AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #61 Skrevet 12 timer siden Moralen til enkelte… Anonymkode: 85d57...f65 5
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #62 Skrevet 12 timer siden Ja. Har til og med brukt sykt barn dag selv om barnet var friskt og i barnehagen jeg 😂 null stress. Anonymkode: 815cf...4cd 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #63 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Du er virkelig heldig om du ikke bruker opp syk barn dagene på syke barn.. Her må vi ta ulønnet permisjon hvert år for å dekke over sykedagene. I fjor gikk det 30 dager uten lønn pga sykdom. Det er ikke greit å bruke det til å chille hjemme. Omsorgsdagene burde heller vært fordelt på de som faktisk trengte dem enn at noen skal chille hjemme med dem.. Anonymkode: c006b...ed5 Hva er galt med ungene? Anonymkode: 53f3a...d74 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #64 Skrevet 11 timer siden Jeg har nok misbrukt det noen få ganger. En gang hadde jeg spontanabort. Det var egentlig allerede krise med bemanning, noe jeg viste. Jeg ringte inn og sa jeg hadde sykt barn. Orket ikke tanken på at jeg måte late som jeg var syk, jeg hørtes ikke syk ut. Jeg vet man ikke er pliktig til å oppgi grunn, men dessverre vet de fleste at noen ledere alltid prøver seg. Da jeg var gravid ble noen få sykt barn dager brukt i starten (kombinert med egenmeldinger). Dette var pga kvalme og andre problemer. Jeg søkte på en stilling hos samme arbeidsgiver og det stod mellom meg og en annen kollega. Vi stilte likt. Fikk stillingen, men den hadde sikkert gått til kollega hvis de viste at jeg var gravid. Da vi stilte likt kunne jeg heller ikke tatt de på diskriminering. Har en sjelden gang ringt inn med "sykt barn" for å hente meg inn igjen hjemme (med barnet). Det var vært grunner for det, og igjen, jeg orket ikke en masete leder som ikke tror at noen kan ha psykisk uhelse eller andre private problemer/sykdom/plager og måtte forklart meg (eller brukt energi jeg ikke hadde til å fortelle at det hun holdt på med overhodet ikke er greit). Men så har jeg ellers lite fravær. Hadde barnet vært syk 7/10 dager hadde jeg ikke prøvd å bruke opp dagene. Det er litt rart at en del år etter år alltid bruker 10 dager, og har de et par igjen brukes de siste dagene i desember. Dersom en bruker sykt barn / egenmelding 2-4 dager totalt på et år, så er det ikke de som er problemet. Problemet er de som år etter år spekulerer og sørger for at både egenmeldinger og sykt barn dager brukes opp. Det kan lett merkes. Noen er kun syk fredager, noen blir alltid syk på ugunstige dager (helg, høytider), noen blir syk for å ta seg en tur på stranden når solen titter frem osv. Og dette vet jeg da enkelte rett og slett ikke er flau over å dele. Anonymkode: b3a03...fe9
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #65 Skrevet 11 timer siden Himmelen_91 skrev (7 timer siden): Hva er galt med mennesker, altså seriøst ja hvorfor ikke. Ta deg fri med barnet hjemme❤️har du mange dager igjen så ta det 👍🏻 Sa hun som aldri har hatt noen ansatt. Du forstår at det er arbeidsgiveren din som betaler? Anonymkode: 36d06...402 3
Gaia Skrevet 9 timer siden #66 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Problemet er de som år etter år spekulerer og sørger for at både egenmeldinger og sykt barn dager brukes opp. Det kan lett merkes. Noen er kun syk fredager, noen blir alltid syk på ugunstige dager (helg, høytider), noen blir syk for å ta seg en tur på stranden når solen titter frem osv. Og dette vet jeg da enkelte rett og slett ikke er flau over å dele. Anonymkode: b3a03...fe9 Nettopp. Vi merker det spesielt godt rundt juletider. Da er det nok mange som må ta seg noen sykedager for å rundvaske hus inkl. boning av gulv, samt baking.
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #67 Skrevet 9 timer siden Helt ærlig, jeg kunne fint gjort det. Alle barn har godt av en rolig dag sammen med mammaen sin. Slapp av. Barnet trenger ikke å være syk, bare trenger en rolig dag, med litt ekstra kos og kjærlighet fra familien. Anonymkode: f019a...bee 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #68 Skrevet 9 timer siden Hva mener du med «de bør brukes opp?» er du fullstendig på jordet?? Mener du faktisk det? De skal jo ikke «brukes opp», de er der kun for sjukt barn dager. Anonymkode: 9314c...b14 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #69 Skrevet 9 timer siden Jeg har en kollega som gjør det og de dagene havner ofte på dager der vi har masse å gjøre på jobben eller på dager der vi gjør noe kollegaen ikke liker å gjøre. Dette er så frustrerende og hvordan vi vet det er pga det kollegaen poster på sosiale medier som også viser en frisk unge som f.eks. står på ski. Men sjefen ser det ikke og det er ikke opp til oss ansatte å si noe fordi det faller bare mer tilbake på oss. Kollegaen utnytter også egenmeldinger på samme viset. Derfor bruker jeg aldri syk barn eller egenmeldinger på samme måte, men jeg må ærlig innrømme det frister, men jeg hadde mest sannsynlig blitt kalt opp til sjefen tvert. Sjefen er veldig glad i denne kollegaen, så det er vel derfor ingen sier noe. Anonymkode: 93a54...53c
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #70 Skrevet 9 timer siden Nei det har jeg aldri gjort, har ikke engang oversikt over antallet sykt barn dager da barna våre var små. Var hjemme når de var syk. Men jeg vet mange foreldre er hjemme med barna som absolutt kunne gått i barnehage, men de bruker det for å hente seg inn. Anonymkode: e90b1...e8b
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #71 Skrevet 8 timer siden Nei, den chillinga hjemme må jeg ta igjen for når jeg er tilbake på jobb. Da må jeg sette opp avlysningene ekstra, og arbeidet i innboksen min er der fremdeles. Anonymkode: 9c53b...d67
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #72 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er galt med ungene? Anonymkode: 53f3a...d74 Galt ? Hva f er det for noe å si Anonymkode: 67b24...db4
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #73 Skrevet 7 timer siden Nei, men har jo gjort det mange ganger. Enten at ungen var friskere enn det vi trodde eller at vi venter den ekstra dagen etter feber eller oppkast, men ungen er frisk som en fisk. Anonymkode: b5152...800 1
Mandagsunge Skrevet 5 timer siden #74 Skrevet 5 timer siden Nei. Eg har skamvett og respekt for skattepengane til andre folk.
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #75 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja. Har til og med brukt sykt barn dag selv om barnet var friskt og i barnehagen jeg 😂 null stress. Anonymkode: 815cf...4cd Null stress? Du stjeler. Anonymkode: f64a2...327 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #76 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Helt ærlig, jeg kunne fint gjort det. Alle barn har godt av en rolig dag sammen med mammaen sin. Slapp av. Barnet trenger ikke å være syk, bare trenger en rolig dag, med litt ekstra kos og kjærlighet fra familien. Anonymkode: f019a...bee Og det er jo flott, men da tar man en feriedag/flexdag, man bruker selvfølgelig ikke sykt barn dag på det. Anonymkode: 2d28a...ab9
Fru Uperfekt Skrevet 2 timer siden #77 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kunne du brukt sykt barn dager på å ta en rolig dag hjemme med ungen ? Bare fordi du har mange igjen og de bør brukes opp. Anonymkode: be865...1bf Nei, har absolutt ikke mål å bruke de dagene. I løpet av alle de år har jeg brukt færre enn jeg kan telle på fingrene mine.
Fru Uperfekt Skrevet 2 timer siden #78 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei, det er uetisk. Men å betale noen svart for å vaske huset ditt eller male huset ditt - det er selvfølgelig innafor 😉🇧🇻 Anonymkode: e9b0e...8d7 Nei, det gjør jeg heller ikke. Betaler hvitt
Fru Uperfekt Skrevet 2 timer siden #79 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Helt ærlig, jeg kunne fint gjort det. Alle barn har godt av en rolig dag sammen med mammaen sin. Slapp av. Barnet trenger ikke å være syk, bare trenger en rolig dag, med litt ekstra kos og kjærlighet fra familien. Anonymkode: f019a...bee Og det fikser vi med å ta avspasering eller fri dag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå