Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke ordninger har kommuner for eldre som trenger pleie og ikke har pårørende? 

Her i kommunen har jeg ikke inntrykk av at de handler mat til den eldre så det må man leie inn hjelp til. Blir man dement så vil det å bruke Vipps etter hvert bli vanskelig da man glemmer koder man skal taste inn, så man får ikke vippset den som har handlet mat til deg.  Man har ingen til å kjempe for seg ovenfor kommunen så ting kan bli veldig vanskelig.  Demens er gradvis og i begynnelsen kan man ikke vente seg mye hjelp fra kommunen. 

Må man skrive flere søknader for alt mulig etter hvert som helsetilstanden gradvis forverrer seg med alderen og selv ordne med det? 

Jeg er så redd for alderdommen for har så dårlig erfaring med kommunen etter at jeg selv var pårørende og hadde et stort omsorgsansvar. Kunne ikke få barn av naturlige grunner og har ingen familiekonflikter men familemedlemmer er eldre enn meg. 

Anonymkode: a3968...113

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommunen skal følge opp eldre over en viss alder uansett, om det skjer alle steder vet jeg ikke. Jeg bor på bygda, så her pleier naboer hjelpe til, og evt varsle kommunelegen dersom man mener det er nødvendig. Her hadde du da relativt kjapt og greit fått plass på Heimen. Jeg vil tro det kanskje ikke er like lett på større steder, eller dersom man ikke kjenner naboene sine så godt. 

Anonymkode: 411cf...a7a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kommunen skal følge opp eldre over en viss alder uansett, om det skjer alle steder vet jeg ikke. Jeg bor på bygda, så her pleier naboer hjelpe til, og evt varsle kommunelegen dersom man mener det er nødvendig. Her hadde du da relativt kjapt og greit fått plass på Heimen. Jeg vil tro det kanskje ikke er like lett på større steder, eller dersom man ikke kjenner naboene sine så godt. 

Anonymkode: 411cf...a7a

Jeg tror ikke kommuner har plikt å følge opp eldre uansett alder. Her jeg bor har kommunen på grunn av vanstyre ikke råd til å bygge sykehjem så det er mye tragisk som skjer blant eldre etter hva jeg hører. Det lille sykehjemmet vi har er fullt konstant og folk som trenger det får ikke plass. 

Anonymkode: a3968...113

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...