AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Jobber i en stor bedrift. Dessverre mye unødvendig administrasjon og byråkrati på bekostning av effektivitet... Jeg er typen som liker å gjøre jobben jeg er betalt for å gjøre, og gjør den bra - og er langt mindre interessert i det sosiale på jobb. Det er en giga kaffeklubb der folk tar opptil flere timers pause ila en dag fordelt på mange små oppdelte pauser, i tillegg til 40 minutter sammenhengende felles lunsj... (Har bare 30 min ubetalte pause, så det er helt crazy spør du meg). Jeg deltar aldri i felles lunsj, går meg heller en tur og jobber gjennom dagen. Nå har jeg blitt tildelt det flotte ansvaret av å organisere "julelunsj"... Dvs. steike rundstykker, dele opp frukt og grønt, handle inn pålegg osv. For en stor andel folk... så det er MYE som skal ordnes. Jeg ønsker ikke å delta selv og ønsker enda mindre å få ansvaret for dette... Det er flere andre på samme avdeling som meg som også skal gjøre det, så det er ikke aleneansvar. Men det er altså PYTON... Hvordan kommer jeg meg ut av dette uten å fornærme leder så innmari? Det pålegges muntlig sånn "ja, nå er det deres tur i år til å ordne dette, så jeg regner med at det er greit"... Altså??? Anonymkode: d398d...319 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Jeg hadde tenkt at jeg får jo betalt, og at ikke absolutt alt av hva jeg gjør står i stillingsbeskrivelsen. Jeg hadde virkelig ikke jobbet så hardt for å slippe en oppgave jeg har fått av leder, som varer i .. noen timer? Det er neppe verdt det, usikker på hvor godt du står med et slikt krav og. Uansett, føler det blir litt sånn "choose your battles"-greie. Anonymkode: 98a5e...243 3 2 2
Minitroll Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden Du tar i et tak og fikser det slik at det ikke blir noe surmuling. jeg er også en asosial arbeidstaker, men noen kamper kan ikke vinnes. 3
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden Årets ansatt du, hjelpes meg så surmaga du er. Bidra nå i den julelunsjen, kanskje du t.o.m koser deg litt..bittelitt. Anonymkode: 473a9...7cf 3 1 1
Gaia Skrevet 8 timer siden #5 Skrevet 8 timer siden Du gjør det du er blitt satt til, og så regner du med at det tar noen år før du blir bedt om å ta på deg samme oppgave igjen. Hver sin tur. 3
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden Sorry. Det er sånn det er å være en del av et fellesskap, som en arbeidsplass jo er. Så dette må du nok bare finne deg i. Mitt beste tips er at du kanskje kan få bytte hvis du har en kollega som elsker sånne ting. Anonymkode: 6bd67...23d 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden Denne typen oppgaver må man akseptere å bidra med innimellom. Jeg kan også se for meg at de har valgt deg for oppdraget for å forsøke å "inkludere deg bedre i det sosiale miljøet" eller noe sånt... Anonymkode: 55caa...d58 6 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden Huff, fælt at så mange mener at dette bør jeg bare finne meg i 😅 Jeg synes det er helt merkelig å tvinge folk til dette. Det bør være frivillig. Jeg har godt forhold til alle mine kolleger, og alle kjenner meg da jeg har jobbet her i over 5 år, så det er ikke slik at jeg forsøker å bli innlemmet mer i arbeidsmiljøet... Vanligvis er det personalavdelingen som har brukt å styre med dette, men nå skal ansvaret plutselig fordeles til noen andre... Med noe som oppleves definitivt som tvang. Ts Anonymkode: d398d...319
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden Jeg har funnet ut at det er best å svelge noen kameler innimellom, særlig de som koster lite. Da kan du vise til at du også er en team player, fleksibel, bidrar til arbeidsmiljøet osv. De som sitter i ledelsen er som regel ikke samme type som oss, og de kan raskt komme til konklusjonen at vi er et problem fordi vi holder oss for oss selv. Det kan brukes mot oss under ting som opprykk og lønnssamtaler. Det har jeg opplevd selv. Om vi da krangler på ting (selv om jeg personlig mener at dette bør være frivillig), blir vi i hvert fall ansett som et problem. Så for din egen del bør du bare bite det i deg og møte opp med et smil. Anonymkode: dbef6...768 3
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden Altså, du fremstår som rimelig rigid som mener at dette er noe du ikke kan "finne deg i" 😅 Javel, så står det ikke i arbeidsbeskrivelsen din, eller er en oppgave du ønsker å gjøre eller trives med. Sånt skjer noen ganger. Da jeg var nyansatt i vår oppstartsbedrift ble det til tider min oppgave å støvsuge/vaske gulvet, handle på Biltema, eller kjøpe lunsj til de andre, det var ikke akkurat i min stillingsbeskrivelse. Men man bør jo kunne gjøre en innsats for arbeidsmiljøet i betalt arbeidstid uten at det er krise? Anonymkode: 9ef32...715 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden Altså det står jo ikke i min stillingsbeskrivelse at jeg skal tømme kaffegrums fra maskinen når den er full eller hente dopapir om det er tomt, men noen ting må man bare gjøres for at ting skal gå rundt. Det gjelder også det psykososialemiljø. Synes du virker veldig sær at du ikke bare kan ta den jobben uten å lage mye bråk ut av det. Alternativt kan du se om du kan bytte med en kollega. Vi tar ofte på oss oppgaver for andre kollegaer som de synes er vanskelige/bruker mye tid på eller bare ikke liker i bytte mot andre oppgave. Så hør med en kollega om du kan ta xx oppgave om de kan ta ditt ansvar ifht julelunsjen. Anonymkode: d0b57...3b3 3
endo Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Huff, fælt at så mange mener at dette bør jeg bare finne meg i 😅 Jeg synes det er helt merkelig å tvinge folk til dette. Det bør være frivillig. Jeg har godt forhold til alle mine kolleger, og alle kjenner meg da jeg har jobbet her i over 5 år, så det er ikke slik at jeg forsøker å bli innlemmet mer i arbeidsmiljøet... Vanligvis er det personalavdelingen som har brukt å styre med dette, men nå skal ansvaret plutselig fordeles til noen andre... Med noe som oppleves definitivt som tvang. Ts Anonymkode: d398d...319 Du kan umulig ha arbeidet en plass i 5 år og ikke hørt om arbeidsgivers styringsrett.. Jeg er antisosial og liker virkelig ikke folk. Likevel deltar jeg på slike ting på jobben. Rett og slett for å være et godt menneske og kunne bidra til arbeidsmiljøet. Bedre for meg å steke noen vaffler i stillhet framfor delta i lunsjsamtaler.
17.11 Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden Jeg er en asosial jævel sjøl, men enkelte ting må man bare bite i seg for å bidra litt til et godt arbeidsmiljø. Å være med å organisere julelunsj fremstår som en bagatell i denne sammenhengen. 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden Herregud. Er det ikke bare å bestille Oda, steike rundstykkene og kutte opp frukten, klistre på deg et smil, spis og sitt der i ti minutter. Du vil tjene mer på det i det lange løp, enn å nekte. Se på det som en investering. Anonymkode: fb3fe...16e 1 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden Gjør det men gjør det litt halvdårlig, kjøp for lite pålegg osv. så skal du se at du ikke blir satt til sånne oppgaver igjen Ellers syns jeg det var en passe oppgave for noen som ikke er så veldig sosial. Anonymkode: 77a48...288
zemer Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden Deleger ut alle må da ha tid til å hjelpe til med de pausene der.
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Skrevet 3 timer siden Sånn er det å være en del av et arbeidsmiljø. Det handler ikke bare om deg. Det handler også om å gjøre noe for omgivelsene, og nå er det din tur. Alle ansatte er en del av et arbeidsmiljø, og både det vi gjør og det vi ikke gjør er med på å skape helheten i dette miljøet. Det at du er en som ikke bidrar i arbeidsmiljøet i hverdagen er faktisk en negativ faktor, så du skal ikke se bort fra at akkurat det er grunnen til at du har fått en oppgave nå. Anonymkode: 795d3...1ac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå