AnonymBruker Skrevet i går, 10:54 #41 Skrevet i går, 10:54 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår deg kjempegodt, og tenkte på samme måte selv, vi har et helt fantastisk ekteskap og et harmonisk og godt familieliv. Her kommer du dog til å møte mye motstand fra uføretrygdede alenemødre som har arbeidet som helsefagarbeidere. Anonymkode: a9b03...6da Jeg er ikke uføretrygdet eller helsefagarbeider, men synes du er veldig generaliserende her.... Anonymkode: cb885...3fc 3
AnonymBruker Skrevet i går, 10:54 #42 Skrevet i går, 10:54 Jeg møtte mannen min da jeg var 25 og han 24. Han bodde i kollektiv og tjente helt ræva. Men vi falt pladask for hverandre. Spol 15 år frem, så har vi eget firma sammen, eiendommer for 50 mill som gir 3 mill i leieinntekter, stort nydelig hus, to skjønne unger og har tatt ut 12 mill i lønn i år. Vi skapte det sammen da! Er så glad jeg ikke hadde som kriterie at han allerede skulle være rik, da hadde jeg gått glipp av verdens smarteste, fineste og beste mann. Anonymkode: 4e419...4ac 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:58 #43 Skrevet i går, 10:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår deg kjempegodt, og tenkte på samme måte selv, vi har et helt fantastisk ekteskap og et harmonisk og godt familieliv. Her kommer du dog til å møte mye motstand fra uføretrygdede alenemødre som har arbeidet som helsefagarbeidere. Anonymkode: a9b03...6da oooohhhhhh. den var billig. Anonymkode: 750e2...e94 3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:58 #44 Skrevet i går, 10:58 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hva mener du ikke er realistisk?:) allerede som 27 åring kan jeg redusere stillingen min til 70% om jeg vil og fortsatt ha mer penger per mnd enn gjennomsnittet. ts Anonymkode: 1460b...fdf Hvor mye tjener du? Hvorfor trenger du en mann som finansierer drømmen din? Jeg er en vanlig lærer. Forvaltet lønna godt og hadde en nedbetalt bolig da jeg traff partneren. Nå 10 år senere har jeg en utleieleilighet, 200 kvm nedbetalt hus. Tar ulønnet ekstra år hjemme med de tredje barnet. Altså, lever som jeg vil. Mannen tjener bare rundt 700 000 per år, men heldigvis min økonomisk situasjon ikke la noen begrensninger på hvem jeg kunne velge som mannen i mitt liv. Anonymkode: 6cef8...e54
AnonymBruker Skrevet i går, 10:58 #45 Skrevet i går, 10:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg velger ikke en partner som jeg ikke har følelser for og er forelsket i, så sann sett går jeg jo ikke glipp av kjærligheten:) Hvorfor mener du det?:) ts Anonymkode: 1460b...fdf Du kan jo komme til å velge bort en partner som du faktisk har følelser for, fordi han ikke huker av alt på sjekklisten din. Ellers vil jeg ikke kalle deg grådig nei. Men lite åpen for at fantastisk kjærlighet kan dukke opp i de mest uante former. Anonymkode: bfe66...b04
AnonymBruker Skrevet i går, 11:03 #46 Skrevet i går, 11:03 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg var på en venninnekveld sist helg der de spurte hvordan kjærlighetslivet går, hva jeg ser etter i en mann og om de var noen i kikkerten for tiden, hvor jeg da var ærlig på at et av kriteriene var høy lønn slik at jeg kunne få det livet jeg ønsker meg. De klarte virkelig ikke å forstå tankegangen min, derfor spør jeg her om andre synes mitt valg er forståelig eller ikke. Ren nysgjerrighet, jeg står trygt i mitt valg. ts Anonymkode: 1460b...fdf Forstår. Jeg ville ikke respondert som venninne dine, det er jo 100% ditt valg. Anonymkode: d2890...e76 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:08 #47 Skrevet i går, 11:08 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor mye tjener du? Hvorfor trenger du en mann som finansierer drømmen din? Jeg er en vanlig lærer. Forvaltet lønna godt og hadde en nedbetalt bolig da jeg traff partneren. Nå 10 år senere har jeg en utleieleilighet, 200 kvm nedbetalt hus. Tar ulønnet ekstra år hjemme med de tredje barnet. Altså, lever som jeg vil. Mannen tjener bare rundt 700 000 per år, men heldigvis min økonomisk situasjon ikke la noen begrensninger på hvem jeg kunne velge som mannen i mitt liv. Anonymkode: 6cef8...e54 Jeg trenger ikke en mann som kan finansiere drømmen for meg, det klarer jeg helt fint selv. Men jeg trenger en mann som drømmer om de samme tingene som meg og som kan finansiere det for seg selv… jeg har jobbet hardt for å kunne skape livet jeg ønsker meg, derfor ønsker jeg ikke å dele livet med en med lav lønn som ikke har muligheten til å få det livet jeg jobber mot. ts Anonymkode: 1460b...fdf 5
AnonymBruker Skrevet i går, 11:09 #48 Skrevet i går, 11:09 Alle har drømmer, men ofte går ikke drømmer i oppfyllelse og man må fire på kravene underveis. Drømmene blir kanskje ikke oppnådd når du ønsker det, kanskje aldri.. Du må jo for all del bare tviholde på drømmene dine, men da må du også akseptere at du må søke høyt og lavt, nært og fjernt etter å finne han som deler akkurat de samme drømmene. De fleste må realitetsorientere seg litt etter hvert. Anonymkode: 73ec4...73c
AnonymBruker Skrevet i går, 11:10 #49 Skrevet i går, 11:10 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei alle sammen. Jeg har vært singel i noen år men leter nå aktivt etter en mann. Et av mine aller viktigste krav er at han skal tjene bra (og forvalte pengene bra). Når jeg snakker om dette med venner møter jeg sterk kritikk om at «penger er ikke det viktigste her i livet» «en butikkarbeider kan vær vel så bra som en advokat» osv…selv etter at jeg forklarer hvorfor det er viktig for meg synes de jeg er grådig og smålig. Jeg har jobbet hardt hele livet for jobben og lønnen jeg har nå (har en bra jobb og tjener godt). Det har jeg gjort fordi jeg vet hvilket liv jeg ønsker meg: jeg vil jobbe redusert når jeg får barn, hvor jeg kan leve delvis av avkastning av oppsparte midler. Jeg vil da også ha en mann som ønsker det samme og har spart opp en bra kapital, hvor vi kan ha en hverdag der vi finner på mye gøy som familie, ha mer overskudd og energi til barna og hvor vi kan bruke tid på å reise mye og utforske verden. Det er drømmelivet for meg! Da kan jeg ikke ha en mann som tjener gjennomsnittlig timelønn eller en som lever for å jobbe og bruker helgene til å slappe av. Er det så vanskelig å forstå? Er det jeg som er helt på bærtur? Eller er det vennene mine som er lite forståelsesfulle? Anonymkode: 1460b...fdf Kan du ikke heller si at du ønsker en mann som tjener ca det samme det samme som du, som er flink økonomisk og som vil prioritere familieliv. Mye av holdningen deres kan kanskje endre seg om du omformulerer litt på det du sier.Det høres litt bedre ut i mine ører enn at du vil ha en mann som tjener bra. Du går jo selfølgelig glipp noen bra menn,men det regner jeg med du vet😊 Anonymkode: 2a6d3...c53 5 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:12 #50 Skrevet i går, 11:12 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): oooohhhhhh. den var billig. Anonymkode: 750e2...e94 Haha! Lavthengende frukt. Anonymkode: a9b03...6da
AnonymBruker Skrevet i går, 11:17 #51 Skrevet i går, 11:17 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er helt ok:) jeg venter heller litt lenger, enn å leve et liv jeg ikke er tilfreds med! ts Anonymkode: 1460b...fdf Eller det kan tenkes at det aldri klaffer med en som oppfyller dette kravet da, eller at det tar så lang tid at du ikke lenger kan få barn. Er dette greit for deg, så er det bare å stå på sitt. Anonymkode: a9df2...e9a 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:18 #52 Skrevet i går, 11:18 Fighter83 skrev (1 time siden): Nesten så jeg håper du får deg en mann som blir langtidssykmeldt og deretter ufør. Får du deg en god medisin på hva egentlig lykke handler om! AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hva mener du lykke handler om?:) ts Anonymkode: 1460b...fdf Ikke meg du siterer, men jeg tenker Fighter83 har et poeng. Altså du er en ambisiøs kvinne og like barn leker best, men ting kan skje. Da finner man ut at man setter pris på litt andre ting i livet enn penger. Menneskene man har i livet sitt og er glad i f.eks. Mannen kan bli syk, uføretrygdet, skade seg og bli funksjonshemmet, dø tidlig. Hva da? Anonymkode: 55f17...c28 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:18 #53 Skrevet i går, 11:18 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg trenger ikke en mann som kan finansiere drømmen for meg, det klarer jeg helt fint selv. Men jeg trenger en mann som drømmer om de samme tingene som meg og som kan finansiere det for seg selv… jeg har jobbet hardt for å kunne skape livet jeg ønsker meg, derfor ønsker jeg ikke å dele livet med en med lav lønn som ikke har muligheten til å få det livet jeg jobber mot. ts Anonymkode: 1460b...fdf Alt dette er da helt greit 😊 Jeg tror bare mange prøver å påpeke at de er ikke flust av disse mennnene, som da i tillegg skal være i passende alder, fremdeles enslig og være en match med deg på et personlig plan også. Og han skal ønske å leve samme type familieliv som deg. Så skal jo da i tillegg en av disse få mennene velge deg, utav alle de utallige de sikkert kan velge mellom…. Men det er jo absolutt ikke umulig. Anonymkode: 87333...e3b 2
AnonymBruker Skrevet i går, 11:19 #54 Skrevet i går, 11:19 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår deg kjempegodt, og tenkte på samme måte selv, vi har et helt fantastisk ekteskap og et harmonisk og godt familieliv. Her kommer du dog til å møte mye motstand fra uføretrygdede alenemødre som har arbeidet som helsefagarbeidere. Anonymkode: a9b03...6da Wow ,den kommentaren sier så mye mer om deg ,enn den gjør om uføretrygdede og helsefagarbeidere 🤣 Anonymkode: 2a6d3...c53 1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 11:20 #55 Skrevet i går, 11:20 Jeg tjener også ganske så bra, og når jeg ble singel sist så var ett av kriteriene mine at jeg vil ha noen som tjener høvelig godt. Skal noe til å treffe noen som tjener like bra som meg,men iallefall noen som tjener greit slik at jeg ikke må fire på min livsstil. Men nå er da verden engang slik at jeg har truffet en som faktisk tjener ganske så dårlig 😂 Blir nok ikke å gå inn i ett forhold med han,men livet er til for å nytes. Anonymkode: 5f4dd...c2b
AnonymBruker Skrevet i går, 11:20 #56 Skrevet i går, 11:20 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke meg du siterer, men jeg tenker Fighter83 har et poeng. Altså du er en ambisiøs kvinne og like barn leker best, men ting kan skje. Da finner man ut at man setter pris på litt andre ting i livet enn penger. Menneskene man har i livet sitt og er glad i f.eks. Mannen kan bli syk, uføretrygdet, skade seg og bli funksjonshemmet, dø tidlig. Hva da? Anonymkode: 55f17...c28 Da tar man livet som det kommer. Skal jeg gi slipp på mine drømmer for livet bare fordi ting KAN skje? Eller skal jeg kjempe for livet jeg ønsker meg? ts Anonymkode: 1460b...fdf 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:25 #57 Skrevet i går, 11:25 Nei, du er ikke grådig. Du har økonomiske muskler selv og ønsker en likeverdig parter. Skulle nesten bare mangle, mener nå jeg. Anonymkode: 763a6...1ee 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:26 #58 Skrevet i går, 11:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei alle sammen. Jeg har vært singel i noen år men leter nå aktivt etter en mann. Et av mine aller viktigste krav er at han skal tjene bra (og forvalte pengene bra). Når jeg snakker om dette med venner møter jeg sterk kritikk om at «penger er ikke det viktigste her i livet» «en butikkarbeider kan vær vel så bra som en advokat» osv…selv etter at jeg forklarer hvorfor det er viktig for meg synes de jeg er grådig og smålig. Jeg har jobbet hardt hele livet for jobben og lønnen jeg har nå (har en bra jobb og tjener godt). Det har jeg gjort fordi jeg vet hvilket liv jeg ønsker meg: jeg vil jobbe redusert når jeg får barn, hvor jeg kan leve delvis av avkastning av oppsparte midler. Jeg vil da også ha en mann som ønsker det samme og har spart opp en bra kapital, hvor vi kan ha en hverdag der vi finner på mye gøy som familie, ha mer overskudd og energi til barna og hvor vi kan bruke tid på å reise mye og utforske verden. Det er drømmelivet for meg! Da kan jeg ikke ha en mann som tjener gjennomsnittlig timelønn eller en som lever for å jobbe og bruker helgene til å slappe av. Er det så vanskelig å forstå? Er det jeg som er helt på bærtur? Eller er det vennene mine som er lite forståelsesfulle? Anonymkode: 1460b...fdf At kjærlighet ikke står på toppen synes jo jeg er litt trist. Men man er sin egen lykkesmed. For noen er det penger, det er ingen hemmelighet. Golddiggere har alltid eksistert. For noen er en golddigger akkurat hva han ønsker seg, for andre det verste han kan komme over Anonymkode: 2ec4b...90f 2
Druid Skrevet i går, 11:27 #59 Skrevet i går, 11:27 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva mener du ikke er realistisk?:) allerede som 27 åring kan jeg redusere stillingen min til 70% om jeg vil og fortsatt ha mer penger per mnd enn gjennomsnittet. ts Anonymkode: 1460b...fdf Gitt denne beskrivelsen, har du en inntekt opp mot 2 mill, som er skalerbar. Altså at forventet inntekt følger nedskalering av arbeidstid Da befinner du deg i en subgruppe av under 1% av Norges befolkning, og det er i denne subgruppen du ønsker å finne noe. Siden du er den som skal ploppe ut evt avkom, har du litt større potensial for aldersspenn, men det er fortsatt en relativt liten pytt. Vi snakker om et par tusen potensielle fordelt over hele Norge. Og i dette utvalget skal du velge og bli valgt. 1 3
AnonymBruker Skrevet i går, 11:29 #60 Skrevet i går, 11:29 Jeg har krav om førerkort som en ting, og får høre at bare det er for mye å kreve 😅 er himla mange menn i 30 årene som ikke har førerkort nå i dag. Jeg forstår det ikke, jeg bor ikke akkurat et sted med god kollektivtrafikk heller, som er grunnen bak kravet mitt. Så klart du får kritikk om du ønsker økonomisk trygghet, er jo ikke noe man kan kreve av en mann det 🫠 Personlig mening: vi vet hva vi ønsker oss, og jeg tenker det er helt greit å ha tanker om hvilken fremtid man ønsker. Anonymkode: 934a1...598 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå