AnonymBruker Skrevet i går, 13:44 #1 Skrevet i går, 13:44 Jeg var samboer med en mann som jobber på sjøen, og for 4 uker siden ble det slutt pga utroskap fra hans side. Før dette skjedde laget jeg en avtale med en arbeidsledig venn som bor i nabobyen, om at hun skulle passe valpen min mens jeg var på sykehuset en drøy uke. Min venn tilbød seg å passe valpen uten at jeg spurte. Etter at jeg laget avtalen har livet blitt snudd opp ned og jeg har ikke funnet bolig enda, men vet at jeg må enten kjøpe noe i full fart eller leie noe og flytte ut i starten av januar. Har ikke sagt til min venn enda at jeg er på flyttefot, fordi hun er litt selvsentrert og jeg har vært knust og hatt nok med meg selv. Jeg har ikke orket masse spørsmål om hvor jeg skal bo hen, og jeg tenker at for henne er det ett fett hvor i byen jeg bor, for det er jo valpen hun skal passe. I går hadde hun sett på facebook at min eks hadde forandret status til "singel", og ringte for å få vite hva som hadde skjedd og om jeg nå måtte ut av leiligheten. Jeg sa det som det var, og hun ble helt fra seg over at hun ikke hadde fått tid på seg til å innstille seg på at det nå ble forandringer, og det verste var jo at hun ikke visste hvor hun skulle bo om 7 uker. Jeg synes hun er selvsentrert og får dette til å handle om henne, og nå angrer jeg på at jeg sa ja til valpepass. Hun ble så skuffet over meg sa hun, og bare avsluttet samtalen uten å si ha det🤔 Overreagerer hun ikke? Anonymkode: 8aa1e...dd6 4
AnonymBruker Skrevet i går, 13:49 #2 Skrevet i går, 13:49 Mulig hun har noen utfordringer... Tenker det er en del psykiske tilstander som kan få folk til å reagere slik på usikkerhet rundt enkle ting som i hvilken bolig man skal oppholde seg. Kan være så enkelt som angst. Anonymkode: e6592...91a 8
AnonymBruker Skrevet i går, 13:55 #3 Skrevet i går, 13:55 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mulig hun har noen utfordringer... Tenker det er en del psykiske tilstander som kan få folk til å reagere slik på usikkerhet rundt enkle ting som i hvilken bolig man skal oppholde seg. Kan være så enkelt som angst. Anonymkode: e6592...91a Ja det må da være noe sånt. Jeg sa til henne at siden jeg vet hun ikke liker vinter med is og snø, kommer hun ikke til hverken å gå på ski eller gå tur, og da spiller det ingen rolle at jeg flytter fra et område med skiløyper og turterreng til eventuelt et område som ikke har turterreng utenfor døren. Jeg tror muligens at det har med at hun nå er redd for at jeg finner meg en bolig som er mye mer nøktern enn den jeg bodde i med eksmannen, siden det var en flott leilighet med høy standard, og hun kommenterte alltid at det var hennes drømmebolig og at hun ville bo slik når hun vant i lotto. ts Anonymkode: 8aa1e...dd6
AnonymBruker Skrevet i går, 13:58 #4 Skrevet i går, 13:58 Kan du finne noen andre som kan passe? Vet ikke om jeg hadde orker det styret der. Å gå rundt knust over sitt eget liv, og så må man attpåtil bære en venn på ryggen fordi hun er knust pga hun vet ikke hvor du skal bo? Altsåååååå..hadde ikke giddet Anonymkode: 3508c...8e4 7 3
AnonymBruker Skrevet i går, 14:02 #5 Skrevet i går, 14:02 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja det må da være noe sånt. Jeg sa til henne at siden jeg vet hun ikke liker vinter med is og snø, kommer hun ikke til hverken å gå på ski eller gå tur, og da spiller det ingen rolle at jeg flytter fra et område med skiløyper og turterreng til eventuelt et område som ikke har turterreng utenfor døren. Jeg tror muligens at det har med at hun nå er redd for at jeg finner meg en bolig som er mye mer nøktern enn den jeg bodde i med eksmannen, siden det var en flott leilighet med høy standard, og hun kommenterte alltid at det var hennes drømmebolig og at hun ville bo slik når hun vant i lotto. ts Anonymkode: 8aa1e...dd6 Ok, men da tror du ikke det handler om psykisk sykdom likevel da? Du motsier deg selv litt. Anonymkode: e6592...91a 2
AnonymBruker Skrevet i går, 14:02 #6 Skrevet i går, 14:02 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du finne noen andre som kan passe? Vet ikke om jeg hadde orker det styret der. Å gå rundt knust over sitt eget liv, og så må man attpåtil bære en venn på ryggen fordi hun er knust pga hun vet ikke hvor du skal bo? Altsåååååå..hadde ikke giddet Anonymkode: 3508c...8e4 Det kan jeg sikkert hvis jeg leter aktivt, men må få et avslag fra min venninne først. ts Anonymkode: 8aa1e...dd6
AnonymBruker Skrevet i går, 14:05 #7 Skrevet i går, 14:05 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok, men da tror du ikke det handler om psykisk sykdom likevel da? Du motsier deg selv litt. Anonymkode: e6592...91a Det kan være begge deler...Jeg vet at hun er veldig opptatt av å ha kontroll i livet sitt og ingenting blir gjort på slump og tilfeldifgeter ts Anonymkode: 8aa1e...dd6
AnonymBruker Skrevet i går, 14:05 #8 Skrevet i går, 14:05 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan jeg sikkert hvis jeg leter aktivt, men må få et avslag fra min venninne først. ts Anonymkode: 8aa1e...dd6 "Du, jeg har det ganske kjipt akkurat nå og har ikke kapasitet til noe ekstra stress. Når dette er så vanskelig for deg, så tror jeg at det bare finner noen andre til å passe valpen." Anonymkode: 47a4e...f90 9 7
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Du, jeg har det ganske kjipt akkurat nå og har ikke kapasitet til noe ekstra stress. Når dette er så vanskelig for deg, så tror jeg at det bare finner noen andre til å passe valpen." Anonymkode: 47a4e...f90 Takk👌 ts Anonymkode: 8aa1e...dd6 1
Macro Skrevet 23 timer siden #10 Skrevet 23 timer siden Tenker hun er feil kandidat til å passe valpen. Hadde heller spurt noen andre, evt lagt ut et facebookinnlegg i lokal hundegruppe. Der kan du forklare situasjonen og tilby betaling. Det siste du trenger nå er mer utfordringer og problemer. 3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Skrevet 23 timer siden Macro skrev (3 minutter siden): Tenker hun er feil kandidat til å passe valpen. Hadde heller spurt noen andre, evt lagt ut et facebookinnlegg i lokal hundegruppe. Der kan du forklare situasjonen og tilby betaling. Det siste du trenger nå er mer utfordringer og problemer. Kom på at jeg kan spørre selgeren av valpen, om han kan være der. ts Anonymkode: 8aa1e...dd6 4 2
Macro Skrevet 23 timer siden #12 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kom på at jeg kan spørre selgeren av valpen, om han kan være der. ts Anonymkode: 8aa1e...dd6 Er det ikke mulig at valpen drar til passer? Det åpner jo ofte for flere alternativ. 4
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Skrevet 23 timer siden Sikker på at det var valpen hun vil passe og ikke bare den fine leiligheten du bodde i......? Anonymkode: 1704d...fdf 7 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Skrevet 23 timer siden Macro skrev (17 minutter siden): Er det ikke mulig at valpen drar til passer? Det åpner jo ofte for flere alternativ. Det har ikke vært et alternativ siden hun ønsket å komme til meg, men kan jo spørre henne om det hvis det blir krise for meg. ts Anonymkode: 8aa1e...dd6
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sikker på at det var valpen hun vil passe og ikke bare den fine leiligheten du bodde i......? Anonymkode: 1704d...fdf Begge deler tror jeg ts Anonymkode: 8aa1e...dd6
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Skrevet 23 timer siden Finn noen andre til å passe valpen. Venninnen din er ikke nødvendigvis selvsentrert eller slem. Noen mennesker har bare et ekstremt behov for kontroll og en detaljert plan, ingenting overlates til tilfeldigheter. De får angst eller ubehag dersom ting er uavklarte. Litt slitsom og travelt å forholde seg til for oss andre, men man må bare forsøke å vise forståelse og hensyn. Anonymkode: 235cd...e6d 10
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #17 Skrevet 23 timer siden Huff, dette hørtes veldig slitsomt ut å skulle forholde seg til midt oppi alt. Jeg liker også å kunne planlegge litt, men skjønner ikke henne i det hele tatt her. Så lenge det er samme tidspunkt, så spiller jo ikke adressen noen rolle. Anonymkode: 7928e...271 3 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Skrevet 23 timer siden Hun har jo åpenbart tilbudt seg å passe valpen fordi hun ville bo i din eks’ fete leilighet. Nå ønsker hun å trekke tilbudet. Anonymkode: b2af5...1c2 3 4
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #19 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Finn noen andre til å passe valpen. Venninnen din er ikke nødvendigvis selvsentrert eller slem. Noen mennesker har bare et ekstremt behov for kontroll og en detaljert plan, ingenting overlates til tilfeldigheter. De får angst eller ubehag dersom ting er uavklarte. Litt slitsom og travelt å forholde seg til for oss andre, men man må bare forsøke å vise forståelse og hensyn. Anonymkode: 235cd...e6d Hun er selvsentrert når hun presterer å ytre noe slikt: Sitat Hun ble så skuffet over meg sa hun, og bare avsluttet samtalen uten å si ha det🤔 Et så ekstremt kontrollbehov at man blir urolig og stresset for noe som ligger nærmere to måneder frem i tid, vil jeg påstå er sykelig. Og det blir ikke bedre av at ts eventuelt skulle dille og dulle med og “forstå”. Anonymkode: b29d0...25e 1 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #20 Skrevet 22 timer siden Jeg har tvangspreget personlighetsforstyrrelse og kunne reagert på samme måte som din venninne innad i tilsvarende situasjon. Uoversiktlighet og uforutsigbarhet trigger massivt stress og angst, også i situasjoner der det objektivt sett burde være irrelevant hvorvidt det blir her, der eller et annet sted. Jeg har dog etterhvert fått både livserfaring og vett til å holde det for meg selv i en slik situasjon du beskriver. Jeg hadde i høyden ymtet frempå at jeg hadde foretrukket å få vite at 'hvor' er usikkert fra deg, og at jeg hadde satt stor pris på om du oppdaterte meg så snart du visste. Anonymkode: d5e58...51e 2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå