Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er sånn at naboene som bor over oss og de har 2 barn. I går kom de og sa at de har invitert familie med barn og de blir da 18 voksne og 9 barn under 10 fra lille juleaften - 3 juledag. Jeg lurer på om det er lov å si i fra hvis det er enda mer bråk ( og det vil det jo bli ) hvis kl blir over 2300 på julaften? Vi tar ikke klaget før men det er enormt lytt. Og vi kan ikke reise bort.

Grunnen til at de sa i fra var at de lurte på om de kunne låne vår parkeringsplass, men vi er jo hjemme. Så derfor fikk de nei. 

Anonymkode: d03c7...0ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, altså etter 23 skal det jo være nattero uansett hvilken dag det er på året, men de fleste hadde kanskje hatt litt mer tålmodighet når det er juleaften. Men, det er jo i din fulle rett. Kan tenke meg at barna sover og de voksne er nok også slitne ved den tiden så tror ikke du skal være så bekymret. 

Anonymkode: cc3f9...36b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

27 mennesker i en leilighet i fire dager?! 😳Regler for når det skal være ro gjelder jo uansett hvor mange de har planlagt å trykke inn i leiligheten.
Men jeg kan virkelig ikke forstå at noen planlegger noe slikt for seg selv. Jeg hadde blitt superstresset av et så folksomt opplegg! 

Anonymkode: b7168...288

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

27 mennesker i en leilighet i fire dager?! 😳Regler for når det skal være ro gjelder jo uansett hvor mange de har planlagt å trykke inn i leiligheten.
Men jeg kan virkelig ikke forstå at noen planlegger noe slikt for seg selv. Jeg hadde blitt superstresset av et så folksomt opplegg! 

Anonymkode: b7168...288

Dette er ikke leilighet.  De har 190 kvm å boltre seg på. 

AnonymBruker
Skrevet

Det der høres ut som jula fra helvete 🙈Kondolerer!

Dere bør nok prioritere å støyisolere bedre hos dere. Er ennå en måned til jul. Er det tynt mellom etasjene fyrer jo dere og til de oppe. 

Anonymkode: efb26...bff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dere bør nok prioritere å støyisolere bedre hos dere. Er ennå en måned til jul. Er det tynt mellom etasjene fyrer jo dere og til de oppe. 

Vi skal få gjort det men før det ikke til før på nyåret. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er faktisk enklest om de oppe gjør det, billigere og

AnonymBruker
Skrevet

De fleste med familie ønsker å enten dra på besøk eller ha besøk i jula. Min innstilling til livet generelt er at man kommer langt mer å være raus og ha et litt større toleransevindu ;) 

Anonymkode: a6c73...c53

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De fleste med familie ønsker å enten dra på besøk eller ha besøk i jula. Min innstilling til livet generelt er at man kommer langt mer å være raus og ha et litt større toleransevindu ;) 

☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️

• Liker 1
Skrevet

Tilby deg å lei ut dindel siden de er så mange. Så drar du på hotell for de pengene! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg føler at vi har hatt det. Men hver eneste kveld herjes det til sene kvelden. Dette huset vi har 1 etg er identisk med 2 etg. Så vi har heller ikke noe sted i boligen vi kan oppholde oss hvor det er mer stille.

Men føler at det er til et visst punkt så svelger jeg ikke mer kameler. For jeg er trøtt av baller som sprettes på gulv og løping , de 2 barna er heller ikke i barnehage så det er mye lyd. Og akkurat på julaften kan jeg se for meg at det kan være greit med litt ro etter kl 23. vi skal begge på morgen vakt 1 juledag og må opp kl 0500.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Dette er ikke leilighet.  De har 190 kvm å boltre seg på. 

Har enebolig på 240 kvadrat, og fatter ikke hvordan de skal kunne bo 27 mennesker på 190 kvadrat i flere dager 😂. Og jeg føler med dere pga støyen det sikkert blir ❤️. Er dere leietakere i en sokkel, og de over dere huseiere?

Anonymkode: 4f5ea...1c1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
kaleidoskop skrev (Akkurat nå):

Tilby deg å lei ut dindel siden de er så mange. Så drar du på hotell for de pengene! 

Litt vanskelig siden vi har dagvakt 1 juledag

Skrevet

27 mennesker i en leilighet i fire dager?! Hjelp. Glad det ikke er min jul. Det hørtes både trangt og jævlig ut. 

Kl 23 skal det være ro ja. Og frem til kl 07 på morgenen. Gjelder uansett den regelen. 

Høres ut som det er best å rømme huset i ditt tilfelle.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har enebolig på 240 kvadrat, og fatter ikke hvordan de skal kunne bo 27 mennesker på 190 kvadrat i flere dager 😂. Og jeg føler med dere pga støyen det sikkert blir ❤️. Er dere leietakere i en sokkel, og de over dere huseiere?

Anonymkode: 4f5ea...1c1

Nei det er et enebolig som er delt i 2.  Det er nok plass. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det er sånn at naboene som bor over oss og de har 2 barn. I går kom de og sa at de har invitert familie med barn og de blir da 18 voksne og 9 barn under 10 fra lille juleaften - 3 juledag. Jeg lurer på om det er lov å si i fra hvis det er enda mer bråk ( og det vil det jo bli ) hvis kl blir over 2300 på julaften? Vi tar ikke klaget før men det er enormt lytt. Og vi kan ikke reise bort.

Grunnen til at de sa i fra var at de lurte på om de kunne låne vår parkeringsplass, men vi er jo hjemme. Så derfor fikk de nei. 

Det er 26 dager til lillejulaften og allerede tenker du på dette...Noe sier meg at dere kommer til å klage og være misfornøyd.

Anonymkode: 3fcbd...fe3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er 26 dager til lillejulaften og allerede tenker du på dette...Noe sier meg at dere kommer til å klage og være misfornøyd.

Jeg spurte om det var lov å gi beskjed. Ikke noe mer enn det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg spurte om det var lov å gi beskjed. Ikke noe mer enn det. 

Det sier jo seg selv at man selvfølgelig kan varsle om naboer ikke overholder natteroen.  Er det helt nytt for deg å ha naboer?

Tror du er en liten dramaqueen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei det er et enebolig som er delt i 2.  Det er nok plass. 

190 kvm er ikke stort på 27 personer. Vi bor på 260 med seks soverom og to bad. Bare det å ha soveplass til 27 går langt over det vi har plass til. For ikke glemme køen på badet. 5 minutter hver gjør at bare morgenstellet går over nesten 1,5 timer.

Skrevet

Tror det blir et større problem at de minste begynner å løpe opp og ned trapper før klokka 8 om morgenen 😬

Tror jeg hadde prøvd å holde ut det verste. Tenkt at dette kun er unntaksvis. 
Hadde ikke orket å risikere en nabofeide som kom til å prege fremtiden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...