Gå til innhold

Hva er vitsen med åpen vegg mellom terrassene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser på bolig og merker meg at veggen mellom terrassene ikke går helt bort til gjerdet, og skjønner ikke hvorfor de har en åpning på 50-60 cm?

Jeg har hund, og gjett om den kommer til å gå inn til naboene hvis jeg ender opp med denne boligen😬

Screenshot_20251127_132349.thumb.jpg.59b3da6d7ffe5ea76c565d6274b737b4.jpg

Anonymkode: ca98b...6c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det kan løses så enkelt som med levegg, en form for grind eller lignende 🙂 

Anonymkode: 17f4f...91a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at glippen er problematisk, men for min del ville det også vært et problem at skilleveggen er så lav i den ytterste delen. Jeg ville hatt lav interesse for å sitte der hvis naboen allerede satt på sin terrasse.

Anonymkode: 1c232...e12

• Liker 6
Skrevet

Naboen min hadde visst blitt furt da forrige eier av enheten vår satt opp en høyere og lenger levegg. Da kunne han ikke lenger se inn, visstnok...

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Her føler jeg de legger opp til å være sosial med naboene 🤪 Den enkelte får vurdere om det er ønskelig, men for meg hadde det blitt litt tett. Det er både lav levegg, og hull til naboen 🤔 Jeg tenkte kanskje hullet kunne være en rømningsvei, jeg vet det er tenkt rømningsvei igjennom hverandres hage i enkelte rekkehus, så mulig det her også 🤔

• Liker 1
Skrevet
DesmondMiles skrev (Akkurat nå):

Naboen min hadde visst blitt furt da forrige eier av enheten vår satt opp en høyere og lenger levegg. Da kunne han ikke lenger se inn, visstnok...

:ler: Nå lo jeg godt her 🤣 Jeg kunne vært den naboen som satte opp lengre og lengre skillevegg. Er hyggelig med naboer, og jeg kommer nok aldri til å flytte til et øde sted, men litt privatliv må en likevel ha. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde satt opp noen store planter som både tettet hullet og skygget litt mer for innsyn.

Anonymkode: 8a04d...289

Skrevet

Er vel delvis fellesarealer sikkert, tomten går egentlig ikke helt ut?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Skjønner at glippen er problematisk, men for min del ville det også vært et problem at skilleveggen er så lav i den ytterste delen. Jeg ville hatt lav interesse for å sitte der hvis naboen allerede satt på sin terrasse.

Anonymkode: 1c232...e12

Enig, dette ville vært helt uaktuelt for meg pga fryktelig dårlig skjerming. Bor i rekkehus selv, men jeg ser niks og nada til naboene mine - heldigvis. Jeg liker de, men jeg verner om privatlivet

Anonymkode: a8c8a...3d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne leiligheten er midt i mellom to leiligheter, så det er åpning på begge sider av terrassen.

Jeg har ikke interesse av å se over til naboen når jeg er ute på terrassen, selv om jeg er sosial og liker å kjenne naboene mine.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er terrenget foran disse terassene? Eller på siden av en av endeleilighetene?

Jeg tipper det er laget slik pga. brannsikkerhet, at terassene skal være rømningsvei. 

Om det stemmer vil man heller ikke kunne stenge av med skjermbrett, planter eller lignende...

Anonymkode: a92e8...8ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan er terrenget foran disse terassene? Eller på siden av en av endeleilighetene?

Jeg tipper det er laget slik pga. brannsikkerhet, at terassene skal være rømningsvei. 

Om det stemmer vil man heller ikke kunne stenge av med skjermbrett, planter eller lignende...

Det er gate nedenfor

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er gate nedenfor

ts

Altså maks 2 m å hoppe ned

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har bodd i leilighet hvor det på terrassene var beregnet som rømningsvei. Det var da ikke åpnet imellom fordet, det var derimot en port/dør i veggen. Akkurat så stor at man kunne krype igjennom på samme måte som med et vindu.

Det må ikke være helt åpent for å være godkjent rømningsvei, det må bare være tilgjengelig og uten hindringer. En ulåst port er ikke en hindring.

Anonymkode: 8a04d...289

AnonymBruker
Skrevet

Rømningsvei. Forbudt å tette igjen.

Anonymkode: 122d5...369

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er jo bare å løfte knærne en halv meter og klyve over gjerdet...

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
DesmondMiles skrev (1 time siden):

Det var ikke det at han mistet sol da? 

Anonymkode: a74ce...231

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er da mange som har gjerdet egen terrasse helt inn?!

Anonymkode: a74ce...231

AnonymBruker
Skrevet

Åpningen er en del av rømningsveg ved brann. Du skal komme helt ut til gata ute  å klatre over et gjerde.

Anonymkode: 1b78d...9f5

Skrevet

Ser upraktisk og fullstendig dust ut.

Tippet at det er et eller annet hensyn de har måttet ta for å få lov til å ha delvise skillevegger.

I dag bygges de fleste moderne leiligheter med spilegelender. Leiligheter ser visuelt pene ut på tegninger hvor alt er symmetrisk, men det blir veldig mye innsyn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...