Gå til innhold

Bruke sykt barn dag på å chille hjemme

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kunne du brukt sykt barn dager på å ta en rolig dag hjemme med ungen ? Bare fordi du har mange igjen og de bør brukes opp.

Anonymkode: be865...1bf

Det er så få av de dagene, så nei.

Anonymkode: e9867...cf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som mange andre her så er en fridag i realiteten bare å utsette arbeidsoppgaver som igjen gjør det desto mer busy når jeg er tilbake.

Det er motsatt av ts, jeg bruker hjemmekontor når en av ungene er syke. Så må man selvfølgelig ha sykt barn ordninger for de som står i jobber uten mulighet for hjemmekontor . 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Galt ? Hva f er det for noe å si 

Anonymkode: 67b24...db4

Syke så ofte, så må det være noe.

Anonymkode: 53f3a...d74

AnonymBruker
Skrevet

Det som er så kjipt med folk som misbruker sånne gode ordninger som vi har i dag, er at det blir innstramminger og mindre goder på sikt. At folk ikke ser slike sammenhenger, vitner om egoisme og at de er ganske enkle mennesker. 

Anonymkode: ed206...9e2

• Nyttig 1
Skrevet

Chille hjemme med friskt barn? 😅 Vet ikke hvilken barn du har. Jobbe er mer chill. Spøk til side. Nei har ikke vært i nærheten av å brukt opp dagene og bruker kun ved behov. Nå har vi to barn da og er hjemme i permisjon så nå har det faktisk vært ekstremt mye sykdom. Så de dagene tror jeg fort vil forsvinne om det fortsetter sånn når jeg er tilbake i jobb. Men ville ikke tømt syk barn dager bare for å ha gjort det. Er jo det samme med egenmeldinger. Aldri tenkt jeg må bruke opp 20 dager i året.

Anonymkode: 0d0a0...7fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kunne du brukt sykt barn dager på å ta en rolig dag hjemme med ungen ? Bare fordi du har mange igjen og de bør brukes opp.

Anonymkode: be865...1bf

"brukes opp"?? Hva er det med nordmenn?
Burde innføres sykt barn-dager som i Sverige. 160 dager i året, men det lønner seg overhodet ikke å være hjemme med barnet.

Anonymkode: f39c4...d2c

Skrevet
Tomas77 skrev (2 timer siden):

Som mange andre her så er en fridag i realiteten bare å utsette arbeidsoppgaver som igjen gjør det desto mer busy når jeg er tilbake.

Det er motsatt av ts, jeg bruker hjemmekontor når en av ungene er syke. Så må man selvfølgelig ha sykt barn ordninger for de som står i jobber uten mulighet for hjemmekontor . 

Samme her. Har kun brukt 1 syk barn dag i 24 og 25. med KG-matematikk kan jeg ta fri hele desember? 🧐

Anonymkode: f028a...620

Skrevet

"Bør brukes opp"?!😳

Ikke rart velferdsstaten forvitrer.

Synes vel det er greit om det blir littegrann av goder igjen til oppvoksende generasjoner. For det ser jo ikke så lyst ut, dessverre.

Anonymkode: 18dab...fa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...