treningsjenta Skrevet 2. april 2006 #1 Skrevet 2. april 2006 jeg skal regne ut skatten min, om jeg får tilbake eller må betale..... på følgende side: http://www.aftenposten.no/forbruker/pengen...kalkulator2005/ setter jeg inn ulike poster og får opp at jeg må betale en sum... på skatteetaten sin side, setter jeg inne samme poster og får opp at jeg får tilbake penger, mend et er snakk om den samme summen...oiiii? var ikke dette litt rart?? og hva skal man stole på?
Gjest allium Skrevet 2. april 2006 #2 Skrevet 2. april 2006 Er du sikker på at du kjører kalkulator for 2005 på begge stedene?
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #4 Skrevet 2. april 2006 Tror jeg hadde stolt på skatteetatens sider, ettersom det er de som har ansvaret for skatten. Men ville kanskje likevel lagt til side summen den andre linken mente kunne komme i minus, bare for sikkerhets skyld. Eller rett og slett regnet ut selv hva jeg forventet å få tilbake/betale ekstra, og sammenlignet med begge kalkulatorene.
treningsjenta Skrevet 2. april 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2006 littt rart.. for på skatteetaten sine sider vil det stå minus foran summen dersom du skylder.... dersom det kun står en enkel sum vil det være penger du får tilbake.. på denne nevnte siden, står det minus foran, spm er bare omd et betyr at du har betalt for mye eller om du skylder....det står inget om dette i teksten..
lillesky Skrevet 2. april 2006 #6 Skrevet 2. april 2006 Jeg har prøvd begge, og de viste nesten det samme, bare 1 kr. i forskjell. Du har sett at på den til skatteetaten må du selv fylle inn "betalt skatt" helt nederst på "beregn skatt". Håper jeg har gjort alt riktig, for i såfall får jeg (pengene mine) tilbake! Jeg har lagt inn: * inntekt (lønns- og trekkoppgave). * gjeld. * gjeldsrenter. * likningsverdi på bolig. På de tre siste brukte jeg det som står på Forventet fradrag for 2005 (den som kom med skattekortet i januar), blir det riktig? :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå