AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Jeg ser i flere tråder at kostholdet i førjulstiden, og juletiden, er et tema, og da spesielt med tanke på vekt. Derfor tenkte jeg at jeg kunne opprette en tråd for dette, der vi forteller hvordan vi selv løser denne problematikken, og gi andre råd og tips om det som fungerer for oss. Selv er jeg en "tradisjonalist" - adventstiden er fremdeles en liten "fastetid" for meg. Jeg faster ikke, men kostholdet mitt i denne tiden er enkelt og nøkternt, med veldig lite utskeielser. Unntakene for min del er julebord og sosiale sammenkomster med familien, men også da er jeg nøktern med inntaket. Utskeielsene kommer i juledagene. Jeg fråtser ikke, men jeg nekter meg heller ingenting. (Etter 4 uker med minimalt av søtt og fett skal det veldig lite til før jeg har fått nok) Dette er hva som fungerer for meg. Kom gjerne med deres erfaringer og tips Anonymkode: ee9e5...bc5 1
Saima Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Jeg er nok veldig lik deg, så har egentlig ikke noe tips bortsett fra å være bevisst på hva en foretar seg.
Fru Uperfekt Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden Faster men jeg bryter fasten på julaften og ikke første juledag
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden Jeg spiser som vanlig, men skal unne meg to kuler Bühlow lakris (kalender) hver dag rett etter middagen. Så blir det kaker, sjokolade, desserter etc i moderate mengder fra julaften tom nyttårsaften, og lite trening. Regner med å gå opp 1-2 kg, som går raskt ned igjen i januar. Anonymkode: 2d254...b8a
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Jeg jobber meg ned i vekt for tiden. Har allerede gått ned en del kilo, men har noen få igjen. Juledagene er for meg lange deilige fridager med masse tid til fysisk aktivitet. Jeg elsker jo å trene og går gjerne lange turer om kvelden. Har også lite familie, så har ingen familieselskaper og julefrokoster etc. Ikke har jeg sju slag i skapet heller . Dette hørtes jo veldig stusslig ut, men det blir god julemat og godteri , det kan jeg love dere 🙂 Lett å finne grunner til å kose seg litt hver dag og kanskje flere ganger pr dag, så skal prøve unngå havne i den fella (heisann og hoppsan og fallerallera) tips: Gå en timeslang tur en gang i løpet av dagen, Ikke la godis stå fremme absolutt hele dagen, men heller ta det fram etter middag eller på et annet bestemt tidspunkt. Kos deg med måltidene, men en "må" ikke spise kald ribbe mellom måltidene(selv om det er veldig godt 😄 ) Anonymkode: ad2ec...9e6 2
AnonymBruker Skrevet 40 minutter siden #6 Skrevet 40 minutter siden Jeg faster året rundt, men kommer ikke til å tenke på dette i julen. Spiser storfamilien julelunsj kl. 11 eller middag kl.19-20, selv om jeg kun spiser mellom 14-19, så viker jeg fra det juleuken. Nå i advent holder jeg meg til normalen som er ganske strikt kosthold i hverdagen. Dette gir rom for litt utskeielser ved behov, som bort på besøk, på restaurant, litt kake/godteri i sosiale lag. Har tidligere gått opp rundt 2-3kg etter desember. I år er målet å gå ned i vekt frem til 23/12, og ikke gå opp mer enn maks 0,5 kg i julen. Drømmen hadde vært å ikke gå opp noe, men vil ikke legge for mye i det slik at jeg blir skuffet. Men liker at jeg nå setter meg ett mål, for da tror jeg det er lettere å ikke overspise og igjen la det flyte helt fritt. Er ingen god følelse når alt flyter uten tanker om å holde igjen. Vet hvilken vond konsekvens det har for både magen og tankene. Mitt tips vil derfor være å tenke igjennom hva som er greit for deg de vanskeligste dagene (julebord/helger/sosiale sammenkomster og juleuken/osv). Sett deg enten ett mål eller begrensning. Viktigst er å tenke igjennom og forholde deg til det du har kommet frem til. Anonymkode: 01e6d...d9f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå