AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #1 Skrevet 27. november 2025 Nå har jeg vært singel i snart 6 år. Frivillig, vel og merke. Forlot eksen etter et 4års langt (laaaaaang) forhold fult av manipulasjon og narcissisme, og har ikke hatt lyst på noen ny kjæreste etter det. Nå kjenner jeg meg endelig klar for en ny, men alle årene alene har gjort meg litt vel selvstendig og kravstor tror jeg. Jeg ønsker ikke barn og kommer ikke til å snu på det for noen mann, men det er det jo mange som tror. Det ender jo med at jeg avslutter relasjonen relativt raskt. Jeg ønsker en selvsikker og selvstendig mann (les: ikke karrieremessig, men en mann som klarer å ta vare på seg selv). Jeg nekter å leke husmor for en voksen unge, det har jeg gjort nok i mitt tidligere forhold. Emosjonelt voksen er en fordel i en alder som nærmer seg 30, men det virker ikke like lett.. Er jeg virkelig så kravstor? Anonymkode: 92a07...143
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #2 Skrevet 27. november 2025 Nei, men pass på at du ikke forveksler selvstendig med egoistisk. Anonymkode: 83f0c...b4f 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #3 Skrevet 27. november 2025 Absolutt ikke, det der er bare minimum av hva man kan (og skal) forvente i et forhold. Anonymkode: 84d46...561 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #4 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nå har jeg vært singel i snart 6 år. Frivillig, vel og merke. Forlot eksen etter et 4års langt (laaaaaang) forhold fult av manipulasjon og narcissisme, og har ikke hatt lyst på noen ny kjæreste etter det. Nå kjenner jeg meg endelig klar for en ny, men alle årene alene har gjort meg litt vel selvstendig og kravstor tror jeg. Jeg ønsker ikke barn og kommer ikke til å snu på det for noen mann, men det er det jo mange som tror. Det ender jo med at jeg avslutter relasjonen relativt raskt. Jeg ønsker en selvsikker og selvstendig mann (les: ikke karrieremessig, men en mann som klarer å ta vare på seg selv). Jeg nekter å leke husmor for en voksen unge, det har jeg gjort nok i mitt tidligere forhold. Emosjonelt voksen er en fordel i en alder som nærmer seg 30, men det virker ikke like lett.. Er jeg virkelig så kravstor? Anonymkode: 92a07...143 Du er nok som de aller fleste kvinner, kravstor. Anonymkode: 89a6b...355
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #5 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nå har jeg vært singel i snart 6 år. Frivillig, vel og merke. Forlot eksen etter et 4års langt (laaaaaang) forhold fult av manipulasjon og narcissisme, og har ikke hatt lyst på noen ny kjæreste etter det. Nå kjenner jeg meg endelig klar for en ny, men alle årene alene har gjort meg litt vel selvstendig og kravstor tror jeg. Jeg ønsker ikke barn og kommer ikke til å snu på det for noen mann, men det er det jo mange som tror. Det ender jo med at jeg avslutter relasjonen relativt raskt. Jeg ønsker en selvsikker og selvstendig mann (les: ikke karrieremessig, men en mann som klarer å ta vare på seg selv). Jeg nekter å leke husmor for en voksen unge, det har jeg gjort nok i mitt tidligere forhold. Emosjonelt voksen er en fordel i en alder som nærmer seg 30, men det virker ikke like lett.. Er jeg virkelig så kravstor? Anonymkode: 92a07...143 Ingen får hindret deg å være kravstor. Men måten du har uttrykt deg på her så virker det mer på meg som at du lider av selvblindhet, altså det omvendte av selvinnsikt. Det er de typiske flosklene repeteres på perler på en snor, enda ei som har vært sammen med en narsissist (stavet feil til og med), begreper som husmor og sist men ikke minst han må være emosjonelt voksen. Språket i hovedinnlegget er langt under hva man bør forvente av kravstore. Jeg støtter mer at du lider av selvblindhet, det omvendte av selvinnsikt. Anonymkode: 8043a...2cf 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #6 Skrevet 27. november 2025 Nei, det er ikke kravstort å forvente at en voksen mann er moden, tar sitt ansvar med hjemmet, og kan kommunisere og oppføre seg på en god, respektfull og omsorgsfull måte. Siden du er helt bestemt på at du ikke ønsker deg barn, så vil jeg tro det er der du får langt færre å velge mellom, da de fleste jo ønsker seg barn, om ikke nå, så i fremtiden. Og der er det jo en risiko for å gå på en smell, når de innser at du ikke vil endre mening om dette. Viktig at du fortsetter å være fullstendig åpen og ærlig om det med barn fra første date - egentlig før første date! Anonymkode: 0bb00...df7 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #7 Skrevet 27. november 2025 Å forvente at voksne mennesker er oppegående, selvstendige og stabile er ikke mye forlangt av hverken menn eller kvinner. At du ikke ønsker barn er fullstendig opp til deg, men klart at det begrenser nok utvalget litt. Her må du bare være tydelig ja, det er ingen vits for noen å bli involvert dersom man er uenig i en så viktig, grunnleggende sak. Det finnes masse hyggelige, skikkelige menn der ute. Jeg tror ikke det er den type krav man bør fire på 😊 Anonymkode: 2bffa...0a5 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #8 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen får hindret deg å være kravstor. Men måten du har uttrykt deg på her så virker det mer på meg som at du lider av selvblindhet, altså det omvendte av selvinnsikt. Det er de typiske flosklene repeteres på perler på en snor, enda ei som har vært sammen med en narsissist (stavet feil til og med), begreper som husmor og sist men ikke minst han må være emosjonelt voksen. Språket i hovedinnlegget er langt under hva man bør forvente av kravstore. Jeg støtter mer at du lider av selvblindhet, det omvendte av selvinnsikt. Anonymkode: 8043a...2cf Så bare fordi at så mange sier de har vært med en narsissistisk person så er man "de typiske"? Gud forby at man skriver litt feil, alle er jo ikke feilfrie som det du er. 🤨 Min eks voldtok meg og manipulerte meg til å bli med han. Han var en egoistisk og selvsentrert mann som ikke klarte å se noe annet enn sine egne behov. NHI's beskrivelse av narsissistiske mennesker kunne ikke vært mer on spot, så vær så snill og hold de dårlige kommentarene for deg selv. Slike personer kan fremstå som arrogante, med et oppblåst selvbilde og uten forståelse for andres følelser. Anonymkode: 92a07...143 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #9 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det er ikke kravstort å forvente at en voksen mann er moden, tar sitt ansvar med hjemmet, og kan kommunisere og oppføre seg på en god, respektfull og omsorgsfull måte. Siden du er helt bestemt på at du ikke ønsker deg barn, så vil jeg tro det er der du får langt færre å velge mellom, da de fleste jo ønsker seg barn, om ikke nå, så i fremtiden. Og der er det jo en risiko for å gå på en smell, når de innser at du ikke vil endre mening om dette. Viktig at du fortsetter å være fullstendig åpen og ærlig om det med barn fra første date - egentlig før første date! Anonymkode: 0bb00...df7 Takk, det er det jeg mener og. Og jeg er så klart klar over at mange vil ha barn, så det blir et mer snevert "utvalg" for meg. Jeg er åpen fra første stund, nå går det for det meste i Tinder (les: jeg er der en gang i blant 😂) og der har jeg det veldig tydelig i bio(?) at jeg ikke ønsker barn. 🥰 Anonymkode: 92a07...143 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #10 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å forvente at voksne mennesker er oppegående, selvstendige og stabile er ikke mye forlangt av hverken menn eller kvinner. At du ikke ønsker barn er fullstendig opp til deg, men klart at det begrenser nok utvalget litt. Her må du bare være tydelig ja, det er ingen vits for noen å bli involvert dersom man er uenig i en så viktig, grunnleggende sak. Det finnes masse hyggelige, skikkelige menn der ute. Jeg tror ikke det er den type krav man bør fire på 😊 Anonymkode: 2bffa...0a5 Ja, det snevrer inn litt, det gjør det. Jeg vil jo ikke kaste bort min tid, og jeg vil heller ikke kaste bort mannens tid på å late som at jeg egentlig vil ha barn 🥰 ts. Anonymkode: 92a07...143 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #11 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du er nok som de aller fleste kvinner, kravstor. Anonymkode: 89a6b...355 Så at jeg ønsker at en mann skal kunne plukke opp skittentøy etter seg selv er for mye å be om? At de skal kunne lage et vanlig måltid til seg selv? Jeg snakker ikke store gourmet-måltider, men jeg kjenner alt for mange som "må hjem for at mannen skal få middag".. Anonymkode: 92a07...143 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #12 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå har jeg vært singel i snart 6 år. Frivillig, vel og merke. Forlot eksen etter et 4års langt (laaaaaang) forhold fult av manipulasjon og narcissisme, og har ikke hatt lyst på noen ny kjæreste etter det. Nå kjenner jeg meg endelig klar for en ny, men alle årene alene har gjort meg litt vel selvstendig og kravstor tror jeg. Jeg ønsker ikke barn og kommer ikke til å snu på det for noen mann, men det er det jo mange som tror. Det ender jo med at jeg avslutter relasjonen relativt raskt. Jeg ønsker en selvsikker og selvstendig mann (les: ikke karrieremessig, men en mann som klarer å ta vare på seg selv). Jeg nekter å leke husmor for en voksen unge, det har jeg gjort nok i mitt tidligere forhold. Emosjonelt voksen er en fordel i en alder som nærmer seg 30, men det virker ikke like lett.. Er jeg virkelig så kravstor? Anonymkode: 92a07...143 Du er ikke kravstor. Du er bare ung… nærmer seg 30 er bare barnet. Du er sikker i din sak nå, men du har mange år å endre deg på. Det du er, du er lukket - ikke åpen. Du er ung og naiv uten særlig livserfaring. Men kravstor, det er du ikke. Anonymkode: 013a3...49d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #13 Skrevet 27. november 2025 Om du er kravstor kommer jo an på hva du legger i "kravene" dine. Selvsikker og emosjonelt voksen er fine ord, men betyr ingenting i den konteksten du har. Det kan inneholde alt eller ingenting. For noen betyr det at mannen skal håndtere alle utfordringer uten å bli påvirket av det og heller ikke ha noen usikkerheter. I så fall vil du være kravstor, da jeg aldri har møtt noen uten usikkerhet (selv om noen kan fake det for en stund). Så hva er selvsikker for deg? Anonymkode: 46006...0e2 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #14 Skrevet 27. november 2025 For er det noe som mangler på Tinder så er det frivillig-barnløse damer, som «er skada» etter å ha vært sammen med narsissister… Som gjerne har mottoet «If you can't handle me at my worst you don't deserve me at my best» i bioen sin… Anonymkode: 2cb75...0bd 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2025 #15 Skrevet 28. november 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): For er det noe som mangler på Tinder så er det frivillig-barnløse damer, som «er skada» etter å ha vært sammen med narsissister… Som gjerne har mottoet «If you can't handle me at my worst you don't deserve me at my best» i bioen sin… Anonymkode: 2cb75...0bd mhm, de har vel lært av narsissistene Anonymkode: 1fb03...da0 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2025 #16 Skrevet 28. november 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): For er det noe som mangler på Tinder så er det frivillig-barnløse damer, som «er skada» etter å ha vært sammen med narsissister… Som gjerne har mottoet «If you can't handle me at my worst you don't deserve me at my best» i bioen sin… Anonymkode: 2cb75...0bd Har aldri kalt meg selv skada, men om du gadd å lese lenger opp så hadde du vel kanskje skjønt litt mer. Eller, det er kanskje for mye å be om fra kvinneguiden 😂 Anonymkode: 92a07...143
AnonymBruker Skrevet 28. november 2025 #17 Skrevet 28. november 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Om du er kravstor kommer jo an på hva du legger i "kravene" dine. Selvsikker og emosjonelt voksen er fine ord, men betyr ingenting i den konteksten du har. Det kan inneholde alt eller ingenting. For noen betyr det at mannen skal håndtere alle utfordringer uten å bli påvirket av det og heller ikke ha noen usikkerheter. I så fall vil du være kravstor, da jeg aldri har møtt noen uten usikkerhet (selv om noen kan fake det for en stund). Så hva er selvsikker for deg? Anonymkode: 46006...0e2 Jeg ønsker en mann som klarer å ta en avgjørelse selv, og som kan stå i den. Det trenger ikke å være en stor avgjørelse, men nå har jeg jobbet med menn i mange år og jeg er lei av å måtte ta små avgjørelser for de 😂 Ingen er 100% selvsikre, det er ikke jeg i alle fall. Men at man har litt backbone er å foretrekke da jeg har det selv ☺️ Anonymkode: 92a07...143
AnonymBruker Skrevet 28. november 2025 #18 Skrevet 28. november 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): mhm, de har vel lært av narsissistene Anonymkode: 1fb03...da0 Tydelig at det har vært ødeleggende at kvinner har sagt de har vært med narsissistiske menn. Kvinner som faktisk har vært i narsissistiske relasjoner blir jo latterliggjort av bitre gamle kjerringer på Kvinneguiden med en gang. Utrolig hva dere klarer å lire av dere når dere ikke en gang kjenner situasjonen og hvor ødeleggende det har vært 🤷🏻♀️ Anonymkode: 92a07...143 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2025 #19 Skrevet 28. november 2025 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg ønsker en mann som klarer å ta en avgjørelse selv, og som kan stå i den. Det trenger ikke å være en stor avgjørelse, men nå har jeg jobbet med menn i mange år og jeg er lei av å måtte ta små avgjørelser for de 😂 Ingen er 100% selvsikre, det er ikke jeg i alle fall. Men at man har litt backbone er å foretrekke da jeg har det selv ☺️ Anonymkode: 92a07...143 Altså om det du har skrevet i denne tråden stemmer er du jo ikke kravstor i det hele tatt, heller det motsatte. Alt du krever er en mann som kan fø seg selv og ta en liten avgjørelse. Omtrent alle menn jeg kjenner kan det, eneste er at noen av de også vil ha barn. Uansett skulle det være lett å finne noen som oppfyller alt. Du kan da ikke oppriktig lure på om du er kravstor. Så hva er egentlig problemet eller hva du lurer på? Anonymkode: 46006...0e2
Bombasi Skrevet 28. november 2025 #20 Skrevet 28. november 2025 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nå har jeg vært singel i snart 6 år. Frivillig, vel og merke. Forlot eksen etter et 4års langt (laaaaaang) forhold fult av manipulasjon og narcissisme, og har ikke hatt lyst på noen ny kjæreste etter det. Nå kjenner jeg meg endelig klar for en ny, men alle årene alene har gjort meg litt vel selvstendig og kravstor tror jeg. Jeg ønsker ikke barn og kommer ikke til å snu på det for noen mann, men det er det jo mange som tror. Det ender jo med at jeg avslutter relasjonen relativt raskt. Jeg ønsker en selvsikker og selvstendig mann (les: ikke karrieremessig, men en mann som klarer å ta vare på seg selv). Jeg nekter å leke husmor for en voksen unge, det har jeg gjort nok i mitt tidligere forhold. Emosjonelt voksen er en fordel i en alder som nærmer seg 30, men det virker ikke like lett.. Er jeg virkelig så kravstor? Anonymkode: 92a07...143 Kravstor? Nei... det du søker etter kan heller kalles minimumskrav. Så dette skal du bare fortsette å praktisere. 😊 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå