AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Hei alle sammen. Jeg har vært singel i noen år men leter nå aktivt etter en mann. Et av mine aller viktigste krav er at han skal tjene bra (og forvalte pengene bra). Når jeg snakker om dette med venner møter jeg sterk kritikk om at «penger er ikke det viktigste her i livet» «en butikkarbeider kan vær vel så bra som en advokat» osv…selv etter at jeg forklarer hvorfor det er viktig for meg synes de jeg er grådig og smålig. Jeg har jobbet hardt hele livet for jobben og lønnen jeg har nå (har en bra jobb og tjener godt). Det har jeg gjort fordi jeg vet hvilket liv jeg ønsker meg: jeg vil jobbe redusert når jeg får barn, hvor jeg kan leve delvis av avkastning av oppsparte midler. Jeg vil da også ha en mann som ønsker det samme og har spart opp en bra kapital, hvor vi kan ha en hverdag der vi finner på mye gøy som familie, ha mer overskudd og energi til barna og hvor vi kan bruke tid på å reise mye og utforske verden. Det er drømmelivet for meg! Da kan jeg ikke ha en mann som tjener gjennomsnittlig timelønn eller en som lever for å jobbe og bruker helgene til å slappe av. Er det så vanskelig å forstå? Er det jeg som er helt på bærtur? Eller er det vennene mine som er lite forståelsesfulle? Anonymkode: 1460b...fdf 1 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Skrevet 19 timer siden Nei, det er jo opp til deg. At det kanskje gjør det vanskeligere å møte noen, regner jeg med du er inneforstått med og aksepterer. Anonymkode: 87333...e3b 14 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er jo opp til deg. At det kanskje gjør det vanskeligere å møte noen, regner jeg med du er inneforstått med og aksepterer. Anonymkode: 87333...e3b Det er helt ok:) jeg venter heller litt lenger, enn å leve et liv jeg ikke er tilfreds med! ts Anonymkode: 1460b...fdf 5
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er helt ok:) jeg venter heller litt lenger, enn å leve et liv jeg ikke er tilfreds med! ts Anonymkode: 1460b...fdf Ja, da har jo ingen andre noe med dette 😊 Lykke til, jeg håper du finner den du leter etter. Anonymkode: 87333...e3b 6 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Skrevet 19 timer siden Det var et av mine kriterier også; solid utdannelse, god lønn, arbeidssom og ambisiøs. Dette etter alt for mange som raskt ble nedlatende til mine prioriteringer. Og tydelig viste at de var ukomfortable når vi dro på dyre restauranter, eller jeg handlet fra ferskvaredisken på butikken, eller valgte business billett og bedre hotellrom på reise. En useriøs kommentar om "sjefen", eller bruk av ordet "snobberi", så var det slutt. Like barn leker best - og jeg har nå vært veldig lykkelig i forholdet i 2+ år, uten en eneste krangel om økonomi, eller hvordan jobb blir prioritert. Anonymkode: ff34f...864 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Skrevet 19 timer siden Vel, du kan jo gå glipp av Kjærligheten hvis du først og fremst prioriterer noe som ikke har med følelser å gjøre. Men jeg forstår deg, og klart det er viktig å ha en ok livsstil, livet blir mye bedre og lettere da. Anonymkode: 8bf0e...108 8
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Skrevet 19 timer siden Jeg forstår deg kjempegodt, og tenkte på samme måte selv, vi har et helt fantastisk ekteskap og et harmonisk og godt familieliv. Her kommer du dog til å møte mye motstand fra uføretrygdede alenemødre som har arbeidet som helsefagarbeidere. Anonymkode: a9b03...6da 9
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vel, du kan jo gå glipp av Kjærligheten hvis du først og fremst prioriterer noe som ikke har med følelser å gjøre. Men jeg forstår deg, og klart det er viktig å ha en ok livsstil, livet blir mye bedre og lettere da. Anonymkode: 8bf0e...108 Jeg velger ikke en partner som jeg ikke har følelser for og er forelsket i, så sann sett går jeg jo ikke glipp av kjærligheten:) Adrenalina1 skrev (3 minutter siden): Ja,du er grådig. Hvorfor mener du det?:) ts Anonymkode: 1460b...fdf 4
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det så vanskelig å forstå? Er det jeg som er helt på bærtur? Eller er det vennene mine som er lite forståelsesfulle? Det er bra noen damer faktisk innrømmer det mange menn opplever. Penger og status er viktig. Men du kan gå glipp av noen bra personer som i framtiden kunne tjent mye penger på disse kravene. Anonymkode: 93b5a...971 5
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår deg kjempegodt, og tenkte på samme måte selv, vi har et helt fantastisk ekteskap og et harmonisk og godt familieliv. Her kommer du dog til å møte mye motstand fra uføretrygdede alenemødre som har arbeidet som helsefagarbeidere. Anonymkode: a9b03...6da Den siste der kunne du spart deg for… Helt unødvendig og polariserende. Anonymkode: 87333...e3b 25 7
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #12 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er helt ok:) jeg venter heller litt lenger, enn å leve et liv jeg ikke er tilfreds med! ts Anonymkode: 1460b...fdf Hvor gammel er du? Hva gjør du om du ikke møter en med nok penger, som vil ha barn med deg? Anonymkode: 28a89...a9b 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gammel er du? Hva gjør du om du ikke møter en med nok penger, som vil ha barn med deg? Anonymkode: 28a89...a9b Jeg er 27, og venter til jeg finner den personen:) har fortsatt god tid, men vil jo helst ha barn før jeg er 35 da:) Anonymkode: 1460b...fdf
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #14 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er 27, og venter til jeg finner den personen:) har fortsatt god tid, men vil jo helst ha barn før jeg er 35 da:) Anonymkode: 1460b...fdf Om du finner personen. Regner med at det ikke er eneste kravet du har i en partner, men ting som er bedre enn snittet, gjør jo at du eliminerer over halvparten av alle kandidater. Anonymkode: 28a89...a9b 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Skrevet 18 timer siden Dette er jo akkurat som forventet. Kvinner ser i utgangspunktet etter med med like god eller bedre råd enn en selv. Naturligvis finner de fleste ut etter hvert at ekte kjærlighet ikke er laget av penger og får et mer realistisk syn på hva slags liv de vil ha. Anonymkode: 2eacb...f31 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #16 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er jo akkurat som forventet. Kvinner ser i utgangspunktet etter med med like god eller bedre råd enn en selv. Naturligvis finner de fleste ut etter hvert at ekte kjærlighet ikke er laget av penger og får et mer realistisk syn på hva slags liv de vil ha. Anonymkode: 2eacb...f31 Hva mener du ikke er realistisk?:) allerede som 27 åring kan jeg redusere stillingen min til 70% om jeg vil og fortsatt ha mer penger per mnd enn gjennomsnittet. ts Anonymkode: 1460b...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #17 Skrevet 18 timer siden Synes ikke du er grådig, du har jo en god forklaring. Det høres egentlig ikke ut som om det er pengene i seg selv som er motivasjonsfaktoren hos deg - men at du ønsker romslighet til familietid og opplevelser. Å være hjemme med barna når de er små. Og det er fine ting. Det er klart at det blir lettere dersom begge har god inntekt. Forstår det kjempegodt! Utfordringen kan kanskje bli å finne en mellomting. Menn som tjener godt, har også høyt arbeidspress og jobber mye. Leger, advokater, ledere med mye ansvar. Så med på kjøpe for du en arbeidsnarkoman, eller noen som er fjerne, må prioritere bort familieliv, eller ikke er så lette å samarbeide med. Helt ok at penger er viktig for deg, bare ikke bli blind for de andre verdiene som er viktig for deg i et partnerskap. Anonymkode: 5f174...f8c 7 4
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #18 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hei alle sammen. Jeg har vært singel i noen år men leter nå aktivt etter en mann. Et av mine aller viktigste krav er at han skal tjene bra (og forvalte pengene bra). Når jeg snakker om dette med venner møter jeg sterk kritikk om at «penger er ikke det viktigste her i livet» «en butikkarbeider kan vær vel så bra som en advokat» osv…selv etter at jeg forklarer hvorfor det er viktig for meg synes de jeg er grådig og smålig. Jeg har jobbet hardt hele livet for jobben og lønnen jeg har nå (har en bra jobb og tjener godt). Det har jeg gjort fordi jeg vet hvilket liv jeg ønsker meg: jeg vil jobbe redusert når jeg får barn, hvor jeg kan leve delvis av avkastning av oppsparte midler. Jeg vil da også ha en mann som ønsker det samme og har spart opp en bra kapital, hvor vi kan ha en hverdag der vi finner på mye gøy som familie, ha mer overskudd og energi til barna og hvor vi kan bruke tid på å reise mye og utforske verden. Det er drømmelivet for meg! Da kan jeg ikke ha en mann som tjener gjennomsnittlig timelønn eller en som lever for å jobbe og bruker helgene til å slappe av. Er det så vanskelig å forstå? Er det jeg som er helt på bærtur? Eller er det vennene mine som er lite forståelsesfulle? Anonymkode: 1460b...fdf Du framstår jo ikke spesielt smart når det kommer til hvordan du velger å framstille deg selv ovenfor venner. Du setter jo deg selv i en situasjon hvor de vil dømme deg utfra dine egne kriterier og behandle deg utfra det. Anonymkode: c58da...2b8 6
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #19 Skrevet 18 timer siden Det kan være du går glipp av en skikkelig fin fyr da. Men det er jo helt opp til deg selv. Anonymkode: e8c84...80b 6
Fighter83 Skrevet 18 timer siden #20 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hei alle sammen. Jeg har vært singel i noen år men leter nå aktivt etter en mann. Et av mine aller viktigste krav er at han skal tjene bra (og forvalte pengene bra). Når jeg snakker om dette med venner møter jeg sterk kritikk om at «penger er ikke det viktigste her i livet» «en butikkarbeider kan vær vel så bra som en advokat» osv…selv etter at jeg forklarer hvorfor det er viktig for meg synes de jeg er grådig og smålig. Jeg har jobbet hardt hele livet for jobben og lønnen jeg har nå (har en bra jobb og tjener godt). Det har jeg gjort fordi jeg vet hvilket liv jeg ønsker meg: jeg vil jobbe redusert når jeg får barn, hvor jeg kan leve delvis av avkastning av oppsparte midler. Jeg vil da også ha en mann som ønsker det samme og har spart opp en bra kapital, hvor vi kan ha en hverdag der vi finner på mye gøy som familie, ha mer overskudd og energi til barna og hvor vi kan bruke tid på å reise mye og utforske verden. Det er drømmelivet for meg! Da kan jeg ikke ha en mann som tjener gjennomsnittlig timelønn eller en som lever for å jobbe og bruker helgene til å slappe av. Er det så vanskelig å forstå? Er det jeg som er helt på bærtur? Eller er det vennene mine som er lite forståelsesfulle? Anonymkode: 1460b...fdf Nesten så jeg håper du får deg en mann som blir langtidssykmeldt og deretter ufør. Får du deg en god medisin på hva egentlig lykke handler om! 4 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå