Gå til innhold

Det er viktig at min fremtidige partner tjener godt, er jeg grådig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt greit å ha sine preferanser. Jeg er mann som tjener godt, men tror jeg hadde mistet interessen ganske umiddelbart om du hadde vært åpen om den. Men nå er jeg gift og nesten 20 år eldre enn deg så mulig menn på din alder reagerer annerledes. 

Anonymkode: 3fecf...9c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Uføretrygdet? Du har hvertfall null utdannelse og antagelig ikke spesiellt god lønn. Skrivemåten din tyder på maks videregående. Det at du skriver du har jobbet hardt hele livet, mens du hinter til at du fortsatt er veldig ung er også et rødt flagg. Særlig når du sier du ikke vil ha noen som lever for å jobbe og bruke helgene til å slappe av. Da kan du umulig ha jobbet hardt i livet ditt. For det er slik jobbing som skaper de mulighetene du ønsker.

Man jobber hardt i en 20års periode, så trapper man ned... 

Du er bare ute etter å bli tradwife, trophywife eller bare en golddigger elskerinne. 

Hadde du forresten vært over 20år, så hadde du vist at følelser, meninger, tro osv faktisk ikke er de samme hos alle mennesker. Så en bekreftelse på spørsmålet ditt er bare helt bortkastet. Du mener, tror, mener og føler det du gjør. Og da er det det som er det riktige for deg... ikke hva en eller annen vilkårlig person på et forum mener du skal føle.

Anonymkode: cae91...e9e

Er vel mer leseferdighetene dine det skorter på. God jobb, tjener godt, snakker om å leve på avkastning av oppsparte midler.. og så spør du om hun er uføretrygdet 

Underlig hvor provoserende noen finner det at en kvinne har preferanser om god økonomi

Anonymkode: 40b31...da5

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei alle sammen. Jeg har vært singel i noen år men leter nå aktivt etter en mann. Et av mine aller viktigste krav er at han skal tjene bra (og forvalte pengene bra). Når jeg snakker om dette med venner møter jeg sterk kritikk om at «penger er ikke det viktigste her i livet» «en butikkarbeider kan vær vel så bra som en advokat» osv…selv etter at jeg forklarer hvorfor det er viktig for meg synes de jeg er grådig og smålig.

Jeg har jobbet hardt hele livet for jobben og lønnen jeg har nå (har en bra jobb og tjener godt). Det har jeg gjort fordi jeg vet hvilket liv jeg ønsker meg: jeg vil jobbe redusert når jeg får barn, hvor jeg kan leve delvis av avkastning av oppsparte midler. Jeg vil da også ha en mann som ønsker det samme og har spart opp en bra kapital, hvor vi kan ha en hverdag der vi finner på mye gøy som familie, ha mer overskudd og energi til barna og hvor vi kan bruke tid på å reise mye og utforske verden. Det er drømmelivet for meg!

Da kan jeg ikke ha en mann som tjener gjennomsnittlig timelønn eller en som lever for å jobbe og bruker helgene til å slappe av.

Er det så vanskelig å forstå? Er det jeg som er helt på bærtur? Eller er det vennene mine som er lite forståelsesfulle?

Anonymkode: 1460b...fdf

Du, det er så vanlig at det både har fått sitt eget begrep, «hypergami», og har vært forsket masse på. 

Det jeg ikke helt forstår er at det er så veldig tabu? 

Noen kvinner sier at de ikke vil date menn som er under 180.

Noen menn sier at de ikke ønsker å date kvinner over 60 kilo. 

Noen folk vil ikke date noen som røyker.

Noen folk vil ikke date noen som har en annen etnisitet. 

Osv. 

Men at en arkitekt eller advokat ikke ønsker å date en renovasjonsarbeider er uhørt. 

Da er man overfladisk. 
Som om folk har mindre råderett over egen karriere og sosiale mobilitet, enn hva de har over egen høyde og vekt?

Folk flest er jo litt overfladiske.
Spørsmålet er vel ikke om man har preferanser, men hvilke preferanser man har. 

Jo flere og smalere preferanser, jo vanskeligere blir det å finne noen.

Jeg kan se for meg at det blir et misforhold mellom hva du søker etter og antallet menn som passer inn.

Særlig hvis du bor i en mindre by enn Oslo. 😅

Udannings-, inntekts- og formuenivå kan være viktig for deg, men kan være mindre viktig for de mennene du ønsker å treffe? 

Konservative menn som ønsker seg en hjemmeværende kone går vel kanskje ikke først og fremst etter kvinner som hadde over 6 i snitt, har tatt en elite-utdanning og som er vant til 50+ timers arbeidsuker?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hei alle sammen. Jeg har vært singel i noen år men leter nå aktivt etter en mann. Et av mine aller viktigste krav er at han skal tjene bra (og forvalte pengene bra). Når jeg snakker om dette med venner møter jeg sterk kritikk om at «penger er ikke det viktigste her i livet» «en butikkarbeider kan vær vel så bra som en advokat» osv…selv etter at jeg forklarer hvorfor det er viktig for meg synes de jeg er grådig og smålig.

Jeg har jobbet hardt hele livet for jobben og lønnen jeg har nå (har en bra jobb og tjener godt). Det har jeg gjort fordi jeg vet hvilket liv jeg ønsker meg: jeg vil jobbe redusert når jeg får barn, hvor jeg kan leve delvis av avkastning av oppsparte midler. Jeg vil da også ha en mann som ønsker det samme og har spart opp en bra kapital, hvor vi kan ha en hverdag der vi finner på mye gøy som familie, ha mer overskudd og energi til barna og hvor vi kan bruke tid på å reise mye og utforske verden. Det er drømmelivet for meg!

Da kan jeg ikke ha en mann som tjener gjennomsnittlig timelønn eller en som lever for å jobbe og bruker helgene til å slappe av.

Er det så vanskelig å forstå? Er det jeg som er helt på bærtur? Eller er det vennene mine som er lite forståelsesfulle?

Virker litt overfladisk men om du finner en mann som godtar det så

Anonymkode: fa918...075

Skrevet
Nowayback skrev (13 timer siden):

Du er bare ærlig om det. De resterende 90 % av kvinner er akkurat som deg, men sier det ikke rett ut.

Vel min mann sier at jeg valgte han pga alle regningene hans...

• Liker 1
Skrevet

Synes du høres fornuftig ut jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Mann kan ha hvilken som helst preferanse for valg av partner, så nei. Eksempelvis vil ikke jeg ha en dame som har ligget rundt.

Anonymkode: e2e02...4f1

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Dette er jo akkurat som forventet. Kvinner ser i utgangspunktet etter med med like god eller bedre råd enn en selv. Naturligvis  finner de fleste ut etter hvert at ekte kjærlighet ikke er laget av penger og får et mer realistisk syn på hva slags liv de vil ha.

Anonymkode: 2eacb...f31

Ja, men så hadde det også være fryktelig rart om folk bevisst så etter en som hadde dårligere råd enn seg selv. Jeg ville kalle det et stort rødt flagg, i at man allerede i utgangspunktet ønsket og gikk bevisst etter en partner man er økonomisk overlegen. 

Godt mulig kjærlighet gjør deg et pek, og man ender opp med det, men å bevisst se etter en man har økonomisk overtak på er jo ikke positivt. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Virker litt overfladisk men om du finner en mann som godtar det så

Anonymkode: fa918...075

Finne en mann som godtar at hun ønsker seg en mann som tjener like godt som henne selv.. ?? Denne må du nesten forklare

At mannen ikke godtar at hun tjener like mye? Eller at mannen som tjener godt ikke godtar at hun ønsker seg ham, som tjener godt? Fordi hun burde ønsket seg en mann som tjente dårlig? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at det er så mange dumme kommentarer i denne tråden er at noen menn blir provoserte over å høre at noen kvinner har en slik preferanse. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det blir vanskelig å finne en pengeglad/ressursterk mann som vil jobbe redusert/leve av kapital, ts. 

Mye spiller inn her, men folk flest med mye penger har pengene låst i dyre boliger, og pengeglade menn har ofte lyst til å fortsette å tjene bra.

Anonymkode: 0459d...2ae

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg trenger ikke en mann som kan finansiere drømmen for meg, det klarer jeg helt fint selv. Men jeg trenger en mann som drømmer om de samme tingene som meg og som kan finansiere det for seg selv… jeg har jobbet hardt for å kunne skape livet jeg ønsker meg, derfor ønsker jeg ikke å dele livet med en med lav lønn som ikke har muligheten til å få det livet jeg jobber mot.

ts

Uhyre naivt, men ønsker deg lykke til med å finne en mann som ønsker å være statist i ditt drømmeliv. Det skal godt gjøres å finne en som deler alle dine drømmer. Han har nok også egne drømmer, er du villig til å leve ut hans drømmer også? 

Anonymkode: 73ec4...73c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Uhyre naivt, men ønsker deg lykke til med å finne en mann som ønsker å være statist i ditt drømmeliv. Det skal godt gjøres å finne en som deler alle dine drømmer. Han har nok også egne drømmer, er du villig til å leve ut hans drømmer også? 

Anonymkode: 73ec4...73c

Jeg tror endel evig enslige menn tror at visse (muligens særlig litt fattige) damer er fornøyd med å være (betalt) statist i menns liv, men det er de sannsynligvis ikke.

Vi er alle hovedroller i egne liv og statister i andres. Den eneste relasjonen der andre (nesten) kan være hovedrolle i mitt liv, er de jeg er forelder til.

Ellers er vi alle hovedrolle i eget liv.

Anonymkode: e9001...d9f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror endel evig enslige menn tror at visse (muligens særlig litt fattige) damer er fornøyd med å være (betalt) statist i menns liv, men det er de sannsynligvis ikke.

Vi er alle hovedroller i egne liv og statister i andres. Den eneste relasjonen der andre (nesten) kan være hovedrolle i mitt liv, er de jeg er forelder til.

Ellers er vi alle hovedrolle i eget liv.

Like barn liker best da, så jeg valgte en mann på økonomisk og utdanningsmessig nivå med meg selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2025 den 10.29):

Statistisk sett blir de fleste gift med noen fra sitt eget sosialt lag. Det er naturlig å ønske at partner matcher ditt lønnsnivå, med tanke på fremtidig livsstil, planlegging av familie, valg av hus, ferier mv. 

Anonymkode: 07998...16c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...