og ikke har lappen? Hvorfor ikke? 

Anonymkode: 11ab2...c0b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Absolutt ikke. Jeg hadde bil fra jeg var 16, fra jeg kunne øvelseskjøre. Flyttet også ut da. Jeg er ikke såååå gammel nå heller, er 26. 

Foreldre nå i dag, lager veldig bortskjemte barn…

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg reagerer også på at de ikke bor alene..? Og ikke har lappen? Hvorfor ikke? 

Kanskje de bor hjemme mens de går videre skole, evt sparer penger til egenkapital/ depositum som fort er på ganske mange tusen

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Yngste her kjøpte bil ved 16 års alder. 

Begge ungdommen tok lappen da de fylte 18, siden de viste at for å komme seg på jobb måtte de ha lappen .

Begge hadde egene biler stående til de kunne kjøre når de fikk lappen.

Begge har nå 2 biler. En som er jobb bil og en som er hobby bil som de driver med.

Så når en bor slik til så må en bare ordne seg

Anonymkode: 50b54...7eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mei88 skrev (3 minutter siden):

Kanskje de bor hjemme mens de går videre skole, evt sparer penger til egenkapital/ depositum som fort er på ganske mange tusen

Depositum bør de klare spare opp rimelig fort om de bor hjemme og jobber fullt! 

Maks tre måneder tar det å spare opp depositum. Hvis de trenger lenger tid enn det, er husleia for høy! Ærlig talt!  

Anonymkode: 8859b...7e3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Depositum bør de klare spare opp rimelig fort om de bor hjemme og jobber fullt! 

Maks tre måneder tar det å spare opp depositum. Hvis de trenger lenger tid enn det, er husleia for høy! Ærlig talt!  

Anonymkode: 8859b...7e3

Står det noe om hvor mye de jobber? Studerer de og jobber 1-3 kvelder i uka? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får alle disse tenåringene penger til egen bil? Å ha en bil stående i to år må da bli urimelig dyrt også, men forsikringer og alt? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Absolutt ikke. Jeg hadde bil fra jeg var 16, fra jeg kunne øvelseskjøre. Flyttet også ut da. Jeg er ikke såååå gammel nå heller, er 26. 

Foreldre nå i dag, lager veldig bortskjemte barn…

Unnskyld, men du tilhører samme generasjon som TS' barn og er minst 20 år for ung til å klage over 'ungdommen nå til dags'.

Anonymkode: a9c94...8d7

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vi bor på landet og på kvelden går det buss 1 gang i timen. Den eldste på 21 jobber i en småby så hvis hen må vente på bussen er det et venterom med kafe og kiosk så jeg sier at hen kan sitte der og vente på neste buss siden jeg bruker 1 time å kjøre bort. Nr to på 19 jobber på en plass der det går buss 1 gang i timen ca 45 min unna, men må vente på bussen ute i en vanlig busslomme uten benk eller noe og bruker ca 20min å gå til bussen. Vi har blitt enig om å hente nr 2 1 gang i uka når det er ca 1 time å vente på bussen. Noe nr syntes er urettferdig. Er det urettferdig? Nr 1 vil bli hentet i byen 3 ganger i uka.. noe som det går mye tid på..

Anonymkode: ff0a2...0aa

Du ber nr 1 om å skjerpe seg. Skal du virkelig bruke 6 timer i uken på å hente hen. 
Nr 2 burde også finne en annen løsning. 
Dette er voksne mennesker du snakker om. Ikke mindreårige barn. Hva betaler dem for at du skal bruke flere timer av fritiden din på å være taxi? 
Slutt å gjør dem bjørnetjenester og gi dem mulighet til å stå på egne bein. Du er snill nok som lar dem bo hjemme enda. 

Anonymkode: e8517...de8

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen mulighet for å vente litt på jobben, og så gå til bussholdeplassen like før bussen kommer?  
Og kle seg godt.  
Er jo egentlig deilig å komme ut i kjølig vinterluft etter å tilbragt hele dagen inne på skole og så på jobb. 

Anonymkode: 9feab...131

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Begge er voksne og må faktisk ta ansvar for seg selv. Guri. 

Anonymkode: 2c551...897

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ts som har bosatt sag i gokk, ikke barna. Rett og rimelig å stille opp som sjåfører og hjelpe til å få lappen,

Anonymkode: 82848...6be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ts som har bosatt sag i gokk, ikke barna. Rett og rimelig å stille opp som sjåfører og hjelpe til å få lappen,

Anonymkode: 82848...6be

Haha. Og fordi TS har fått barn i Norge må hun kjøpe vinterjakker til dem til hun dør!

Anonymkode: 4c9ba...2a7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...