Gå til innhold

Hadde du latt være å få ett barn til på grunn av familiens hund eller katt?

Hadde du latt være å få ett barn til på grunn av familiens hund eller katt?  

46 stemmer

1. 1. Hadde du latt være å få ett barn til på grunn av familiens hund eller katt?

• Ja
      17
    • Nei
      29

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du latt være å få ett barn til fordi dere allerede hadde hund eller katt

å at det ville ha blitt for mye arbeid med barna og hunden eller katten?

Satt hunden/katten foran ett barn til ?

Inspisert av tråden :

«Omplassere hunden for å få flere barn

Vi er et par i midten av 30-årene med to barn, de er 1 og 4 år. Vi ønsker oss et tredje barn og føler vi må bestemme oss snart pga alderen vår. Vi har også en hund på 7 år. Vi fikk henne som valp før vi valgte å få barn. Vi er jo såklart veldig glad i henne, men jeg er ganske sikker på at det blir for mye med tre barn og en hund som krever sitt»

Ikke hets TS!
Lurer bare på hva du tenker om hva du ville ha gjort om du var i samme situasjon.

Anonymkode: ea8a6...f50

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, vi hadde to fugler, fem barn, en katt som hatet fuglene og en hund. En periode hadde ene barnet et marsvin som vi helt sikkert ikke stelte riktig. Så red  barna så vi lånte også ponnier som innimellom var med alle disse på ferie på en skranglete transportvogn. Men ville vi hatt et barn til ville vi fortsatt hatt dyrene våre :)

Anonymkode: 06ddd...20c

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har 50 geiter og tre barn 😅

Anonymkode: 1190a...c3c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Syns det er ugreit å omplassere dyr pga av at man skal ha unger. Så ikke skaff dere dyr da!!!

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare et konstruert problem. De har hatt hunden i 7 år, den er snill og rolig, ikke en dinosaur-valp. Dersom de ønsker et barn til, så klarer de det, selv om de beholder hunden. Nei, jeg syns ikke man skal ta lett på å omplassere en voksen hund - for den er dere hele verden. 

Anonymkode: 4584d...aab

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i livet. Kan forstå barn som kommer til verden å får allergi, men ikke planlagt fordi tiden ikke vil strekke til. Hunden på 7 år velter neppe lasset 

Anonymkode: 7e630...f4d

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Kunne aldri falt meg inn å kvitte meg med kattene mine , selv om jeg skulle få et barn nå, siden kattene er mine barn også:)  Og begge mine tenåringsbarn, har vokst opp med kattene mine :), 

Endret av Anciol
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dyr er like mye verdt som mennesker etter min mening.

Og mennesker har vi nok av.

Anonymkode: c96fd...ea9

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 3 barn der en av dem er baby, 2 schæferhunder (den ene er 8mnd og den andre 7år), 3 katter, 3 hester og en mann som er mye bortreist på jobb. Var ikke snakk om å omplassere noen av dyrene fordi om jeg ble gravid, selv om hele graviditeten var ett smertehelvete hvor jeg nesten ikke klarte å gå. For meg er alle dyrene fullverdige familiemedlemmer som skal få bli til de blir gamle, og man får det til om man ønsker det nok💗 

Anonymkode: ef8c1...ac6

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi har tre barn. Hadde hund i 12 år, den døde da eldste var 6. Kjøpte ikke ny hund, men skulle gjerne hatt, men prisene er jo helt sinnsyke. 

Anonymkode: c00ab...83a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt, hadde hevet dyret på dør. Men så er jeg ikke interessert i å ha kjæledyr i utgangspunktet så det blir en veldig teoretisk problemstilling. Vokste opp med hund, katt, fugl og fisk og likte aldri noen av dem.   

Anonymkode: de1b3...7e4

AnonymBruker
Skrevet

En hund kan ikke være det som velter lasset, da ville jeg vært skeptisk til å få barn nummer tre hvis det er så hårfin balanse i dag... Ville vært mer skeptisk til om livet hadde skjedd og noe annet ble vanskelig, da blir det vel også for krevende med tre barn? 

(Hilsen en med tre småbarn, to hunder og to katter)

Anonymkode: 0869d...4ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En hund er ikke det som velter lasset da er det mer inne i bildet.

Anonymkode: 8689c...ad1

Skrevet

Når man tar til seg et dyr, så forplikter det helt til dyret dør. Sånn er det bare. 
Man omplassererer ikke et dyr bare fordi det plutselig ikke passer inn i planene.

Da tenker jeg at man nok ikke skal ha et ekstra barn.. for om det er hunden som velter lasset- så har man lite kapasitet i utgangspunktet. Og om man får et sykt barn så krever det mye mer enn en hund og et frisk barn. 

Anonymkode: fa666...949

• Liker 2
Skrevet

Mine barn har vokst opp med hunder, katter, kaniner, hamstere, fisker, rotter. Det var ikke dyrene som opptok mest tid for å si det sånn. Jeg hadde lett gjort det igjen.

Anonymkode: 70e14...db4

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk uforutsette problemer med vår hund da vi gikk fra 0 til 1 barn. Vår snille nervøse hund ble et nervevrak stakkar av å ha en baby i hus. 

Vi har vært så heldige at vi har ordnet en delt omsorg situasjon med mine pensjonerte foreldre. Hadde vi ikke hatt den muligheten ville vi måtte ta noen tøffe valg for bisken sitt beste. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg fikk jo hund og katt fordi jeg hadde barn. Jeg er vokst opp med det selv, og jeg ville at mine barn skulle ha dyr rundt seg. Jeg tror det er bra. 

Men nå er ungene flyttet ut, og jeg har ikke tenkt å sitte her i Norge, og passe på dyr. Så når den gamle hunden tar kvelden, så blir det ikke noen ny hund. Når du likevel sitter stuck i huset med barn, så er det en fin tid å ha dyr. 

Anonymkode: bc2d5...462

• Liker 2
Skrevet

Nei Jeg hadde ikke droppet å få et barn til fordi vi allerede hadde hund. Men jeg hadde heller ikke kvittet meg med hunden for å få et barn. Jeg hadde sakt ja takk til begge, hatt noen travle år, men det blir det med et ekstra barn uansett.

Anonymkode: 256a1...3fd

AnonymBruker
Skrevet

Motbydelig å kaste bort et familiemedlem og levende vesen uansett grunn. Med mindre man blir plutselig syk, så kan jeg ikke tenke meg en eneste grunn. Og ingen ville kvittet seg med barna om de ble syke. 

Anonymkode: 27300...f55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...