AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Hvorfor er det mye fokus på samlivsbrudd / problemer under dette forum samliv og kjærlighetshistorie liten grad fokus på noen solskinshistorie om samliv som fungerer heilt utmerket (livslangt ) samliv.? Er det slik at de som lever i eit samliv som fungerer heilt greitt ikkje ønsker å dele sin erfaring, og er å finne på KG ? Hvor mange par idag har søkt råd og støtte hos par med livslangt samliv, og har dem som eit forbilde ? Er det slik at foreldrepar idag er blitt så selvgode av de ikkje har tillit, og er lydhøre overfor eldre par som har" holdt saman i mange år"? Anonymkode: 29269...c00
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Fordi vi som lever i lykkelige velfungerende forhold, ikke har så behov for å skrive på et forum om forholdet vårt? Jeg tror det er nettopp når man har problemer, man oppsøker forumer, nettsider, råd fra andre osv. Anonymkode: b2552...5df 3 9
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor er det mye fokus på samlivsbrudd / problemer under dette forum samliv og kjærlighetshistorie liten grad fokus på noen solskinshistorie om samliv som fungerer heilt utmerket (livslangt ) samliv.? Er det slik at de som lever i eit samliv som fungerer heilt greitt ikkje ønsker å dele sin erfaring, og er å finne på KG ? Hvor mange par idag har søkt råd og støtte hos par med livslangt samliv, og har dem som eit forbilde ? Er det slik at foreldrepar idag er blitt så selvgode av de ikkje har tillit, og er lydhøre overfor eldre par som har" holdt saman i mange år"? Anonymkode: 29269...c00 Man søker råd og hjelp her når ting er vanskelig. De færreste trenger råd og hjelp når noe er bra. Anonymkode: 484c2...6cb 3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Som de andre har sagt allerede, vi i bra forhold med lykkelige og fungerende samliv har jo ikke så mye å lage tråder om. Med mindre det er for å dele hvor lykkelig man er, men det er det ikke så stort behov for, for min del. Også et det jo en fare for å høres "skrytete" ut, når samtlige andre innlegg er av fortvilte mennesker som ikke har det bra. Hva bidrar slike innlegg fra oss da med, liksom, annet enn å strø salt i såret. Opplever også at hvis jeg skriver en kommentar hvor jeg ytrer at jeg har en bra mann, renner det som regel inn med "Bare vent", og "Sier du nå, ja". Så virker ikke så velkomment alltid, heller. Anonymkode: 04e60...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Man søker råd og hjelp her når ting er vanskelig. De færreste trenger råd og hjelp når noe er bra. Anonymkode: 484c2...6cb Råd og hjelp....95% av svarene er jo enten "dump ham" eller "anmeld". Uansett hva spørsmålet er. Anonymkode: a9f1d...816
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Råd og hjelp....95% av svarene er jo enten "dump ham" eller "anmeld". Uansett hva spørsmålet er. Anonymkode: a9f1d...816 Dei fleste problemer som "går igjenn " er velkjente også hos par med livslangt samliv, men de gir ikkje opp av den grunn. Kanskje bør det legges mer vekt på å premiere de som kjemper for å "holde saman" en dem som velger å avslutte. Hvorfor er den eldre genrasjon foreldre med erfaringer og livslangt samliv/ ekteskap tilsynelatende ikkje noe forbilde for mange av den yngre genrasjon foreldre. ? Er det slik at den yngre genrasjon foreldre idag har forestillinger om at de er blitt så mye bedre oppdatert på barneoppdragelse, og samlivsutfordringer en den eldre genrasjon foreldre var. Kjærnefamilien finnes fortsatt,men de er under press fra en "trend" der terskelen for samlivsbrudd er avgjordt lavere en tidligere, og vårt velferdsystem har mer fokus på rettigheter ved samlivsbrudd en de som holder saman. Anonymkode: 29269...c00
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden For meg vil det bli å ta i mot råd fra mennesker på 70 pluss (neste generasjon). Det jeg ser er at deres småbarnsår/barnefamilieår var svært annerledes enn hvordan vi lever nå. Og en tid hvor det var mer uglesett å skilles. Mange av dem vl råde andre til å finne en hobby, tenke på noe snnet eller være enklere å ha med å gjøre dersom det er vold, utroskap eller bare absolutt ingen kjærlighet igjen. Anonymkode: c9b68...1e1
AnonymBruker Skrevet 59 minutter siden #8 Skrevet 59 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Som de andre har sagt allerede, vi i bra forhold med lykkelige og fungerende samliv har jo ikke så mye å lage tråder om. Med mindre det er for å dele hvor lykkelig man er, men det er det ikke så stort behov for, for min del. Også et det jo en fare for å høres "skrytete" ut, når samtlige andre innlegg er av fortvilte mennesker som ikke har det bra. Hva bidrar slike innlegg fra oss da med, liksom, annet enn å strø salt i såret. Opplever også at hvis jeg skriver en kommentar hvor jeg ytrer at jeg har en bra mann, renner det som regel inn med "Bare vent", og "Sier du nå, ja". Så virker ikke så velkomment alltid, heller. Anonymkode: 04e60...d0a For min del kunne det godt ha vært flere tråder der folk skriver om hvor lykkelig de er, hva som er bra i forholdet deres, hva en er takknemlig for, tips for bra samliv osv. Hadde vært fint med litt flere koselige innlegg og tråder. Anonymkode: 072ec...981
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå