AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Har jo vært borti menn på Tinder osv som har 3 barnemødre eller flere. Jeg har også hørt om de ellers i livet også, uten at jeg har noen av de i omgangskrets eller familie. Men jeg kjenner jeg blir litt dømmende når det kommer til mennesker som setter seg selv i den situasjonen. Både menn og kvinner. Og skal innrømme at når jeg har snakket med de på Tinder spesielt, så ser jeg for meg disse mødrene som naive, fødemaskiner, osv. For jeg bare sliter litt med å forstå hvordan man kan synes det er lurt å bli fjerde barnemor sammen med en mann som allerede har tre andre mødre å forholde seg til? Mener ikke å være slem, men vil gjerne høre fra dere som er i denne situasjonen. Hvordan havner man der og hva har dere tenkt? Anonymkode: fff95...372 3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Skjønner ikke at man må få barn med alle man er sammen med jeg altså Anonymkode: 78bf9...6d7 6
Snok1 Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mener ikke å være slem, men vil gjerne høre fra dere som er i denne situasjonen. Hvordan havner man der og hva har dere tenkt? Som en mann som har barn med flere mødre støtter jeg dine reservasjoner. Det ER mye styr, og i en del sammenhenger vil du -om mannen tar en aktiv farsrolle- komme i andre rekke. Jeg ville tenkt meg nøye om før jeg fikk barn med en mann som meg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Snok1 skrev (1 minutt siden): Som en mann som har barn med flere mødre støtter jeg dine reservasjoner. Det ER mye styr, og i en del sammenhenger vil du -om mannen tar en aktiv farsrolle- komme i andre rekke. Jeg ville tenkt meg nøye om før jeg fikk barn med en mann som meg. Kan jeg da spørre hvordan du stilte deg rundt det å få barn med siste barnemor? Var det bare flott for deg, eller prøvde du å overtale henne til å la være, at du har nok barn å ta deg av nå etc? Takk for at du svarer! 🧡 Anonymkode: fff95...372
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Tenker her er det mye som spiller inn, er det en rekke med ordnede forhold og godt samarbeid - eller masse kaos, drama og korte forhold? Jeg har en venninne som har barn med tre forskjellige fedre. Hun er definitivt ikke løssluppen, og veldig ordentlig og grei. Hun fikk først et barn tidlig med ungdomskjæresten, de holdt sammen et par år, problemfritt brudd og har hatt godt samarbeid hele tiden. Så hadde hun et langvarig samboerforhold og fikk barn med han. De hadde også et relativt greit brudd, har delt omsorg og samarbeider godt de også. Selv om hun proklamerte høylytt at nå skulle hun være enslig, traff hun uventet sin nåværende, og fikk etter hvert et barn med han. De er fremdeles sammen, nå i flere år. Dette er alle godt utdannede, hyggelige mennesker med alt på stell. Så selv om det høres litt oi ut først, så er det ikke så vilt når man hører detaljene. Tror aldri hun har hatt et ons i sitt liv, for eksempel. Anonymkode: f2c1c...b1b 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Ser ned på dem jeg også. Jada, livet skjer og man kan ikke bestemme alt, men når man blir mor nr 3 og 4 bør man begynne å gå i seg selv. Har samme far til mine barn to barn. Selv om jeg kunne tenkt meg både 3 og 4 barn har jeg ikke et ønske om å ha enda en far å forholde meg til. Det sagt, ønsker meg heller ikke et forhold til en mann med mange mødre. Ser for meg hvor mye styr det kan være. Kan jo være at de samarbeider godt alle mann, men hva er oddsen. Har til gode å høre om bra samarbeid i familier med dine, mine og våre. Anonymkode: 601e0...2dd 2
Snok1 Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kan jeg da spørre hvordan du stilte deg rundt det å få barn med siste barnemor? Var det bare flott for deg, eller prøvde du å overtale henne til å la være, at du har nok barn å ta deg av nå etc? Takk for at du svarer! 🧡 Anonymkode: fff95...372 Det var en prosess hvor dialogen var god og vi brukte tid. Det var ro rundt første kullet og bra samarbeide med første mor. Barna føler idag at de er fulle søsken. Men det ER mye jobb og koordinering. Det kommer gjerne nye kjærester og kanskje de skal ha barn. Det blir fort veldig mange usikre parametre. Og mange barn. Jeg ville vært veldog skeptisk til å får barn med en mann som på forhånd forholder seg til tre mødre. Det er et innebygd paradoks her: Jo mer aktiv og deltakende far og idèelt pappaemne han er, jo mindre restkapasitet har han til deg og deres fremtidige felles barn. 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden Jeg tenker mer om mannen, for de fleste jeg har pratet med hvor det er 3+ kull med ulike damer, har det faktisk vært mannen som har vært pådriver. De andre barna kom og forholdene var dårlige osv, "men dette er ekte kjærlighet! Vi kan lage en ordentlig familie". Samme regla til dem alle, men de mennene som er gode til å sjarmere, de klarer å få det til å virke oppriktig. Anonymkode: 3ca98...10f
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Mer enn to kull er illrødt flagg, uavhengig av kjønn. To kull og ønsker et tredje likeså. To kan være greit, siden livet skjer, men stopper man ikke etter to er det som regel mye annet der også. Anonymkode: 2f44f...d01 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden Jeg ser ikke ned på noen. Men jeg hadde ikke giddet. Jeg hører alt styret det er i forhold til feriene. Når man må ta hensyn til så mange flere ekser. Jeg har to barn med en. Og ønsker ikke det «kjærlighetsbarnet» som alle nevner når dem får seg ny kjæreste. Anonymkode: 59883...1c2 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Jeg er barnemor nr 4. Jeg var ung, naiv og idealistisk. Ble hodestups forelsket og drømte om en stor, barnerik familie. Så ingen utfordringer, bare muligheter. Hadde rosa briller på. Livet skjedde og alt ble ikke som jeg fantaserte om, men Vi har ett barn sammen og er lykkelig gift i dag, 21 år senere. Anonymkode: 1dffe...9c0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå