Murmelmy Skrevet 2. april 2006 #1 Del Skrevet 2. april 2006 Heisann, Giftet meg i fjor sommer og skiftet etternavn. Det gamle navnet står i passet ennå. Hva gjør jeg når jeg nå skal på utenlandsreise som krever pass? 1) Må jeg ha nytt? 2) Beholder det gamle og tar med attest for navnendring? TAKK! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #2 Del Skrevet 2. april 2006 Tror ganske sikkert at du kan ta med vielsesattesten til passkontoret og få stempel i det med navnendring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 2. april 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 2. april 2006 Tror ganske sikkert at du kan ta med vielsesattesten til passkontoret og få stempel i det med navnendring. ← Jeg har en egen navneendringsbekreftelseslapp med stempel. Har vielsesattesten også, men der står jo mitt gamle navn. Bør ikke førstnevnte holde??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyInRed Skrevet 2. april 2006 #4 Del Skrevet 2. april 2006 kjæresten min endra navnet sitt for en tid tilbake (kuttet ut ett av etternavnene sine). Vi har bestilt noen reiser i sommer i hans gamle navn. Da må han fremdeles bruke det gamle passet. Det MÅ være samsvar der! Du får imidlertid nytt pass èn gang hvis du går ned på passkontoret. Sjekk: http://www.politi.no/portal/page_pageid=34...2453&orgUnitId= der står det: NAVNEENDRING I PASS: Hvordan kan jeg endre navnet i passet mitt, for eksempel etter giftermål? Du kan endre navnet i passet ditt bare én gang. Du må møte personlig og ta med dokumentasjon som viser både ditt tidligere og nåværende navn og dato for navneendringen. Dokumentet må være en original. Det kan ikke foretas navneendring i maskinlesbare pass. NB! Husk at billett og pass må være utstedt i samme navn ved innsjekking på fly. Hvis du har bestilt billett til bryllupsreisen med pikenavnet ditt, må passet du har med på reisen også inneholde samme navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyInRed Skrevet 2. april 2006 #5 Del Skrevet 2. april 2006 her er riktig link: http://www.politi.no/portal/page?_pageid=3...2453&orgUnitId= Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 2. april 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 2. april 2006 TAKK Da tar jeg meg en tur ned på Grønland til uken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #7 Del Skrevet 2. april 2006 Du må få nytt pass med ditt nye navn - jeg fikk stempel i maskinlesbart pass på side 3 med nytt navn, slik at mitt gamle navn stod på bildesiden. Det ble så mye trøbbel da jeg skulle ut å reise, ble nesten nektet å sjekke inn, så jeg byttet til nytt pass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 2. april 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 2. april 2006 ok...får se hva jeg gjør da. Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. april 2006 #9 Del Skrevet 2. april 2006 Du må få nytt pass med ditt nye navn - jeg fikk stempel i maskinlesbart pass på side 3 med nytt navn, slik at mitt gamle navn stod på bildesiden. Det ble så mye trøbbel da jeg skulle ut å reise, ble nesten nektet å sjekke inn, så jeg byttet til nytt pass. ← Vel, det sies jo fra politet at i maskinlesbar pass kan det kke foretas navneendring, så at du fikk problemer om du fikk det (hvorfor i all verden fikk du det når det kke skal gå? Merkelig av politiet...) er kanakje ikke så overraskende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå