AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Vert sammen med samboer i 14 år. Han kan ofte gjøre ting som irriterer meg. Vi diskuterer, men når han kjenner seg ferdig med det så ber han meg slutte og snakke om det. Ber meg ti stille nesten. Det ender i at han går videre mens jeg sitter igjen med å føle et enda større hat. Når vi handler på butikken så kan han begynne å pakke varer, mens jeg skal betale (Vi har felles kort), så kan jeg si til han som sitter i kassen "Tre poser", mens samboer kan avbryte meg å si "Nei det holder med en", som at han overkjører det jeg sier. Har bedt han slutte med det, men han klarer liksom ikke å la være heller. Jeg har problemer med å ligge med han, fordi det er sånne små ting som plager meg uten at han bedrer seg. Han klager på for lite sex men jeg kan ikke tvinge meg til det heller. Han mener at det er jeg som bør få til sexolog elns, men jeg mener at problemet ligger på han, uten å virke frekk. Nå har det gått så lang tid at jeg klarer ikke å gjøre noe med det. Føler ikke noe for å ligge med han eller være nær han. Synes det er vanskelig. Han har også mange gode kvaliteter altså, men ja. Har dere noen råd? Tips? Triks? Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 22522...bd9
bleiebaron Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden (endret) En kan si "Dra fra han" eller noe sånt, men det virker billig. Dype trekk krever dyp transformasjon. Han virker som en noe brautende type som peiser på, selv når du har tatt opp saken på en god og saklig måte. Det er ikke alt en kan snakke seg til, noen har personlighetstrekk som sitter såpass fastrusta at en må arbeide seg rundt det. Jeg kjenner meg litt igjen i at en samtale som en ikke kommer videre i er meningsløs og bare slitsom, men om jeg går blir det oppfattet avvisende. Hva jeg har opplevd som viktigst er hvordan er ordner opp etterpå, om det tas opp etterpå, så kommer vi oss fruktbart videre. Om en bare slipper det der, fører det til resentment og hat. Jeg tror dyp transformasjon er mulig: Men det krever veldig innsats og ståpåvilje. Spørs om han vil. Men det bør være fair å legge det frem som at, vi må på denne reisen sammen, ellers blir dette for vanskelig. At en f.eks. tar opp ett eller to trekk hos seg selv en ønsker bli bedre på. Så er begge underveis. En liste på 10 ting du må bli bedre på ellers stikker jeg, tror jeg ikke er en god samtalestarter. Og selvfølgelig: En samtale bør tas på full mage, uten at situasjonen er trigga. Endret 4 timer siden av bleiebaron
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vert sammen med samboer i 14 år. Han kan ofte gjøre ting som irriterer meg. Vi diskuterer, men når han kjenner seg ferdig med det så ber han meg slutte og snakke om det. Ber meg ti stille nesten. Det ender i at han går videre mens jeg sitter igjen med å føle et enda større hat. Når vi handler på butikken så kan han begynne å pakke varer, mens jeg skal betale (Vi har felles kort), så kan jeg si til han som sitter i kassen "Tre poser", mens samboer kan avbryte meg å si "Nei det holder med en", som at han overkjører det jeg sier. Har bedt han slutte med det, men han klarer liksom ikke å la være heller. Jeg har problemer med å ligge med han, fordi det er sånne små ting som plager meg uten at han bedrer seg. Han klager på for lite sex men jeg kan ikke tvinge meg til det heller. Han mener at det er jeg som bør få til sexolog elns, men jeg mener at problemet ligger på han, uten å virke frekk. Nå har det gått så lang tid at jeg klarer ikke å gjøre noe med det. Føler ikke noe for å ligge med han eller være nær han. Synes det er vanskelig. Han har også mange gode kvaliteter altså, men ja. Har dere noen råd? Tips? Triks? Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 22522...bd9 Men i alle dager. Er det noen vits i å redde dette forholdet selv om han har andre gode kvaliteter? De aller fleste mennesker har jo gode kvaliteter. Men om man føler på ting som hat, blir overkjørt og det ikke blir bedre av å snakke om det / han ikke bryr seg, og du ikke vil ligge med han eller være nær - er det noe poeng i å prøve mer om du har gjort det du kan? Anonymkode: a1890...a70 2
Snok1 Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Når vi handler på butikken så kan han begynne å pakke varer, mens jeg skal betale (Vi har felles kort), så kan jeg si til han som sitter i kassen "Tre poser", mens samboer kan avbryte meg å si "Nei det holder med en", som at han overkjører det jeg sier. Har bedt han slutte med det, men han klarer liksom ikke å la være heller. Dette er tilstrekkelig grunn for ikke å ha sex med din elskede? Unnskyld, men hvem er den manipulerende her? 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden Hat? Man bør selvfølgelig ikke bo sammen med folk man hater. Da forutsatt at du vet hva ordet betyr. Anonymkode: e266d...4d7
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Snok1 skrev (3 minutter siden): Dette er tilstrekkelig grunn for ikke å ha sex med din elskede? Unnskyld, men hvem er den manipulerende her? Dette er selvfølgelig ikke hovedgrunnen. Anonymkode: 22522...bd9 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Når du etter så mange år har begynt å føle hat mot ham, da tenker jeg dette forholdet faktisk er slutt. Skal dere likevel gjøre ett siste forsøk på å reparere og redde forholdet, da må dere i parterapi sammen, for dette fikser dere absolutt ikke på egen hånd! Det vil heller ikke fikse noe som helst at du går til sexolog før dere har fått reparert en god del av parforholdet først i terapi. (Til Snok1 - om du leser hele hovedinnlegget, så er det selvfølgelig ikke antall plastposer på matbutikken som gjør at hun ikke lenger greier å ha sex med mannen! Det tror jeg egentlig du også forstår... Hun forteller om en mann som messer på med sine meninger, han lytter ikke til henne, han overkjører henne og tar ikke hensyn til hennes meninger, hennes behov. Dermed avslører denne mannen at han ikke har noen respekt og minimal, om noen, omtanke for henne. Og da elsker han ikke henne. Når en mann som over år har vist at han ikke respekterer henne, at han ikke har omsorg for henne, at han gir f... i hennes meninger og behov og viser at hun ikke har rett til å en gang uttale egne meninger i felles hjem - da må denne mannen bare forvente at hun mister all lyst på ham, for han gir henne ikke noen grunn til å ha lyst på ham. For uten respekt og omsorg finnes ingen kjærlighet. Ts gjør dermed lurt i å ikke ha sex med en mann som behandler henne så dårlig. Ingen skal ha sex mot sin vilje! Og før du, eller andre sier det - jeg ville sagt det samme om Ts var mann og det var kvinnelig samboer som oppførte seg som Ts sin samboer gjør!) Anonymkode: 44268...c6c
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden Dette er jo ting som har bygd seg over tid , og da er det sånn at "små" ting blir store for deg. Når jeg hadde det sånn til slutt så skilte vi oss og jeg fikk det mye bedre alene 😊 så det virker som du er opprinnelig ferdig med alt. Ingenting vil nytte om han heller ikke vil jobbe med det. Men du må nesten føle på om det er verdt å jobbe for. Dere må snakke sammen om det og finne en løsning om det er å være fra hverandre eller jobbe videre for å løse det. Lykke til uansett 💖 Anonymkode: 501fd...951
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå