skeiv-ostepop Skrevet 19 timer siden #41 Skrevet 19 timer siden Det er kun her på KG det normaliseres å "bruke opp sykedager" samt hos noen få individer som sjeldent aspirerer så høyt i arbeidslivet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #42 Skrevet 18 timer siden Ja. Har barn som nesten aldri er syke, så jeg unner meg 4-5 dager i løpet av året. Har bekjente og kolleger som bruker alle dagene hvert år. Er ikke så sikker på at det er reelt. Anonymkode: 0711a...27c 1
Durancell Skrevet 18 timer siden #43 Skrevet 18 timer siden Nei. Har skoleunger og høy terskel for å holde de hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #44 Skrevet 18 timer siden Det er rett og slett svindel. Om du gjør det, så har du lav arbeidsmoral. Anonymkode: ed0c4...1c7 1 2
Pås Skrevet 17 timer siden #45 Skrevet 17 timer siden Det har jeg aldri gjort, i tillegg til at det er umoralsk (ulovlig?) ville jeg følt at jeg jinxet det faktum at jeg hadde usedvanlig friske barn da de var små. 3
Nowayback Skrevet 17 timer siden #46 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, det er uetisk. Men å betale noen svart for å vaske huset ditt eller male huset ditt - det er selvfølgelig innafor 😉🇧🇻 Anonymkode: e9b0e...8d7 Black money matters!
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #47 Skrevet 17 timer siden Forst tankte jeg hvorfor ikke, men sa tankte jeg litt mer paa det og nei, kan ikke rettferdige det. Anonymkode: 84948...309 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #48 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Har barn som nesten aldri er syke, så jeg unner meg 4-5 dager i løpet av året. Har bekjente og kolleger som bruker alle dagene hvert år. Er ikke så sikker på at det er reelt. Anonymkode: 0711a...27c Du unner deg faktisk… Hvorfor skulle ikke det være reelt? Anonymkode: 294f5...b53 2
Uanonym bruker Skrevet 17 timer siden #49 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde lett gjort det om meg og ungen trengte en pause, og ting hadde tilsiet at barnet ville fått en vanskelig dag. Som kanskje hadde ført til henting likevel. I dette hamsterhjulet av noen liv vi lever i dette samfunnet tror jeg stadig vekk folk må ha sånne dager. Bare å sette i gang med halshuggeriet folkens, men dere vet dere har vurdert det selv Anonymkode: 89a17...95a Nei, det har jeg aldri vurdert. Hvis barnet ditt "trenger en pause" (regner med dette er snakk om barnehage), så tar man en feriedag eller avspaseringsdag. Og skjer det ofte, så bør man tenke gjennom hvordan man har organisert hverdagen sin. 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #50 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei det har jeg aldri gjort, å kommer ikke til å gjøre. Men har brukt sykt barn når ett av dyrene ble akutt syk. Anonymkode: ae4d4...46e Det er like ille spør du meg. Skulle tatt ferie eller trekk i lønn. Anonymkode: a92fe...bc8 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #51 Skrevet 16 timer siden Uanonym bruker skrev (56 minutter siden): Nei, det har jeg aldri vurdert. Hvis barnet ditt "trenger en pause" (regner med dette er snakk om barnehage), så tar man en feriedag eller avspaseringsdag. Og skjer det ofte, så bør man tenke gjennom hvordan man har organisert hverdagen sin. Om barnet er så sliten at det trenger pause , så kan man fint bruke sykt barn dag Anonymkode: 67b24...db4 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #52 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja. Har barn som nesten aldri er syke, så jeg unner meg 4-5 dager i løpet av året. Har bekjente og kolleger som bruker alle dagene hvert år. Er ikke så sikker på at det er reelt. Anonymkode: 0711a...27c Må ærlig talt si at tankene om slike folk som deg ikke er veldig høye, og vil nok tro du ikke er så velykket på så mange plan i livet? Folk som snylter på staten, er de som er med på å ødelegge velferdslandet vårt. Anonymkode: 540c7...301 3 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #53 Skrevet 16 timer siden Hypotetisk sett er det fristende. Kunne godt gjort det med en unge som var sjelden syk hvis jeg bodde på et større sted med lav risiko for å bli ferska. Min unge var ofte syk når hen gikk i barnehagealder, og vi bor på et mindre sted, så ikke aktuelt å bruke av flere av dagene. Anonymkode: 50386...368
Gaia Skrevet 16 timer siden #54 Skrevet 16 timer siden En holdning der man føler at man har rett til å "bruke opp" egenmeldingsdager eller sykt barn-dager er bare forkastelig. Det virker som at det er mest vanlig blant den yngre garde, og ikke blant de som har passert 50. Det er i alle fall de yngste av oss på jobb som snakker om dette. Jeg er oppdratt til at hvis man er i stand til å jobbe, så drar man på jobb. Folk som benytter seg av dette godet som vi har i Norge, undergraver ordningene vi har, og da kan det bli slutt på dem. 3 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #55 Skrevet 15 timer siden Jeg har alene med et barn som har en kronisk sykdom. Siden jeg er alene har jeg alle dagene for både meg og faren, og siden barnet er kronisk sykt får jeg dobbelt så mange dager som vanlig. Barnet har faktisk ikke vært så mye syk i år så har ikke hatt behov for å bruke så mange dager. Så kan jo begynne å bruke de nå. Jeg har jo tross alt 40 dager i året. Det må utnyttes. Kan ta med barnet 2 uker til syden. Fortjener såpass Anonymkode: 0864a...ba9 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #56 Skrevet 15 timer siden Og så lurer man på hvorfor arbeidsgivere velger bort jobbsøkere med barn? 🙄 Anonymkode: b296e...23f 3 2
Lorieen Skrevet 15 timer siden #57 Skrevet 15 timer siden Nei. Sykt barn-dager er forbeholdt sykdom. Noen år er vi så uheldige at vi må bruke opp nesten alle disse dagene, andre år bruker vi kanskje en eller to. De skal ikke misbrukes. 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #58 Skrevet 15 timer siden Målet mitt er å aldri bruke opp disse dagene. Kunne aldri brukt sykt barn dag hjemme med friske barn. Nå er mine forøvrig skolebarn og fravær bør være til minimum. Når de gikk i bhg tok en feriedag innimellom eller avspasering når vi ville ha ekstra fridager. Mye riktigere måte å gjøre det på. Eneste gangene ungene har vært hjemne friske er i omgangssyke karantene. Anonymkode: b5734...191
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #59 Skrevet 15 timer siden tr0ndern skrev (5 timer siden): Det er folk som OP som gjør at vi får stadig færre rettigheter som arbeidsfolk. FU. Hvilke rettigheter føler du at arbeidsfolk har mistet? Hva tenker du på? Arbeidsfolk har så mange rettigheter at ingen vil ansette lenger. Ansetter du en person som misbruker egenmeldingsordningen, er det ikke enkelt å reversere den ansettelsen. Anonymkode: 0fd04...483 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #60 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kunne du brukt sykt barn dager på å ta en rolig dag hjemme med ungen ? Bare fordi du har mange igjen og de bør brukes opp. Anonymkode: be865...1bf Du er virkelig heldig om du ikke bruker opp syk barn dagene på syke barn.. Her må vi ta ulønnet permisjon hvert år for å dekke over sykedagene. I fjor gikk det 30 dager uten lønn pga sykdom. Det er ikke greit å bruke det til å chille hjemme. Omsorgsdagene burde heller vært fordelt på de som faktisk trengte dem enn at noen skal chille hjemme med dem.. Anonymkode: c006b...ed5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå