Gå til innhold

Det er viktig at min fremtidige partner tjener godt, er jeg grådig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I min krets er det en selvfølge at partnere har egenskaper som resulterer i, og har tatt gode valg som gjør at man har, en godt betalt jobb og forvalter penger bra. 

Dette blir et ikke-tema når du på sikt forstår at økonomi bare er et resultat av hvordan man ønsker å prioritere. For å hjelpe deg til å tenke større, tenk heller hvilke egenskaper, interesser og prioriteringer mennesker som har god økonomisk sans har til felles. 

Det er de egenskapene du ser etter, som du også vil matche bedre med. Det blir for andre også mer lettere å håndtere når man skal snakke om personlige preferanser I en partner enn feks lønnsnivå. 

Jeg vil ha en person som er like interessert som meg i å se muligheter i hverdagen som kan gi verdi i fremtiden 

VS

Jeg vil ha en partner som tjener godt 

Begge to kan bety det samme, men den første er mer spisbar. 

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei alle sammen. Jeg har vært singel i noen år men leter nå aktivt etter en mann. Et av mine aller viktigste krav er at han skal tjene bra (og forvalte pengene bra). Når jeg snakker om dette med venner møter jeg sterk kritikk om at «penger er ikke det viktigste her i livet» «en butikkarbeider kan vær vel så bra som en advokat» osv…selv etter at jeg forklarer hvorfor det er viktig for meg synes de jeg er grådig og smålig.

Jeg har jobbet hardt hele livet for jobben og lønnen jeg har nå (har en bra jobb og tjener godt). Det har jeg gjort fordi jeg vet hvilket liv jeg ønsker meg: jeg vil jobbe redusert når jeg får barn, hvor jeg kan leve delvis av avkastning av oppsparte midler. Jeg vil da også ha en mann som ønsker det samme og har spart opp en bra kapital, hvor vi kan ha en hverdag der vi finner på mye gøy som familie, ha mer overskudd og energi til barna og hvor vi kan bruke tid på å reise mye og utforske verden. Det er drømmelivet for meg!

Da kan jeg ikke ha en mann som tjener gjennomsnittlig timelønn eller en som lever for å jobbe og bruker helgene til å slappe av.

Er det så vanskelig å forstå? Er det jeg som er helt på bærtur? Eller er det vennene mine som er lite forståelsesfulle?

Anonymkode: 1460b...fdf

Du er bare det kvinner flest på din alder er i dag, nemlig ekstremt overfladiske til det sykeste nivået det går an å få til, både med tanke på utseende, utdanning, penger, formue, "sosial status" og mye mer. 

Du kommer til å slite med å få den type mann du mener at du har "rett på", for ikke å snakke om fantasien du har om en slags "kjærlighet" basert på utseende og penger, inkludert formue. 

De mennene som ellers du fantaserer om, har såpass mye tilgang til top notch vagina hos en god del kvinner, at den mannen trenger overhodet ikke finne seg i noe som helst "piss" fra din side. Det betyr at fyren du leter etter, får sperme så mye han vil i andre damer på din alder, og det er ingen hinder for den mannen å få seg når som helst en datter eller en sønn eller begge deler.

Det betyr i neste omgang at du setter deg selv i en underdanig posisjon, slik dessverre en god del kvinner liker å gjøre og du kommer til å ha en underordnet rolle i forholdet. Aldri på hans nivå, og uansett hvor mye du higer etter hypergamiet - en som er "bedre enn deg" ut fra ekstreme, kapitalistiske standarder slik som penger, formue og utseende i tillegg til sosial status, så gir dette "fantasimannen" din veldig mye makt over deg og han kan dermed gjøre som han vil mot deg nettopp fordi han også kommer til å ha enda mer penger enn deg og han har også nærmest uhindret tilgang til top notch vagina hos damer på din alder, og som er minst like hotte fysisk som du mener at du er. 

Du har, med andre ord, ingen makt med en slik mann, annet enn at han velger deg som en "verdig" sperm mottaker, (inkubator) for hans barn, for du kan være sikker på at han kommer til å kalle dem mer for "hans barn", enn "våre barn". 

Så lykke til med fantasien din, det er tydelig at dette samfunnet er langt utfor kanten og er på vei ned. Det har aldri vært mer ekstremt enn det er nå, og dette kommer ikke til å fortsette noe særlig lenger. 

Om du har fått det med deg, så har slike menn som du ser etter gått langt inn i høyregrøfta politisk sett, og driter mer og mer i kvinner. Så det er bare å ønske deg lykke til når det gjelder å "lete etter en slik mann" de neste årene. 

Anonymkode: 3a4d7...79f

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da tar man livet som det kommer. Skal jeg gi slipp på mine drømmer for livet bare fordi ting KAN skje? Eller skal jeg kjempe for livet jeg ønsker meg?

ts

Nei, du trenger ikke å gi slipp på dine drømmer. De tingene jeg nevnte kan jo også skje med de som tjener dårlig. Poenget er at penger ikke er alt og det viktigste i livet. 

Jeg har høy formue og tjener godt på avkastningen, men er enke og liten slekt. Heldigvis noen venner og barn, og ser mer og mer hvor viktig det er.

Anonymkode: 55f17...c28

Skrevet

Du er bare ærlig om det. De resterende 90 % av kvinner er akkurat som deg, men sier det ikke rett ut.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (6 minutter siden):

Du er bare ærlig om det. De resterende 90 % av kvinner er akkurat som deg, men sier det ikke rett ut.

Hvor får du tallene fra? Jeg kjenner ingen som er sammen med mennene sine pga penger. Eller valgte han pga det.

Anonymkode: 28a89...a9b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var på en venninnekveld sist helg der de spurte hvordan kjærlighetslivet går, hva jeg ser etter i en mann og om de var noen i kikkerten for tiden, hvor jeg da var ærlig på at et av kriteriene var høy lønn slik at jeg kunne få det livet jeg ønsker meg. De klarte virkelig ikke å forstå tankegangen min, derfor spør jeg her om andre synes mitt valg er forståelig eller ikke. Ren nysgjerrighet, jeg står trygt i mitt valg.

ts

Reaksjonen til venninnene dine hang kanskje sammen med deres egen og sine menns utdanning/lønnsnivå? Jeg kan forstå at de reagerte sånn hvis de selv og partnerne deres ikke var i samme kategori som deg og din drømmepartner. 

Anonymkode: a304d...0e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei alle sammen. Jeg har vært singel i noen år men leter nå aktivt etter en mann. Et av mine aller viktigste krav er at han skal tjene bra (og forvalte pengene bra). Når jeg snakker om dette med venner møter jeg sterk kritikk om at «penger er ikke det viktigste her i livet» «en butikkarbeider kan vær vel så bra som en advokat» osv…selv etter at jeg forklarer hvorfor det er viktig for meg synes de jeg er grådig og smålig.

Jeg har jobbet hardt hele livet for jobben og lønnen jeg har nå (har en bra jobb og tjener godt). Det har jeg gjort fordi jeg vet hvilket liv jeg ønsker meg: jeg vil jobbe redusert når jeg får barn, hvor jeg kan leve delvis av avkastning av oppsparte midler. Jeg vil da også ha en mann som ønsker det samme og har spart opp en bra kapital, hvor vi kan ha en hverdag der vi finner på mye gøy som familie, ha mer overskudd og energi til barna og hvor vi kan bruke tid på å reise mye og utforske verden. Det er drømmelivet for meg!

Da kan jeg ikke ha en mann som tjener gjennomsnittlig timelønn eller en som lever for å jobbe og bruker helgene til å slappe av.

Er det så vanskelig å forstå? Er det jeg som er helt på bærtur? Eller er det vennene mine som er lite forståelsesfulle?

Men.. å finne en mann som tjener så bra som du ønsker deg som ikke lever av å jobbe?

Lykke til 😊

Til spørsmålet ditt: Jeg tenker at du ikke er grådig hvis du tjener like mye eller mer enn forventningene dine.

Hvis du derimot er ute etter inntekten til mannen for at han skal gi deg økonomisk trygghet tenker jeg at verdiene dine er litt feil.

Anonymkode: e3702...6d5

AnonymBruker
Skrevet

Er sikkert håp for deg også ts, jeg er ufør og har en mann som jobber innen IT med god lønn. Kanskje du klarer å finne noen du også.

Anonymkode: a24a7...48a

AnonymBruker
Skrevet

Bra for deg at du har egne meninger. Er det nytt for deg at du står fast på dine egne meninger? 

Jeg opplever ofte at kvinner ikke har en eneste mening som de står bak, og de som har meninger de er bare hysteriske og nevrotiske av natur. 

Selv fant jeg mitt unicorn for 20 år siden, før det var jeg gift med ei som både slo og skrek når hun ikke fikk viljen sin.  Når jeg skulle finne meg ny make så var det viktigste for meg å finne ei som ikke var dramatisk og hysterisk, og det ville vært helt utenkelig å gå for ei som ikke har utdannelse og ambisjoner i livet. Når de to tingene ligger til grunn så går ting seg ofte til. 

Når det er sagt da, jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt kvinner(kollegaer, bekjente, venninner, familiemedlemmer mflr.)  opp gjennom livet ramse opp kravlistene sine.. Tror ikke det er mer enn et par prosenter som får oppfylt kravlistene sine. 

Anonymkode: 280e8...751

AnonymBruker
Skrevet

Han har dessverre hjemmekontor så han er hjemme hele dagen, kunne ønske han kunne dra oftere på jobb så jeg kunne være alene hjemme.

Anonymkode: a24a7...48a

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe på bærtur med å ønske økonomisk sikkerhet. Får håpe du har det som trengs for å tiltrekke deg menn som tjener godt. De kan velge og vrake i damer som deg;) Haha, nei, skal ikke være stygg mot deg. Jeg har alltid falt for fattige menn, og det er greit hvis man ikke har barn, men med barn er det et stressmoment man ikke burde velge.

Anonymkode: dd6fc...9af

AnonymBruker
Skrevet

Ser ingenting ulogisk i det. Like barn leker best. 

Anonymkode: 40b31...da5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte nok mer sånn før da jeg var i etableringsfasen selv. Tenker at det er naturlig å søke en viss form for trygghet. Økonomisk trygghet er ikke ubetydelig dersom man ønsker å starte en familie. 

Så kommer det an på hvor du legger listen. Jeg forsørger to barn alene mens jeg jobber 50%. Jeg har ikke råd til ferier eller ny bil med det første, men jeg har eget hus og kan handle på butikken uten å telle kroner og ører. Samtidig så jobber jeg bare 50% For meg så er dette en enorm luksus. 

Så det er ikke så viktig for meg at mannen tjener godt, men jeg verdsetter menn med god arbeidsmoral og stor kapasitet. Jeg trenger aller mest moralsk støtte og ikke finansiell støtte. 

Anonymkode: d552e...50b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel opp til deg det.

Håper du finner lykken!

Anonymkode: b51e2...5fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Uføretrygdet? Du har hvertfall null utdannelse og antagelig ikke spesiellt god lønn. Skrivemåten din tyder på maks videregående. Det at du skriver du har jobbet hardt hele livet, mens du hinter til at du fortsatt er veldig ung er også et rødt flagg. Særlig når du sier du ikke vil ha noen som lever for å jobbe og bruke helgene til å slappe av. Da kan du umulig ha jobbet hardt i livet ditt. For det er slik jobbing som skaper de mulighetene du ønsker.

Man jobber hardt i en 20års periode, så trapper man ned... 

Du er bare ute etter å bli tradwife, trophywife eller bare en golddigger elskerinne. 

Hadde du forresten vært over 20år, så hadde du vist at følelser, meninger, tro osv faktisk ikke er de samme hos alle mennesker. Så en bekreftelse på spørsmålet ditt er bare helt bortkastet. Du mener, tror, mener og føler det du gjør. Og da er det det som er det riktige for deg... ikke hva en eller annen vilkårlig person på et forum mener du skal føle.

Anonymkode: cae91...e9e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville vel heller kalt det materialistisk og overfladisk.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg skjønner deg godt. Det handler egentlig om å ønske en partner med kompatible verdier og egenskaper, noe jeg tror de fleste gjør. Hvorfor skulle ikke det også gjelde økonomi?

Jeg skal ikke påstå hardnakket at jeg ikke ville firt på kravene om jeg møtte noen jeg klaffet med på absolutt alle andre områder, men i utgangspunktet vil jeg ha en partner som har en inntekt i +/- samme sjiktet, og som også ønsker en høy levestandard.

AnonymBruker
Skrevet

Like barn leker best. Vil du ha en som er like overfladisk som deg, så går du jo for det. Ønsker deg masse lykke til med de 3-5 % av menn i rette aldersgruppe du kan velge mellom. 👍

Anonymkode: 054ef...283

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Like barn leker best. Vil du ha en som er like overfladisk som deg, så går du jo for det. Ønsker deg masse lykke til med de 3-5 % av menn i rette aldersgruppe du kan velge mellom. 👍

Anonymkode: 054ef...283

la meg gjette, er du mann? 

Anonymkode: 750e2...e94

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Høres ut som du drømmer om trad-wife livet innerst inne. 
Ingenting galt med det, og det er på linje med mange andre unge kvinner. 

Anonymkode: 92b43...e22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...