Gå til innhold

Hva er deres erfaring med Tinder?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg matchet med en fra Tinder. Ingen av oss hadde bilder på profilen, men la hverandre til på Snapchat. Han falt ikke helt i smak utseendemessig og jeg sa derfor fra med en gang at dette ikke var noe for meg. Så spør han videre om vi kan være knullekompiser!! Hva pokker?? Hva er det med folk som tror at jeg vil ha sex med noen som jeg ikke synes noe om? Det er jo så sykt mye rart der ute. Alt fra ghosting til sexprat liksom. Hva er deres erfaringer? Finnes det ok menn i 50-årene der eller er det mest skrullinger? 

Anonymkode: 9acb8...fb6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring fra tinder er at det er lett å få matcher, men de fleste damene der inne er ekstremt tafatte og passive og gjerne plutselig stopper å svare. De forventer ofte at mannen skal lede hele interaksjonen og ta alle initiativ. Det er ikke så vanskelig å få til et møte, men det er heller ikke så ofte jeg gidder å bruke den energien som trengs. 

Angående deg er det ikke rart det kom forespørsel om sex. Profil uten bilde gir jo inntrykk om at her er det bare sex som gjelder. Det finnes helt sikkert ok menn i 50-årene der, i tillegg til skrullingene. Uansett er jo bare tinder en tjeneste for å opprette kontakt mellom to ukjente, også er det opp til personene hva som skjer. 

Anonymkode: 9631a...9d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Min erfaring fra tinder er at det er lett å få matcher, men de fleste damene der inne er ekstremt tafatte og passive og gjerne plutselig stopper å svare. De forventer ofte at mannen skal lede hele interaksjonen og ta alle initiativ. Det er ikke så vanskelig å få til et møte, men det er heller ikke så ofte jeg gidder å bruke den energien som trengs. 

Angående deg er det ikke rart det kom forespørsel om sex. Profil uten bilde gir jo inntrykk om at her er det bare sex som gjelder. Det finnes helt sikkert ok menn i 50-årene der, i tillegg til skrullingene. Uansett er jo bare tinder en tjeneste for å opprette kontakt mellom to ukjente, også er det opp til personene hva som skjer. 

Vi utvekslet bilder på snap. Ser det ikke kom tydelig frem i innlegget. Så skriver jeg også i profilen på Tinder om årsaken til at jeg ikke har bilder der. Så jo, jeg synes det er rart at det kom forespørsel om sex når jeg skrev at jeg ikke var interessert i ham. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi utvekslet bilder på snap. Ser det ikke kom tydelig frem i innlegget. Så skriver jeg også i profilen på Tinder om årsaken til at jeg ikke har bilder der. Så jo, jeg synes det er rart at det kom forespørsel om sex når jeg skrev at jeg ikke var interessert i ham. 

Men det var jo fremdeles ikke bilde på profilen på Tinder.
Og en profil uten bilde på Tinder = en profil som bare vil ha noe enkelt altså sex og ikke noe mer.
Trodde alle viste dette.

Anonymkode: bfd1c...d90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har de ikke bilder så er de utro/kun ute etter sex. 

Anonymkode: 5109a...502

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok ha en liten reality check.
Du må takke deg selv når du ikke har bilder på profilen din, uansett årsak.

er du ute etter noe seriøst, som det er lite av på tinder dessverre så må du ha veldig bra bilder. Å tro at du kan finne noen seriøse uten å ha bilder og bio på profilen og matche med folk uten bilder er ren utopi. 

Anonymkode: 4ea65...2bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Synes fortsatt ikkje det var rart han spurte. Kva hadde han å tape på å kaste ut eit siste forslag, svært lite. Å vere overraska av at toskne folk gjør toskne ting er som å vere overraska over at myggen biter. 

Tviler ikkje på at du har grunner til å unngå bilder, men det er nå ein gang slik at dei fleste uten bilder på tinder er ute etter sex, utro osv. Kanskje det ikkje gjelder deg (eller gjør det?), uansett er det slik spillereglene er på Tinder og det inntrykket som gis. Når eg såg etter noe seriøst, sveipa eg vekk alle som ikkje hadde ordentlige bilder av seg, veit at det er andre som gjør det samme også. Det betyr ikkje at det er umulig å møte ein ok på denne måten. Tenker bare at du gjør det meir tungvindt for deg sjøl enn nødvendig, litt som å padle mot ein strøm. Korfor ikkje bare gi opp, og la seg føre med strømmen og styre litt der ein kan. Tilpass profilen så den treffer dei du er ute etter, kanskje treffer du flere ok-menn da. Tullingene slipper du aldri unna, dei matcher med alle dei kan. 

Men kva veit eg, kan godt vere det er eg som er tulling og toskjen. Eg nekter for eksempel å utveksle snap (eller liknende) om damene spør om det før vi har møtes, og det høres jo ikkje riktig smart ut. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har god erfaring, der fant jeg mannen min. :)

Men, er enig i at en profil uten bilde stort sett bare er ute etter sex. Ville aldri prøvd meg på noe seriøst med noen som ikke hadde bilde på profilen. Det lyser at man er useriøs.

AnonymBruker
Skrevet

Møtte drømmedama mi der, vi er nå forlovet! Møtte flere bra mennesker før dette, men fant til slutt den rette.

Anonymkode: a4236...313

Skrevet

Tinder er ok det, men det er ikke en plass for naive mennesker på jakt etter kjærligheten. De fleste mennene der inne (i alle fall de som ser sånn noenlunde ut + noen til) er i hovedsak ute etter sex, ikke ekteskap.
Så kan det selvsagt være sånn at man går inn på Tinder med lave forventninger om å møte den rette men vil ha litt selskap og artig med noen som er feil i mellomtiden, men er åpne for å gå inn i relasjoner om de skulle møte noen de føler de matcher skikkelig med. Tror faktisk det gjelder de fleste.

Uansett skal du ikke bruke tid på useriøse profiler uten bilder og tekst, og du må også selvsagt ha det samme på din profil.

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det ikke er noe vitts å være der om du ikke er dame. Med en kjønnsbalanse på 90% menn som fører til at du ikke får noe matcher eller svar så må du dra andre steder.

Anonymkode: 19504...dc9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt en fantastisk mann der, men jeg måtte sile ut mange raringer ja, vi snakket sammen i 2 mnder på snapp før vi gikk en tur, jeg vil ta det svært rolig og det tror jeg er det lureste man kan gjøre hvis man vil møte en bra mann, å vente viser deg hvordan han er. 

Anonymkode: 5740c...aaf

AnonymBruker
Skrevet

Ikke match med folk uten bilder.

Min erfaring med tinder som kvinne i en småby er at mennene der er helt dust. Haugevis at voksne menn som viser sine "beste" sider (posere med dødt dyr, rølpefyllebilder, 4chan meme bilder eller "gøyale" facebookgrupper-memes). Menn i halloweenklær i blackface (leke al quaida og diddy osv). For ikke å snakke om bioer. Mye nice guy "kvinner skal vel bare sveipe meg vekk fordi jeg ikke har 6pack", eller "trenger kjerring til biff og BJ dag" og alt mulig annet objektifiserende. 

Så er det noen som gjerne har 1 bilde av bakhodet sitt og "spør da vel" i bioen. 

I en småby hvor det er rift om de bra mennene er det nok dessverre ymse kvalitet på de som må bruke tinder. Det er alltid en eller annen nysingel bra kar der, men på slike steder er de sjeldent single lenge. 

Anonymkode: 50964...a0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

er du ute etter noe seriøst, som det er lite av på tinder dessverre så må du ha veldig bra bilder. Å tro at du kan finne noen seriøse uten å ha bilder og bio på profilen og matche med folk uten bilder er ren utopi. 

Nja er enig i det meste, men vil nyansere litt. Er det en mann er det helt klart det viktigste å ha gode bilder for å I det hele tatt få matcher og respons, det er jo der problemet ligger for de fleste. 

For en kvinne som er ute etter noe seriøst vil jeg si det er viktigere å ha bilder som jeg vil kalle seriøse/jordnære/ekte, samme med bioen. Det er mange flotte kvinner som skriver de er ute etter noe seriøst på tinder der bildene fokuserer på fest/alkohol/kropp/reise. For all del det er ofte veldig bra bilder, de ser unektelig akttrative ut, og de får nok uendelig med matcher, men bland det med en intetsigende bio og en del seriøse menn vil nok velge de bort. 

Bedre å da velge bilder der de kanskje ikke synes de er på sitt aller mest akttrative, men som får frem det inntrykket de vil treffe, kombiner det med en ordentlig bio. Kan godt hende det vil føre til færre matcher (kanskje en bedre ratio mellom seriøse og useriøse), noe som jo er en bra ting da problemet ofte er å sile ut de rare og useriøse. 

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det er langt og lengre enn langt mellom de seriøse mennene på Tinder. Nå bor jeg på bygda og det snevrer jo utvalget litt, men de fleste attraktive mennene her har ikke tinder fordi de trenger ikke tinder. 

Du må også være tykkhudet, du kan ikke ta avslag eller dårlig oppførsel personlig. Det er mange ensomme og merkelige mennesker der ute. 

Det er ikke så veldig rart han spurte om sex, du hadde allerede avvist han så han hadde ingen ting å miste på å kaste ut forslaget. 

Anonymkode: 1e383...0d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Min erfaring er at det er langt og lengre enn langt mellom de seriøse mennene på Tinder. Nå bor jeg på bygda og det snevrer jo utvalget litt, men de fleste attraktive mennene her har ikke tinder fordi de trenger ikke tinder. 

Du må også være tykkhudet, du kan ikke ta avslag eller dårlig oppførsel personlig. Det er mange ensomme og merkelige mennesker der ute. 

Det er ikke så veldig rart han spurte om sex, du hadde allerede avvist han så han hadde ingen ting å miste på å kaste ut forslaget

Anonymkode: 1e383...0d7

Jo jeg synes det er rart, for hvilken kvinne vil vel ha sex med en mann som hun avviser fordi hun ikke synes han er attraktiv? At en mann ikke skjønner det oppfatter jeg som lite intelligent i så fall. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva hadde vel det hjulpet om jeg hadde hatt bilder på min profil? Han som jeg matchet med hadde faktisk en ganske fin bio. Det var utseendet som ikke falt helt i smak hos meg. Javisst er det flere av dem uten bilder som er ute etter bare et eventyr, men de skriver det gjerne i profilen sin også. Det er en helt ærlig sak det. De scroller jeg uansett alltid bare forbi. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Finnes det ok menn i 50-årene der eller er det mest skrullinger? 

Mest skrullinger. Skal vi være knullekompiser? 

Anonymkode: d6beb...b01

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva hadde vel det hjulpet om jeg hadde hatt bilder på min profil? Han som jeg matchet med hadde faktisk en ganske fin bio. Det var utseendet som ikke falt helt i smak hos meg. Javisst er det flere av dem uten bilder som er ute etter bare et eventyr, men de skriver det gjerne i profilen sin også. Det er en helt ærlig sak det. De scroller jeg uansett alltid bare forbi. 

"Falt ikke helt i smak" ? Hvilke krav har du til utseende da ? Tror du at du får et inntrykk av noens utseende fra et par bilder eller en kort snapgreie ? Herregud.... Ikke rart folk er single. Hvordan ser du ut da ? Hvorfor har ikke du bilde ? Vi menn kan godt knulle nedover serru, men forhold er ikke aktuelt. 

Anonymkode: ba175...d08

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er dessverre ikke tøff nok til å være på Tinder, hvis dette er alt du tåler. 

Hvor godt kom det fram, hvorfor du avviste ham?  Han hadde null å tape på sin forespørsel, og han pakket det heller ikke inn i masse sukkerspinn. 

Da jeg var på Tinder, brukte jeg ofte passport-funksjonen, bare for å se meg litt rundt. I Bergen var det tydelig en greie med å ikke ha bilder på profilen 😅

Anonymkode: 6a0bd...333

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...