Gå til innhold

Hvordan kan man sove sammen uten sex?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min ekspartner bor sammen og sover sammen. For barnas skyld har vi holdt sammen og skal det i noen år til før batna flytter ut og vi kan gå hver vår vei.

Men, slik situasjonen er så deler vi rom og seng. Selv om vi ikke har følelser for hverandre og er mer "venner", så føler jeg mye lyst når jeg ligger med han. Det er ikke at jeg er kåt på han, jeg bare har lyst å ha sex. Hvordan kan 2 mennesker ligge i samme seng og berøre hverandre uten å bli kåt?  Ikke snakk om spooning osv, mer uskyldig som at bena rører borti hverandre osv. Jeg blir like irritert på meg selv hver gang jeg har hatt sex med han, for jeg vil jo ikke ha det- med han. Og han på sin side er som regel alltid klar.

Er det noen her som har ligget i samme seng med en annen kjønn i lang tid- uten sex? Hvordan klarte dere det?

Anonymkode: fe124...beb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg og min ekspartner bor sammen og sover sammen. For barnas skyld har vi holdt sammen og skal det i noen år til før batna flytter ut og vi kan gå hver vår vei.

Men, slik situasjonen er så deler vi rom og seng. Selv om vi ikke har følelser for hverandre og er mer "venner", så føler jeg mye lyst når jeg ligger med han. Det er ikke at jeg er kåt på han, jeg bare har lyst å ha sex. Hvordan kan 2 mennesker ligge i samme seng og berøre hverandre uten å bli kåt?  Ikke snakk om spooning osv, mer uskyldig som at bena rører borti hverandre osv. Jeg blir like irritert på meg selv hver gang jeg har hatt sex med han, for jeg vil jo ikke ha det- med han. Og han på sin side er som regel alltid klar.

Er det noen her som har ligget i samme seng med en annen kjønn i lang tid- uten sex? Hvordan klarte dere det?

MIN partner finner meg ikke seksuelt attraktiv så det har gått fint i 10 år.

Anonymkode: bf2e1...7b4

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har ikke jeg noensinne klart heller 😅 Endte ofte med sex likevel. 

Anonymkode: ecbea...797

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal dere gå fra hverandre da??

Anonymkode: e3965...ed5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

MIN partner finner meg ikke seksuelt attraktiv så det har gått fint i 10 år.

Anonymkode: bf2e1...7b4

Sier partneren din til DEG at han/hun ikke finner deg attraktiv/tenner på deg? Hvordan klarer du å være sammen med han/hun da?

Anonymkode: 5deac...873

Skrevet

I og med at dere er pragmatiske nok til at denne situasjonen skal vare noen år- kan du ikke bare erklære at dere er friends with benefits?

Bedre å ha sex med en fast partner som er tilgjengelig og kjent enn å føle på mangel på sex?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke å ha sex med noen jeg ikke har kjærestefølelser for. Så hadde ikke vært et problem. 

Men jeg hadde uansett flyttet ut, ikke delt seng med eksen i åresvis. 

Anonymkode: ace0b...68b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du må ha en ekstremt høy sexlyst. Det går veldig fint å ligge månedsvis i samme seng uten å ligge noe særlig sammen eller at sex i det hele tatt faller deg inn som en tanke. Det er bare å spørre alle som er foreldre til små barn. Er ikke mye action da

Anonymkode: eab52...14d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er det et mål å ikke ha sex?

Jeg hadde ikke sex med eks i mer enn ett år på slutten av forholdet. Hun var veldig på tilbudssiden og kjeppen var stiv som et spett hver natt, men jeg hadde ikke lyst.

Hun brukte sex på påvirkningsmiddel gjennom hele forholdet, og lenge aksepterte jeg det. Det var tross alt god sex.

Men når jeg ikke ville godta det lenger, mistet jeg all lyst på henne selv om jeg var kåt som en bikkje og hun alltid demonstrerte at hun var klar.

Men altså: Hvis dere er venner og vel forlikte og begge er kåte…….

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er bare å spørre alle som er foreldre til små barn. Er ikke mye action da

Jo. Snakk for deg selv.

Skrevet

Så lenge man er tiltrukket av den man ligger ved siden av, blir det fort vanskelig. Man må evt tvinge seg til å skrue av.

Jeg har ikke noe problem med å ligge å sove, kun sove, med en fyr jeg ikke verken er seksuelt tiltrukket av eller ønsker ett forhold med. Ligger en eller begge av de i bunn, må jeg aktivt jobbe for å skrue av ønske om sex. MÅ dere dele seng/soverom da?

AnonymBruker
Skrevet
Diana skrev (10 minutter siden):

Så lenge man er tiltrukket av den man ligger ved siden av, blir det fort vanskelig. Man må evt tvinge seg til å skrue av.

Jeg har ikke noe problem med å ligge å sove, kun sove, med en fyr jeg ikke verken er seksuelt tiltrukket av eller ønsker ett forhold med. Ligger en eller begge av de i bunn, må jeg aktivt jobbe for å skrue av ønske om sex. MÅ dere dele seng/soverom da?

Ts her.

Ja. Huset er forholdsvis liten. Barna har hvert sitt lille rom og vi deler 1 rom. Skulle han ligge på sofaen så blir det mye flytting da barna får vennebesøk hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har null problemer med å sove med en fra den andre kjønnet , uten å bli så kåt at jeg bare må ha sex. Sex for meg henger sammen med følelser. 

Anonymkode: 82325...983

AnonymBruker
Skrevet

Herregud.

Anonymkode: 4b1d8...cf3

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere eventuelt bytte ut dobbeltseng med to enkeltsenger på soverommet da?

Anonymkode: b8701...d2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det går helt fint å ligge i samme seng natt etter natt uten sex. Kjæresten min har overhodet ikke lyst på meg lengre. Jeg blir kåt og har lyst når jeg ligger inntil henne, men hun "er så trøtt", kler på seg masse greier å sove i, passer hele kvelden på å informere meg om hvor "trøtt" hun er. Sovner på sofaen når vi skal ha kvalitetstid og våkner bare for å scrolle innimellom. 

Jeg elsker henne, og blir varm og god når vi en sjelden gang kysser, men hun elsker åpenbart ikke meg lengre. Jeg ser etter utveier, og er veldig veldig nær å kontakte noen av mine tidligere og faste ligg. Det er bare et spørsmål om tid. Jeg er så drit lei av å ikke være seksuelt ønsket at jeg trekker meg mer og mer tilbake. Hun bedyrer at hun elsker meg, og viser det egentlig til stadighet i ord, men uten intimitet og nærhet dør forholdet litt hver eneste dag. Hun er i overgangsalderen, og har mange slitsomme symptomer, men det er for pokker ingen unnskyldning.

Anonymkode: 111d1...63d

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er forsket på det, så snakker ut fra forskning: "Den seksuelle dimensjonen lå generelt på et konstant lavt nivå, både da det første barnet var seks måneder, fire år og åtte år."

Småbarnsforeldre misfornøyd med sexlivet - Mindre tid til kos - NHI.no

Anonymkode: eab52...14d

Jeg kommenterte ditt spesifikke utsagn og rapportere at dette gjelder ikke alle:

«Det er bare å spørre alle som er foreldre til små barn. Er ikke mye action da»

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan klarte dere det?

Man har generelt ikke særlig lyst på sex, og spesielt ikke med den man ligger ved siden av. Slik "klarer" mange dette i årevis.

Jeg hadde ikke klart det

Skrevet

I ett av mine forhold sov vi sammen i 6 mnd uten sex, forholdet var da definert av begge til å være over, og nedtrappingen hadde gått over to år. Lysten på den andre var borte og det var intet problem. Med kjæresten før det hadde vi sporadisk sex i 2 år etter at vi hadde skilt lag. Begge deler helt greit. Så lenge man ikke narrer noen eller går bak ryggen på noen så er det jo bare å følge lysten. Man må ikke gjøre sex unødvendig komplisert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...