AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Skolen til våre barn ringer kun far når det gjelder alt fra sykdom til meninger rundt barna. Jeg blir ikke kontaktet.. Hvordan er det for dere? Er dette normalt? -ts Anonymkode: 90b8e...f4a
Ny Bruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden De ringer kun til meg. Aldri til far. Bor sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Dette kan dere gi beskjed om til lærer. Hvem som skal ringes. Hilsen lærer. Anonymkode: df41f...59c 3 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Her ringer de kun meg, aldri far. Bor ikke sammen, så jeg må ringe far hvis det er noe han må vite. Barna bor fast hos meg. Anonymkode: b7d47...f83
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Dere kan selv sette opp hvem som skal ringes først av mor og far. Det er ikke slik at de tenker veldig på hvem som skal ringes, de ringer den foresatte som står huket av. Anonymkode: 885c7...a0c
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Far. Fordi han ikke overdramatiser ting eller tar helt av hvis det er noe. Mor er hypokonder og lager mye bråk ut av ingenting så skolen ringer far først. Anonymkode: 8f408...8d2 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Alltid meg, aldri far. Anonymkode: 88116...df7
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Skolen til våre barn ringer kun far når det gjelder alt fra sykdom til meninger rundt barna. Jeg blir ikke kontaktet.. Hvordan er det for dere? Er dette normalt? -ts Anonymkode: 90b8e...f4a Det er i hvert fall normalt å forholde seg til én kontaktperson, og ikke variere på hvem man ringer. Anonymkode: b001a...886
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden Her ringer de først mor. Jeg er den som har tatt mest kontakt med de også, så det er forståelig. Anonymkode: aae99...b8a
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden På et eller annet tidspunkt har vel dere registrert kontaktinformasjon, og antagelig satt far på Foresatt 1. Her har de alltid vært meg de kontakter først, uten annen grunn enn at jeg stod som Foresatt 1. Dette kan dere enkelt endre på dersom dere ønsker. Anonymkode: 65408...614 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden Det er som regel mor som alltid blir ringt. Har dere satt opp far som nr 1? Anonymkode: 6380b...3f1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden Alltid meg. Samme med bhg. Tror aldri noen noensinne har ringt far. Anonymkode: a75f0...362 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Skrevet 5 timer siden Alltid mor, får de ikke tak i meg så ringer de far. Anonymkode: 8fe76...731
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Skrevet 5 timer siden Kanskje far har det øverste nummeret av dere to på klasseoversikten? Jeg ringer alltid det øverste nummeret først. Anonymkode: 488ea...c47 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Skrevet 5 timer siden Alle kommunale tjenester (skole, barnehage, tannlege, helsestasjon) kontakter meg først for to av barna, og far først for det siste barnet. Jeg antar vi har/ble registrert motsatt en eller annen plass da vi flyttet til kommunen. Anonymkode: 7c417...9e0
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Skrevet 5 timer siden En skriver jo kontakt 1 og 2, og så reserve. I hvertfall der vi bor og da bestemmer en hvem foresatt står som nr 1 og 2. Og ringer jo da altid 1 først, ikke svar der ringes nr 2, evnt nr 3 hvis ikke svar der. Så hos oss stort sett meg, siden mitt stod som nr 1, men har skjedd de faktisk ikke fikk svar hos meg eller far og de ringte svigers Anonymkode: cb3a1...e80
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Skrevet 5 timer siden Hos oss kontakter de alltid meg (mor) først, men det er nok fordi jeg stort sett er den som sender dem meldinger samt at far har et utenlandsk-klingende navn, så det er kanskje lett å tenke "vil snakke med den som garantert kan norsk". (Ja jeg har et så rotnorsk for- og etternavn som man kan få til, tenk "Åse Berg".) Anonymkode: 4e150...f78
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Skrevet 5 timer siden Her ringer de min mann. Vi bor på en liten plass, så de vet nok at han er på hjemmekontor 😊 Anonymkode: 171ad...0d2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Skrevet 4 timer siden Jobber på skole og er ofte den som må ringe foresatt. Noen ganger har vi bare nr til ene. Noen ganger har vi erfart at ene er lettere å få tak i enn andre. Da ringer vi den vi vet er lettest å nå. Noen ganger spør vi eleven om hvem av foreldrene de tror er lettest å nå der og da. Kan være de vet ene er bortreist, eller ofte sitter i møte, har en jobb de ikke kan nås på tlf, mens andre ganger vet de at akkurat den dagen er en av foreldrene hjemme. Vi prøver å unngå å ringe foresatte som er hjemme og sover etter nattevakt feks. Og ved delt hjem så ringer vi først den som har barnet den dagen. Hvem som står som foresatt 1 og 2, det er hvordan vi får det fra folkeregisteret. Anonymkode: 1bef2...fb2
Me0987 Skrevet 4 timer siden #20 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): En skriver jo kontakt 1 og 2, og så reserve. I hvertfall der vi bor og da bestemmer en hvem foresatt står som nr 1 og 2. Og ringer jo da altid 1 først, ikke svar der ringes nr 2, evnt nr 3 hvis ikke svar der. Så hos oss stort sett meg, siden mitt stod som nr 1, men har skjedd de faktisk ikke fikk svar hos meg eller far og de ringte svigers Anonymkode: cb3a1...e80 Man gjør jo ikke alltid det? Det er jo ikke slik alle kommuner og skoler her i landet har samme system og rutiner for slikt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå