Arkana Skrevet 9 timer siden #21 Skrevet 9 timer siden De ringer stort sett meg, men det er fordi vi har bedt dem om det. Jeg er rett i nærheten mens mannen er minst 40 minutter unna.
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #22 Skrevet 9 timer siden Skolen har aldri ringt. To barn. Barnehagen ringte to ganger på fem år. Anonymkode: af515...732
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #23 Skrevet 9 timer siden Me0987 skrev (17 minutter siden): Man gjør jo ikke alltid det? Det er jo ikke slik alle kommuner og skoler her i landet har samme system og rutiner for slikt. Alle kommuner så skriver en jo kontakt nr når barnet skrives inn på skolen. Og skriver en jo nr til eks mor, far evnt noen andre som står nærmest. Fleste steder er det nå slik . Så samme på private der skulle vi skrive inn foresatte og tlf nr, om en bodde sammen eller delt hjem, alergi, evnt annen nær familie. Her måtte vi å skrive hvem som hadde lov å hente barnet på skolen Så trodde det var helt normalt . Og da etter min erfaring blir det ofte første nr øvers som blir ringt i mange tilfeller Anonymkode: cb3a1...e80
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #24 Skrevet 9 timer siden Mener vi krysset av på liste, slik at de alltid ringer meg. Dette fordi jeg har en jobb hvor jeg er mer tilgjengelig og det er lettere for meg å gå fra jobb, hvis jeg må det. Mannen har ikke telefon med seg i jobben. Anonymkode: 7b7ab...ce5
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #25 Skrevet 8 timer siden Er bonusmamma. Kun meg de kontakter 🤭🤭🤭 Anonymkode: e86ea...434
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #26 Skrevet 8 timer siden Ingen av er noen gang ringt opp av skole eller barnehage, men jeg vet at vi for alle barna har fylt ut kontaktskjema med hvem skal kontaktes hvis noe skjedde. Far har jobb dom lettest kan forlates, og ble ført inn først. Anonymkode: a44fb...b14
SPOCA Skrevet 8 timer siden #27 Skrevet 8 timer siden Som kontaktlærer bytter jeg på. Noen ganger ringer jeg mor, andre ganger far. Er det f.eks et barn som har blitt syk og må hentes, spør jeg gjerne barnet om det vet om en av foreldrene er hjemme, og ringer til den personen. Nå begynner jeg å kjenne foresatte såpass godt at jeg vet hvem som vil bli kontaktet og ikke.
Gaia Skrevet 8 timer siden #28 Skrevet 8 timer siden Jeg ringer den barna vil at jeg skal ringe. Som regel er dette mor hvis foreldrene bor sammen. Ellers så ringer jeg den som barnet er hos den aktuelle dagen.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #29 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skolen til våre barn ringer kun far når det gjelder alt fra sykdom til meninger rundt barna. Jeg blir ikke kontaktet.. Hvordan er det for dere? Er dette normalt? -ts Anonymkode: 90b8e...f4a Da står sikkert far øverst på lista. Det er alfabetisk hos oss om mor eller far står først. Husker aldri hvem jeg ringte sist da jeg har 28 elever i klassen. Ringer som regel den som er listet opp først. Kanskje det som skjer? Anonymkode: 15c50...7fd
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #30 Skrevet 2 timer siden Det varierte , men vi ga beskjed om at det var lettest å ringe far Anonymkode: 045a6...3a2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #31 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): En skriver jo kontakt 1 og 2, og så reserve. I hvertfall der vi bor og da bestemmer en hvem foresatt står som nr 1 og 2. Og ringer jo da altid 1 først, ikke svar der ringes nr 2, evnt nr 3 hvis ikke svar der. Slik gjøres det her på skolen også. Nummer 1 ringes først og svarer han/hun ikke så ringer vi nummer 2. Det er hipp som happ om det er far eller mor som er skrevet opp som nummer 1 og nummer 2, om ikke foreldrene selv har gitt beskjed om hvem som skal kontaktes først. Anonymkode: 0fdbd...34c 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #32 Skrevet 1 time siden Jeg har alltid en oppstartssamtale på telefon til foreldrene til barna jeg er kontaktlærer for, og da spør jeg hvem av foreldrene det er best å kontakte dersom det skulle oppstå noe. Med eldre elever spør jeg også gjerne barnet hvem som er best å ringe til. De har selv best kontroll på om de er hos mor eller far den uken, og om far jobber turnus og er vanskelig å få kontakt med, eller mor er kirurg og ofte er opptatt. Anonymkode: e4293...3b3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #33 Skrevet 1 time siden Her ringer de kun til meg. Men i starten fikk bare far mail. Vi gav beskjed om det og nå får jeg også. Så gi beskjed, han står nok øverst på listen. Anonymkode: cb0af...84e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #34 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skolen til våre barn ringer kun far når det gjelder alt fra sykdom til meninger rundt barna. Jeg blir ikke kontaktet.. Hvordan er det for dere? Er dette normalt? -ts Anonymkode: 90b8e...f4a Har alltid blitt ringt, jeg er mor. Vi mor sammen. Anonymkode: db14d...1ef
AnonymBruker Skrevet 57 minutter siden #35 Skrevet 57 minutter siden Vi har satt far som kontaktperson 1 både i barnehagen og på skolen. På ti år har de likevel aldri ringt ham, alltid kun meg. Selv da jeg var på et annet kontinent og ikke svarte, forsøkte de ikke å ringe far. Anonymkode: 33b4a...eea
Hengebuksvinet Skrevet 52 minutter siden #36 Skrevet 52 minutter siden Jeg gjør det litt tilfeldig. Den som oftest kontakter meg/ stiller på møter, blir ofte den jeg ringer oftest. Men prøver å veksle på.
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden #37 Skrevet 34 minutter siden Vi sender mye meldinger, og i appen går disse til begge foresatte. Dersom jeg må ringe for en lang samtale sender jeg melding og spør når det passer. Foresatte som svarer er den jeg ringer. Når det gjelder sykdom spør jeg eleven hvem jeg skal ringe (mange har en foresatt hjemme). Hvis foresatte sender melding, kontakter jeg den som har sendt meg meldingen. I enkelte tilfeller har jeg en foresatt jeg foretrekker fremfor den andre i enkelte situasjoner, men er sjelden knyttet til et kjønn. Mer hvem som pleier å ta kontakt med meg. Anonymkode: ab73a...cd0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå