Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #1 Skrevet 2. april 2006 hei alle sammen! bare en liten uhøytidelig spørreundersøkelse:jeg har lagt merke til at det som regel er mannens navn som står øverst på navneskiltet ved ringeklokka har bare sett det en gang at det har vært motsatt hvordan er det hos dere?
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #2 Skrevet 2. april 2006 Det står ikke noe på ringeklokka vår. Det står et digert nummer på huset. :0)
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #3 Skrevet 2. april 2006 På ringeklokken står det ikke noe navn, siden vi bor i enebolig, men... Det hender jo at jeg skriver julekort, busdagskort osv, og da skriver jeg alltid eget navn sist (mannens først). Det har jeg lært fra norsktimene på skolen Det at mannens navn ofte står først på dørskiltet, beviser vel egentlig bare at det er kvinnen i huset som har krevet/komponert skiltet....
Nemmera Skrevet 2. april 2006 #4 Skrevet 2. april 2006 (endret) Husker ikke hva jeg skrev jeg, men mitt navn er lengst, så kan hende jeg satte mitt nederst fordi det så penest ut. Skal sjekke neste gang jeg går inn eller ut av døren ! Endret 2. april 2006 av Nemmera
Arkana Skrevet 2. april 2006 #5 Skrevet 2. april 2006 Mitt står øverst både på ringeklokka og postkassen.
Eve Luna Skrevet 2. april 2006 #6 Skrevet 2. april 2006 Hos oss står typens navn først. Men det er fordi hans etternavn er norsk og min er utenlandsk. Så for å ikke skremme bort besøkende har vi valgt å sette hans først.
Hilde Skrevet 2. april 2006 #7 Skrevet 2. april 2006 Mitt står først, rett og slett fordi det klinger best å si mitt først.
Gjest Gjesta Skrevet 2. april 2006 #8 Skrevet 2. april 2006 Jeg vet ikke rett og slett.... har aldri tenkt over det.
Søtpotita Skrevet 2. april 2006 #9 Skrevet 2. april 2006 Hans... Men mitt står først på postkassen...
Malama Skrevet 2. april 2006 #12 Skrevet 2. april 2006 Står ikke noe på ringeklokka, og på postkassa vet jeg helt ærlig ikke. Når jeg skriver kort skriver jeg alltid mitt først (enda jeg vet at man "høfflig sett" skal sette seg selv sist) fordi det passer best (i mitt hode i alle fall) Jeg må si at dette tenker jeg virkelgi ikke over til vanlig....
Gjest gjest1 Skrevet 2. april 2006 #13 Skrevet 2. april 2006 Da jeg lagde navnelapp til ringeklokken bodde jeg sammen med en annen jente. Av høflighet skrev jeg hennes navn først både der og på postkassen.
Gjest Aloha Skrevet 2. april 2006 #14 Skrevet 2. april 2006 Mitt står øverst. Da vi var på Jernia og bestilte navneskilt ble vi fortalt at "damene skulle stå først". Så da ble det slik!
Ephemera Skrevet 2. april 2006 #16 Skrevet 2. april 2006 Vi bor i rekkehus og har ikke navn under ringeklokka, men på dørskiltet på døra står navnet mitt først. Det er fordi mitt er kortere enn hans, og derfor ble det finest sånn.
Gjest Varg-Menja Skrevet 2. april 2006 #17 Skrevet 2. april 2006 Har ikke navn på ringeklokka, og husker ikke hvem som står øverst på postkassa. Jeg har lært at det korteste navnet (i antall stavelser) skal stå øverst, av estetiske grunner, og vi har veldig lik rytme i navnene våre, så det blir hipp som happ.
Caramba Skrevet 2. april 2006 #18 Skrevet 2. april 2006 Hmm... sannelig om jeg vet. Det var jeg som skrev lappen til vaktmesteren med hva som skulle stå, og det er mulig jeg skrev hans navn først. Må sannelig sjekke...
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #19 Skrevet 2. april 2006 Våre navn står ved siden av hverandre, men mitt litt over hans.
Gjest Emeldina Skrevet 2. april 2006 #20 Skrevet 2. april 2006 Mitt står først, fordi det er kortest. Synes det ser best ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå