AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #21 Skrevet 23 timer siden Jeg ser mange kommenterer ang angst og kontrollbehov etc. Dette er helt greit i og for seg. Men er et menneske som sliter såpass at denne mindre endringen utløser et stort problem, rette person til å ha ansvaret for en ukjent valp en hel uke? Når til og med ts er på sykehus, og ikke kan komme fra? Det må jo være minimum at de kan takle ting som kan oppstå - valpen kan spise noe den ikke tåler, tråkke i glassskår e.l Det må da være mange ganger verre for de å evt håndtere slikt på sparket, enn å omstille seg 1 måned i forkant ang hvilken leilighet de skal være i? Anonymkode: 7928e...271 2 1
AprilLudgate Skrevet 23 timer siden #22 Skrevet 23 timer siden 😬 Eks venninne tror jeg vi sier. Herregud 😳 Kan noen andre - eventuelt eks passe? 3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #23 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ser mange kommenterer ang angst og kontrollbehov etc. Dette er helt greit i og for seg. Men er et menneske som sliter såpass at denne mindre endringen utløser et stort problem, rette person til å ha ansvaret for en ukjent valp en hel uke? Når til og med ts er på sykehus, og ikke kan komme fra? Det må jo være minimum at de kan takle ting som kan oppstå - valpen kan spise noe den ikke tåler, tråkke i glassskår e.l Det må da være mange ganger verre for de å evt håndtere slikt på sparket, enn å omstille seg 1 måned i forkant ang hvilken leilighet de skal være i? Anonymkode: 7928e...271 Dette er jeg helt enig i. Dersom personen faktisk har et så ekstremt kontrollbehov og er så nevrotisk, tenker jeg at hun ikke passer til å være hunde- eller barnepasser. Anonymkode: b29d0...25e 3
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #24 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg ser mange kommenterer ang angst og kontrollbehov etc. Dette er helt greit i og for seg. Men er et menneske som sliter såpass at denne mindre endringen utløser et stort problem, rette person til å ha ansvaret for en ukjent valp en hel uke? Når til og med ts er på sykehus, og ikke kan komme fra? Det må jo være minimum at de kan takle ting som kan oppstå - valpen kan spise noe den ikke tåler, tråkke i glassskår e.l Det må da være mange ganger verre for de å evt håndtere slikt på sparket, enn å omstille seg 1 måned i forkant ang hvilken leilighet de skal være i? Anonymkode: 7928e...271 Ja, det at man har behov for å vite hvor man skal bo/være og blir stresset over å ha denne usikkerheten over tid betyr ikke at man ikke greier å ta vare på en hund (eller et barn for den saks skyld). Er man redd for å ta offentlig transport f.eks. bussen og ikke behøvde ta buss til den forrige leiligheten kan man bli redd av tanken på at man må reise til et annet sted. Kanskje er man redd for å oppholde seg i visse deler av byen. Å ha det hengende over seg i flere uker kan være mye verre enn å takle et akutt problem som oppstår. Glassskår i poten har en enkel løsning. Anonymkode: e6592...91a 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #25 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dette er jeg helt enig i. Dersom personen faktisk har et så ekstremt kontrollbehov og er så nevrotisk, tenker jeg at hun ikke passer til å være hunde- eller barnepasser. Anonymkode: b29d0...25e Naturlig å tro dette hvis man ikke har noen kjennskap til nevroser og angst, men det behøver absolutt ikke å være riktig. Anonymkode: e6592...91a 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #26 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det at man har behov for å vite hvor man skal bo/være og blir stresset over å ha denne usikkerheten over tid betyr ikke at man ikke greier å ta vare på en hund (eller et barn for den saks skyld). Er man redd for å ta offentlig transport f.eks. bussen og ikke behøvde ta buss til den forrige leiligheten kan man bli redd av tanken på at man må reise til et annet sted. Kanskje er man redd for å oppholde seg i visse deler av byen. Å ha det hengende over seg i flere uker kan være mye verre enn å takle et akutt problem som oppstår. Glassskår i poten har en enkel løsning. Anonymkode: e6592...91a Ja, dersom det hadde vært hennes valp er jeg enig, som hun kjenner og som kjenner henne - og som hun har i sine kjente omgivelser. Men dette er en fremmed hund, som vi alle vet er valper litt uberegnelige, og kan godt være den også blir usikker når den skal være med henne så lenge alene. Hun må jo klare å ta alt som kommer på sparket, i fremmede omgivelser. Og holde ut selv om ikke valpen oppfører seg som den skal, kanskje er stresset og gjør fra seg inne, bjeffer om natten, skader seg osv. Hin høres jo ikke ut som hu tar endringer på strak arm… Anonymkode: 7928e...271 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #27 Skrevet 22 timer siden Hør med oppdretter du. Og så løser du venninne problemet etterhvert. Du trenger ikke mer bekymringer opp i alt som har hendt. Lykke til Anonymkode: 97ee5...82f 1 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #28 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, det at man har behov for å vite hvor man skal bo/være og blir stresset over å ha denne usikkerheten over tid betyr ikke at man ikke greier å ta vare på en hund (eller et barn for den saks skyld). Er man redd for å ta offentlig transport f.eks. bussen og ikke behøvde ta buss til den forrige leiligheten kan man bli redd av tanken på at man må reise til et annet sted. Kanskje er man redd for å oppholde seg i visse deler av byen. Å ha det hengende over seg i flere uker kan være mye verre enn å takle et akutt problem som oppstår. Glassskår i poten har en enkel løsning. Anonymkode: e6592...91a Hva hvis hun er redd for offentlig transport, men da må ta buss til dyrlegen akutt? Anonymkode: 7928e...271 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #29 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva hvis hun er redd for offentlig transport, men da må ta buss til dyrlegen akutt? Anonymkode: 7928e...271 Jeg gav deg bare et eksempel, jeg tror ikke vi skal bruke så mye tid på å diskutere eventualiteter i et eksempelscenario. Hun hadde vel ikke tatt på seg å passe et dyr hvis hun hadde angst rundt det. Det er ulogisk. Nå er det usikkerhet rundt bolig som gjør at hun stresser og da må vi nesten tro at det handler om det, ikke sant. HVIS det handler om angst eller psykiatri, det er jo heller ikke sikkert. Anonymkode: e6592...91a 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #30 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gav deg bare et eksempel, jeg tror ikke vi skal bruke så mye tid på å diskutere eventualiteter i et eksempelscenario. Hun hadde vel ikke tatt på seg å passe et dyr hvis hun hadde angst rundt det. Det er ulogisk. Nå er det usikkerhet rundt bolig som gjør at hun stresser og da må vi nesten tro at det handler om det, ikke sant. HVIS det handler om angst eller psykiatri, det er jo heller ikke sikkert. Anonymkode: e6592...91a Nei, nettopp, det var derfor jeg spurte. Jeg kjenner også flere med forskjellige angst problematikker - og kan ikke se for meg at de hadde meldt seg frivillig til dette. Så jeg tror personlig denne venninnen hadde mest lyst til å bo i flott leilighet 😉 Anonymkode: 7928e...271 2 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #31 Skrevet 22 timer siden Kan være snakk om å være på spekteret f.eks, da er det ofte spesielt vanskelig å omstille seg planer, og planer som er usikre vanskelig å forholde seg til. Vedkommende kan selvsagt være fantastisk med hunder f.eks av den grunn. Anonymkode: 9c860...ab9 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #32 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hva hvis hun er redd for offentlig transport, men da må ta buss til dyrlegen akutt? Anonymkode: 7928e...271 Hun er ikke redd for offentlig transport, da hun reiser med buss nesten daglig. Hun er ikke redd for å være i det offentlige rom eller på fly, tog eller trikk heller Ts Anonymkode: 8aa1e...dd6
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #33 Skrevet 21 timer siden Du vet da bedre enn oss om hun er normal eller ikke? Anonymkode: 88e0e...35f
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #34 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du vet da bedre enn oss om hun er normal eller ikke? Anonymkode: 88e0e...35f Hun er normal, men veldig opptatt av å ha ting på stell som økonomi, forsikringer, bestille flybilletter lang tid i forveien, kjøpe mat og andre ting på tilbud, bruke rabatter/bonus osv Ts Anonymkode: 8aa1e...dd6
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #35 Skrevet 21 timer siden Så rart. Har passet mange hunder, og satt bort egne, og passer har da alltid dyra hos seg. Bare dyrevante som skal passe dyr, og da er det jo ett fett hvor de bor. Unntaket er akvarier og fugler med innebygde bur. Anonymkode: be457...2f5
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #36 Skrevet 21 timer siden Jeg har tilbudt meg å passe dyr i boliger som føles som et ferieopphold. Jeg ville ikke tilbudt det samme i en kommunal blokk. Det å bo et annet sted en periode er et offer som man veier ulike ting opp mot hverandre. Anonymkode: 90ab6...5bb
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #37 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hun er normal, men veldig opptatt av å ha ting på stell som økonomi, forsikringer, bestille flybilletter lang tid i forveien, kjøpe mat og andre ting på tilbud, bruke rabatter/bonus osv Ts Anonymkode: 8aa1e...dd6 Ingen ting av det du beskriver her virker spesielt rart, men å si at hun “er skuffet over deg” hva angår denne problemstillingen er uhyre merkelig. Det kan virke som om hun har null forståelse for hvem hele denne situasjonen er aller vanskeligst for. Skal hun være “skuffet” over noen, burde det i så tilfelle være eksen din. Anonymkode: b29d0...25e 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #38 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ingen ting av det du beskriver her virker spesielt rart, men å si at hun “er skuffet over deg” hva angår denne problemstillingen er uhyre merkelig. Det kan virke som om hun har null forståelse for hvem hele denne situasjonen er aller vanskeligst for. Skal hun være “skuffet” over noen, burde det i så tilfelle være eksen din. Anonymkode: b29d0...25e Hun er selvopptatt og er mest opptatt av at hun skal ha det bra Ts Anonymkode: 8aa1e...dd6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå