AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Her i borettslaget er flere av vinduene på stuene og kjøkken lagd slik at man ikke kan lukke dem opp og vaske dem. Jeg bor i 1 etasje så jeg kan heldigvis ta en teleskopstang å vaske mine. Men dem i etasjene ovet vasker ALDRI disse vinduene det går jo ikke dem må betale for profesjonell vask og det vil dem jo seffølgeligt ikke bruke penger på er svindyrt.synes litt synd på dem der. Jeg mener at styret burde skifte ut disse vinduene til noe man kan åpne og vaske eller betale for profesjonell vask 1 gang i året. Er ikke dere enige? Anonymkode: 5a071...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Skrevet 19 timer siden Tenker du at styret sitter på penger som kan brukes til formålet? Eller skal fellesutgiftene økes, slik at dette kan dekkes? Anonymkode: 160e2...a72 4 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Skrevet 19 timer siden Den regningen vil jo komme tilbake til dere som bor der, i form av høyere månedlige utgifter. Men det er veldig vanlig at ting som dette diskuteres og stemmes over på årsmøte. Så det er bare å melde inn som sak. Skal det vaskes av et byrå som feks kommer to ganger i året, så blir det jo rimeligere at alle vinduene vaskes samtidig enn at en og en husstand leier inn byrå. Utskifting av vinduer er også slikt om tas opp i årsmøtet. Både skiftning av vinduer og felles vindusvask vil gjøres også for de som bor i 1. etg, og dere vil også få økte utgifter. Anonymkode: e8d23...199 4
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenker du at styret sitter på penger som kan brukes til formålet? Eller skal fellesutgiftene økes, slik at dette kan dekkes? Anonymkode: 160e2...a72 Ja seffølgeligt burde fellesutgiftene brukes på skifting av vinduene. Blir dyrere for alle å bruke penger på profesjonell vask. Anonymkode: 5a071...fe2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Skrevet 19 timer siden Så ingen av vinduene kan åpnes og vaskes? Og det er ikke tilgang til å vaske dem fra andre vinduer som kan åpnes? Om det ikke er mulig å vaske innenfra, ja, da vil jeg tenke at det må planlegges en felles vaskerunde en gang eller to i året, ja. Ta kontakt med styret og spør hva de tenker? Det blir jo i så fall en fellesutgift som må dekkes av dere beboere. Men det er jo nødvendig vedlikehold. Anonymkode: 84f6e...49c 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så ingen av vinduene kan åpnes og vaskes? Og det er ikke tilgang til å vaske dem fra andre vinduer som kan åpnes? Om det ikke er mulig å vaske innenfra, ja, da vil jeg tenke at det må planlegges en felles vaskerunde en gang eller to i året, ja. Ta kontakt med styret og spør hva de tenker? Det blir jo i så fall en fellesutgift som må dekkes av dere beboere. Men det er jo nødvendig vedlikehold. Anonymkode: 84f6e...49c Nettop disse vinduene kan ikke åpnes eller vaskes fra andre vinduer ja Anonymkode: 5a071...fe2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja seffølgeligt burde fellesutgiftene brukes på skifting av vinduene. Blir dyrere for alle å bruke penger på profesjonell vask. Anonymkode: 5a071...fe2 Men du skjønner at styret da leier inn profesjonell vask, og kostnadene for dette legge til på fellesutgiftene og dere alle får økt disse? Anonymkode: 160e2...a72
lillesnillelilla Skrevet 18 timer siden #8 Skrevet 18 timer siden Dette er en sak du bør ta opp på generalforsamlingen til våren. Både utskrifting av vinduer og innleie av noen til å vaske vinduene 1-2 ganger kan medføre øking av fellesutgifter så kan lønne seg å ta det opp da. Jeg personlig ville nok gått for å bytte vinduer for å ha mulighet til å lufte i tillegg til å få vasket vinduene. 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men du skjønner at styret da leier inn profesjonell vask, og kostnadene for dette legge til på fellesutgiftene og dere alle får økt disse? Anonymkode: 160e2...a72 Er du mann, siden du tenker at TS må ha dette inn med teskje? Anonymkode: 4e6f0...7c4 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Skrevet 12 timer siden Er du helt sikker på at det ikke går an og åpne de lenger enn i luftestilling? Det er uvanlig at i et borettslag at vinduene ikke kan åpnes, dette har med brannsikkerhet og hvis man må evakuere derfra. Mange vinduer har en hasp i vinduskarmen man vipper så åpnes vinduene. Hvor lenge siden ble de skiftet? Det er ganske kostbart og ha firma til og vaske vinduene. Hos oss kommer det på flere 100 tusen pga de må ha lift i tillegg. Det kommer fort opp i noen millioner og skifte vinduer. Vet jo ikke hvor stort deres borettslag er. Det er en stor jobb. som andre skriver her ta det opp på generalforsamlingen neste år. Anonymkode: 0b48c...7de
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå