Larissa 2 Skrevet 8 timer siden #101 Skrevet 8 timer siden Hetrregud, dette må vel være en av de mest trollete trådene jeg har lest 🤦🏻♀️🤦🏻♀️ 1
MonJean Skrevet 8 timer siden #102 Skrevet 8 timer siden Håper ikke at du synes det er rart at frivillige barnløse synes at enkelte foreldre er ekstremt berettiget. 🤦🏻♀️ Har ingen problemer med å overlate sin del av arbeidet til andre kollegaer kun pga at de har ekstra sykt barn dager. 🤦🏻♀️
MonJean Skrevet 8 timer siden #103 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (På 27.11.2025 den 10.23): Nei, det er uetisk. Men å betale noen svart for å vaske huset ditt eller male huset ditt - det er selvfølgelig innafor 😉🇧🇻 Anonymkode: e9b0e...8d7 Er nå ikke greit det heller. 🤔
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #104 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hva er galt med ungene? Anonymkode: 53f3a...d74 De får alle luftveisinfeksjoner og andre infeksjoner som finnes i byen. Skal ikke mange rundene til med det + omgangssyke, diverse dager med feber og litt magetrøbbel i forbindelse med melkeallergi (har fått i seg melk i barnehagen flere ganger og da må han være hjemme et par-tre dager) så er dagene brukt opp. De er nok over gjennomsnittet mye syk, men har man to barn skal det holde hardt at 20 omsorgsdager holder. Så for vår del hadde det vært best om man faktisk fikk ekstra dager til barna som er mye syke. Det vil jo jevne seg ut så lenge ikke systemet misbrukes og de som bare har syke barn i 7 dager ikke bruker mer. Anonymkode: c006b...ed5
LiMaK Skrevet 7 timer siden #105 Skrevet 7 timer siden Dersom slike heldige vilkår blir misbrukt, så kan utgiftspotten bli så stor at goden vi har blir innskrenket/tatt bort. Så svaret er nei.
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #106 Skrevet 7 timer siden Jøss, er det mulig å IKKE bruke opp de få dagene? Her var det barneastma, sykdom i ukesvis om og om igjen i alle år. De fleste dagene holder ikke lenge for mange. Så det å ha "til overs" dager var aldri tema her. Men OM jeg hadde det, ville jeg ikke tenkt at de skulle "brukes opp", nei. Anonymkode: 32cb1...60c 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #107 Skrevet 7 timer siden MonJean skrev (1 time siden): Håper ikke at du synes det er rart at frivillige barnløse synes at enkelte foreldre er ekstremt berettiget. 🤦🏻♀️ Har ingen problemer med å overlate sin del av arbeidet til andre kollegaer kun pga at de har ekstra sykt barn dager. 🤦🏻♀️ Nu vel, er nok av misbruk av egenmeldingsdager også så som frivillig barnløs kan man fort være like berettiget. Anonymkode: 0cb18...2a5
MonJean Skrevet 6 timer siden #108 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Nu vel, er nok av misbruk av egenmeldingsdager også så som frivillig barnløs kan man fort være like berettiget. Anonymkode: 0cb18...2a5 Men sykt barn dager er noe kun foreldre får, og det er i tillegg til egenmeldingsdager. 🤷🏻♀️ Så hvis man har den tankegangen om at man må "bruke opp" sykt barn dager, så har man vel også den samme tankegangen om egenmeldinger, og dermed lar kolleger sitte igjen med en del ekstra arbeid kun pga at man er ekstremt berettiget og tror at man kan gjøre som man vil. 🤷🏻♀️ Jeg personlig har aldri tatt en egenmelding som jeg ikke trengte, så derfor kommenterte jeg som jeg gjorde. 🤷🏻♀️🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #109 Skrevet 6 timer siden MonJean skrev (5 minutter siden): Men sykt barn dager er noe kun foreldre får, og det er i tillegg til egenmeldingsdager. 🤷🏻♀️ Så hvis man har den tankegangen om at man må "bruke opp" sykt barn dager, så har man vel også den samme tankegangen om egenmeldinger, og dermed lar kolleger sitte igjen med en del ekstra arbeid kun pga at man er ekstremt berettiget og tror at man kan gjøre som man vil. 🤷🏻♀️ Jeg personlig har aldri tatt en egenmelding som jeg ikke trengte, så derfor kommenterte jeg som jeg gjorde. 🤷🏻♀️🤷🏻♀️ De fleste foreldre misbruker nok heller ikke ordningen. Anonymkode: 0cb18...2a5
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #110 Skrevet 5 timer siden tr0ndern skrev (På 27.11.2025 den 10.39): Det er folk som OP som gjør at vi får stadig færre rettigheter som arbeidsfolk. FU. Hva er OP? Anonymkode: b10ca...5af
ChrisTønn Skrevet 3 timer siden #111 Skrevet 3 timer siden Det kun greit om arbeidsgiver er et rasshøl. 😉 Jeg ville ikke brukt sykt barn dag bare fordi "dagene må brukes opp", det samme gjelder egenmelding. Det er bare misbruke en gode vi ikke bør ta for gitt. Mange har kjempet hardt for denne retten. At dagene ikke er brukt opp er jo ikke en grunn til å "cashe" de ut på slutten av året.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #112 Skrevet 1 time siden Nei, men hvis jeg har en rolig periode på jobb har jeg ganske lav terskel for å ha ungen hjemme. F eks hvis hun er sutrete og litt småvarm, da blir det fort en sykt barn dag. Jobber kanskje litt hjemmefra da. Dessuten går det bare utover meg selv når jeg er hjemme fra jobb, sjefen vet knapt nok når man jobber og ikke... bare at oppgavene blir gjort. Anonymkode: 962d8...6a8
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #113 Skrevet 1 time siden De bør jo ikke brukes opp. Og man vet aldri når man kan trenge dem. Barn kan plutselig bli … du vet … syke. Anonymkode: 583d9...e5e
AnonymBruker Skrevet 48 minutter siden #114 Skrevet 48 minutter siden Nei. Men hvis jeg selv er sliten og litt shabby, men ikke nok til sykefravær + ungen er syk uten kjempesyk, så melder jeg meg frivillig til å være hjemme med ungen overfor far. Og da dropper jeg hjemmekontor, og bare chiller. (Vanligvis jobber jeg noen timer hjemmefra med syke barn). Anonymkode: 5328e...448
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå