AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Jobben min betaler lønn fast den 15 hver mnd. i desember utbetaler de 15. I januar skal det plutselig utbetales den 28 januar. Og kun i januar 2026 og ikke de neste månedene. Uten at jobben har en forklaring på det. Jeg har husleie som må betales den 15 hver mnd, og har faktisk ikke sikkert mulighet til å betale 15. Det har aldri skjedd før at de utbetaler lønn flere dager etterpå. Jeg er mer bekymret for husleie og slikt. Tips? Anonymkode: fbe45...bd4
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #2 Skrevet 58 minutter siden Du får å gi beskjed til huseier om at husleie for januar blir forsinket allerede nå, og til øvrige kreditorer du måtte ha. Anonymkode: 8e8d2...fd0
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #3 Skrevet 58 minutter siden Det var merkelig. Har du ikke fått noen forklaring på hvorfor? Utbetaler de forskuddsvis eller etterskuddsvis? Altså er perioden du får lønn for den 15.desember for 1.desember til og med 31.desember (altså de siste dagene etterskuddsvis), eller er perioden du får lønn for fra 15.november til 15.desember? Anonymkode: 54ec0...d6c 1
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden #4 Skrevet 52 minutter siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det var merkelig. Har du ikke fått noen forklaring på hvorfor? Utbetaler de forskuddsvis eller etterskuddsvis? Altså er perioden du får lønn for den 15.desember for 1.desember til og med 31.desember (altså de siste dagene etterskuddsvis), eller er perioden du får lønn for fra 15.november til 15.desember? Anonymkode: 54ec0...d6c Det er fra 01.12 til og med 31.12, så de siste dagene etterskuddsvis. Har jobbet på arbeidsplassen lenge. Og aldri opplevd å få plutselig beskjed om en annen utbetaling. Anonymkode: fbe45...bd4
AnonymBruker Skrevet 48 minutter siden #5 Skrevet 48 minutter siden De har ikke en forklaring? Er ikke slik at de kan kjøre lønn når de vil. Så jo, de må faktisk ha en forklaring. Du får si ifra til huseier at husleia blir forsinket. Anonymkode: cdd0c...f6d
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #6 Skrevet 44 minutter siden Det høres pussig ut. Men er en god påminnelse om at man bør ha en bufferkonto. Anonymkode: 16b2a...3f5
Perine Skrevet 32 minutter siden #7 Skrevet 32 minutter siden Da tror jeg at jeg hadde brukt et kredittkort for å redde situasjonen (om det ikke er noe som utelukker det) siden det er så kort tid og du rekker å betale det før det påløper renter.
AnonymBruker Skrevet 30 minutter siden #8 Skrevet 30 minutter siden Ta det fra bufferkontoen første mnd. Så er du i rute igjen. Anonymkode: 96243...670
AnonymBruker Skrevet 25 minutter siden #9 Skrevet 25 minutter siden Dette står vel i arbeidskontrakten din? Se hva som står der. De kan ikke bare bestemme en ny dato, det er veldig useriøst og kan få store konsekvenser for de ansatte. Anonymkode: 94b53...658
AnonymBruker Skrevet 19 minutter siden #10 Skrevet 19 minutter siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette står vel i arbeidskontrakten din? Se hva som står der. De kan ikke bare bestemme en ny dato, det er veldig useriøst og kan få store konsekvenser for de ansatte. Anonymkode: 94b53...658 Arbeidskontrakten står det 15 hver mnd. Anonymkode: fbe45...bd4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå