Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva regner du som høy lønn? Mange parametere spiller selvsagt inn, stillingstype, utdanning, markedsverdi, andre goder osv.

Om vi bare tenker på kronene. Hva er en høy lønn, slik du ser det? 

Anonymkode: dee89...fcf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at høy lønn er alt over 900 K brutto per år. Selv har jeg nå 830 K brutto som sykepleier, har ingen videreutdanning og kommunal arbeidsplass. Synes ikke min lønn er så verst, kunne hatt verre årslønn med en «ussel» bachelor-grad. 

Anonymkode: 9e2a9...951

Skrevet

Høy lønn: over 1 million.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

OK, da er jeg enig i det. Alt over 1 million er høy lønn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Over 700 er bra, over en mill er mye, og over 2 mill er for mye. Ingen jobber så effektivt og mye at innsatsen kan forsvare over 2 mill i lønn som ansatt.

Anonymkode: 646d5...34e

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil fremstille det på en annen måte, om du sitter igjen med over 25 prosent av netto etter at alt av utgifter er betalt på en måned, har du høy lønn. Om du har over 50 prosent igjen, da har du veldig høy lønn. Mao, det hjelper ikke med millionlønn da man har typ 10 mill i lån.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
piggrokken skrev (4 minutter siden):

Jeg vil fremstille det på en annen måte, om du sitter igjen med over 25 prosent av netto etter at alt av utgifter er betalt på en måned, har du høy lønn. Om du har over 50 prosent igjen, da har du veldig høy lønn. Mao, det hjelper ikke med millionlønn da man har typ 10 mill i lån.

Hva? Mener du at en går ned å lønn av å velge høye utgifter?

Anonymkode: f482f...ca6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
piggrokken skrev (9 minutter siden):

Direkte sitert fra HI "Om vi bare tenker på kronene. Hva er en høy lønn, slik du ser det? "

Anonymkode: a7d2b...4c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tenker at høy lønn er alt over 900 K brutto per år. Selv har jeg nå 830 K brutto som sykepleier, har ingen videreutdanning og kommunal arbeidsplass. Synes ikke min lønn er så verst, kunne hatt verre årslønn med en «ussel» bachelor-grad. 

830 k som sykepleier? Det vil jeg også ha. Si meg, hvilket sykehus jobber du på?

Anonymkode: a562c...4b6

AnonymBruker
Skrevet
piggrokken skrev (15 minutter siden):

😂😂😂

Så jeg kan gå til sjefen og klage på lav lønn hvis jeg bare øker utgiftene mine først...? Interessant...😂 

Om lønn er høy/lav er helt uavhengig av om du forbruker mye eller lite av lønna hver måned.

Anonymkode: 909e8...042

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da tjener du like mye som meg, som er lærer med mastergrad og 8,5 års høyere utdanning. 

AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (Akkurat nå):

Da tjener du like mye som meg, som er lærer med mastergrad og 8,5 års høyere utdanning. 

Men du jobber neppe tredelt turnus og på helligdager? 

Anonymkode: 96081...2d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men du jobber neppe tredelt turnus og på helligdager? 

Turnus jobber jeg ikke, men jeg jobber ofte helger og på helligdager. det er når jeg har fri i lengre perioder at jeg orker for- og etterarbeid, samt å lage opplegg for flere uker i strekk. 

AnonymBruker
Skrevet

Over 800 000

Anonymkode: 29b21...b4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (3 minutter siden):

Turnus jobber jeg ikke, men jeg jobber ofte helger og på helligdager. det er når jeg har fri i lengre perioder at jeg orker for- og etterarbeid, samt å lage opplegg for flere uker i strekk. 

Kan allikevel ikke sammenlignes. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det flytter seg ironisk nok etter egen inntekt (og med prisstigning/evt inflasjon)…

Før tenkte jeg millioninntekt var høy lønn. Nå har jeg selv hatt millionlønn i 3-4 år og synes ikke det er veldig mye penger. Nå anser jeg det som bra lønn, men ikke god.

Ift hvor dyrt alt har blitt tror jeg listen min for god lønn har flyttet seg opp mot 2mill. Det er fortsatt en type lønn hvor du må tenke på hvordan du bruker pengene, man er ikke steinrik. Men med mindre man bruker penger over evne bør man har det ganske godt.

Anonymkode: 79a3d...89d

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det flytter seg ironisk nok etter egen inntekt (og med prisstigning/evt inflasjon)…

Før tenkte jeg millioninntekt var høy lønn. Nå har jeg selv hatt millionlønn i 3-4 år og synes ikke det er veldig mye penger. Nå anser jeg det som bra lønn, men ikke god.

Ift hvor dyrt alt har blitt tror jeg listen min for god lønn har flyttet seg opp mot 2mill. Det er fortsatt en type lønn hvor du må tenke på hvordan du bruker pengene, man er ikke steinrik. Men med mindre man bruker penger over evne bør man har det ganske godt.

Anonymkode: 79a3d...89d

Synes det er fascinerende at folk har så ulike perspektiv på dette. Hadde jeg hatt 600 000 i året hadde jeg følt jeg hadde god råd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt over 800k vil jeg anse som høy. Det er høyere enn snittet.

Anonymkode: db36a...986

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alt over 1,2 millioner er høy lønn.

Man skatter så mye i dette landet at såkalt "høy" lønn blir borte i skatt. Jeg tjener 900` i grunnlønn og har en rekke goder. Men skatten på godene er så høy at de spiser opp mye inntekt. Mange i denne tråden sier at 900` er en høy lønn, men jeg er ikke enig. Det er bare høy skatt. 

Anonymkode: ce63a...d3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener 850 og synes jeg har høy lønn generelt. Tror det er over snittet for landet og jeg føler selv at jeg har god økonomi. Men innenfor min bransje og med anseniteten jeg har så er det regnet som lav lønn, under snittet. (Ja jeg ser etter ny jobb da nåværende arbeidsgiver av diverse grunner betaler "dårlig")

Anonymkode: cc463...820

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...