AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #81 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kunne du brukt sykt barn dager på å ta en rolig dag hjemme med ungen ? Bare fordi du har mange igjen og de bør brukes opp. Anonymkode: be865...1bf Det er så få av de dagene, så nei. Anonymkode: e9867...cf5
Tomas77 Skrevet 16 timer siden #82 Skrevet 16 timer siden Som mange andre her så er en fridag i realiteten bare å utsette arbeidsoppgaver som igjen gjør det desto mer busy når jeg er tilbake. Det er motsatt av ts, jeg bruker hjemmekontor når en av ungene er syke. Så må man selvfølgelig ha sykt barn ordninger for de som står i jobber uten mulighet for hjemmekontor . 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #83 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Galt ? Hva f er det for noe å si Anonymkode: 67b24...db4 Syke så ofte, så må det være noe. Anonymkode: 53f3a...d74 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #84 Skrevet 15 timer siden Det som er så kjipt med folk som misbruker sånne gode ordninger som vi har i dag, er at det blir innstramminger og mindre goder på sikt. At folk ikke ser slike sammenhenger, vitner om egoisme og at de er ganske enkle mennesker. Anonymkode: ed206...9e2 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #85 Skrevet 14 timer siden Chille hjemme med friskt barn? 😅 Vet ikke hvilken barn du har. Jobbe er mer chill. Spøk til side. Nei har ikke vært i nærheten av å brukt opp dagene og bruker kun ved behov. Nå har vi to barn da og er hjemme i permisjon så nå har det faktisk vært ekstremt mye sykdom. Så de dagene tror jeg fort vil forsvinne om det fortsetter sånn når jeg er tilbake i jobb. Men ville ikke tømt syk barn dager bare for å ha gjort det. Er jo det samme med egenmeldinger. Aldri tenkt jeg må bruke opp 20 dager i året. Anonymkode: 0d0a0...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #86 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kunne du brukt sykt barn dager på å ta en rolig dag hjemme med ungen ? Bare fordi du har mange igjen og de bør brukes opp. Anonymkode: be865...1bf "brukes opp"?? Hva er det med nordmenn? Burde innføres sykt barn-dager som i Sverige. 160 dager i året, men det lønner seg overhodet ikke å være hjemme med barnet. Anonymkode: f39c4...d2c 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #87 Skrevet 14 timer siden Tomas77 skrev (2 timer siden): Som mange andre her så er en fridag i realiteten bare å utsette arbeidsoppgaver som igjen gjør det desto mer busy når jeg er tilbake. Det er motsatt av ts, jeg bruker hjemmekontor når en av ungene er syke. Så må man selvfølgelig ha sykt barn ordninger for de som står i jobber uten mulighet for hjemmekontor . Samme her. Har kun brukt 1 syk barn dag i 24 og 25. med KG-matematikk kan jeg ta fri hele desember? 🧐 Anonymkode: f028a...620 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #88 Skrevet 14 timer siden "Bør brukes opp"?!😳 Ikke rart velferdsstaten forvitrer. Synes vel det er greit om det blir littegrann av goder igjen til oppvoksende generasjoner. For det ser jo ikke så lyst ut, dessverre. Anonymkode: 18dab...fa0 3
LilleMy_09 Skrevet 12 timer siden #89 Skrevet 12 timer siden Sykt-barn dager og egenmeldingsdager er ikke dager man må avvikle sånn som ferie. Nei, det er ikke greit. Har lite til overs for folk som ser på sånne dager som en kvote som skal avvikles på lik linje som ferie. For meg vitner det om lite respekt for både kollegaer og ikke minst arbeidsgiver, som faktisk betaler for det 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #90 Skrevet 12 timer siden Dersom man bruker disse dagene slik ts foreslår, så må de faktisk bli ulønna dager. Du har rett på dem, men får dem uten lønn. Nei, jeg ønsker ikke dette, men jeg ser jo at slike holdninger som utvises her gjør at de er en tillitserklæring ikke alle foreldre kan forvalte. Anonymkode: ba1c5...ba6
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #91 Skrevet 12 timer siden Jeg da hadde jeg blitt spist opp av dårlig samvittighet og det hadde ikke vært avslappende i det heletatt... Anonymkode: 72231...8c3
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #92 Skrevet 12 timer siden Nei. Faktisk ikke. Jeg er ikke veldig etisk av meg, men skulking er ikke greit. Men. Har jeg fri, og det ene barnet er litt pjusk, så har det hendt at jeg har hatt de hjemme Anonymkode: f31f4...43b
Palmemor Skrevet 12 timer siden #93 Skrevet 12 timer siden Nei. Men så har jeg aldri syktbarndager, da jeg jobber på hjemmekontor om ungene er syke. Så sist jeg faktisk hadde en reell syktbarndag var i 2016.
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #94 Skrevet 11 timer siden Jeg har ikke samvittighet til å gjøre noe slikt. Det er misbruk av en ordning som kan straffe seg om du blir tatt. Men hadde jeg selv vært i dårlig form eller overbelastet av for mye arbeidspress over lengre tid, så kunne jeg gjort det som en slags "skadeforebygging" for å ikke brenne meg ut. Er bedre med et par egenmeldingsdager for mye i året enn en langtidssykemelding tilslutt. Anonymkode: 36401...ade 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #95 Skrevet 11 timer siden Jeg har meldt både meg selv og barn syke for å ha en dag å roe ned. De dagene ble brukt til å sove fordi jeg trengte det. Jeg har en krevende jobb og er jeg ukonsentrert så kan ting gå galt. Jeg kommer sikkert til å gjøre det i fremtiden også uten anger. Anonymkode: 2b19f...07f 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #96 Skrevet 11 timer siden Nei, det kunne jeg ikke gjort. Hvorfor tenker du at det er dager som bør brukes opp? 😅 Jeg er hjemme med sykt barn kun når barna mine faktisk er syke. Jeg bruker egenmelding kun når jeg er syk også, det er jo heller ikke dager som bør brukes opp. Anonymkode: 5732c...557 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #97 Skrevet 11 timer siden Om foreldre som svindler med å "chille" hjemme med sykt barn dager lot barnløse også få samme ordningen å misbruke, så skulle jeg ikke klagd. Hvis folk med barn var villige til å betale skatt som lot meg chille hjemme med "pjusk husplante" for eksempel. Da skulle de gjerne brukt dagene sine. Men de har valgt å få barn og får da denne tillitsordningen for å lette på trykket. Da syns jeg man skal bruke den med respekt. Anonymkode: c040a...b16 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #98 Skrevet 11 timer siden Nei. Netoop pga sånt er det fantastiske systemet vårt truet. En max grense på fravært er ikke fordi den skal brukes opp. Det er jo svindel å motta sykepenger, når ingen er syke. Hvor går folk etter uføretrygdede, når friske ikke bruker avspasering eller ber om ubetalt fri, for å dasse hjemme? Snylting kaller jeg det der Anonymkode: 88f5e...34e 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #99 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da bruker du ferie eller avspasering, og lar det ikke gå ut over arbeidsgiver og kollegaer! Anonymkode: ed0c4...1c7 Neida, vi er 4 småbarnsforeldre som jobber sammen, og har barn i barnehage, vi gjør det alle sammen, ser vi at barnet trenger en dag, så gir vi bare beskjed til hverandre at vi tar en sykt barn dag. Så kommer barnet seg litt, slipper å bli faktisk syk, og vi bruker bare 1 dag, istedenfor kanskje 3. Anonymkode: f019a...bee 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #100 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Syke så ofte, så må det være noe. Anonymkode: 53f3a...d74 Ja, noe er det. Sykdom. Trenger ikke være noe mer enn det. Noen er oftere syke enn andre, noen unger er mer eller mindre konstant syke hele vinterhalvåret Anonymkode: 0cb18...2a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå