Gå til innhold

Bruke sykt barn dag på å chille hjemme

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kunne du brukt sykt barn dager på å ta en rolig dag hjemme med ungen ? Bare fordi du har mange igjen og de bør brukes opp.

Anonymkode: be865...1bf

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt ikke.

• Liker 10
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Dette er misbruk av et tillitsbasert gode. 

Anonymkode: 2edb1...4da

• Liker 11
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei det gjør jeg ikke. Tenker ikke at de "bør brukes opp" og føler at jeg allerede bruker nok sykt-barn-dager på faktisk sykdom. 

Jeg kan ta en ekstra dag for at barnet skal komme seg ordentlig etter sykdom da, selv om de feks ikke har feber lenger. Har man oppkast er det jo også 2 dager karantene der barnet gjerne ikke er særlig syk. Så da får man jo automatisk en sånn dag du tenker på.

Anonymkode: 66ef9...f28

• Liker 2
Skrevet

På ingen måte! Har ikke brukt en eneste sykt barn-dag i år (eller i fjor for den saks skyld), og har ingen planer om å "tømme kontoen" for slike dager.

Sier mye om din moral når du vurderer dette! Hvordan forklarer du det til barnet?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke hvis ungen er frisk. Men hvis det for eksempel er rett før jul, ungen er litt småslapp men egentlig frisk nok til å gå i barnehagen, kunne jeg vurdert å ha litt lavere terskel for å holde barnet hjemme. Kanskje en rolig dag hjemme kan gjøre at ungen ikke blir ordentlig sjuk, og hele juleferien går med til å være syk. Men da er det for barnets og resten av familien sitt beste, ikke fordi jeg vil chille på sofaen. Det er uansett ikke spesielt chill å være hjemme og inne med en unge som er frisk. I alle fall ikke mine unger. 🙃

Anonymkode: fec69...807

• Liker 6
Skrevet

Du har misforstått noe vesentlig. Det er ikke om å gjøre å bruke opp alle sykt barn dagene.  

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva er galt med mennesker, altså seriøst ja hvorfor ikke. Ta deg fri med barnet hjemme❤️har du mange dager igjen så ta det 👍🏻

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kunne du brukt sykt barn dager på å ta en rolig dag hjemme med ungen ? Bare fordi du har mange igjen og de bør brukes opp.

Anonymkode: be865...1bf

Nope, absolutt ikke. 
Men når barnet først ER sykt og jeg har dager pleier jeg å ta en rolig dag selv sammen med barnet fremfor å prøve å jobbe hjemmefra samtidig, det skal sies.

Anonymkode: 4dbd1...260

• Liker 3
Skrevet

Absolutt ikke. Har aldri brukt en sykedag eller sykt barn-dag uten at jeg og/eller ungene faktisk var skikkelig syke.

Folk som ser på sykedager som fridager som må "brukes opp", ødelegger systemet for oss andre.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er uetisk. Men å betale noen svart for å vaske huset ditt eller male huset ditt - det er selvfølgelig innafor 😉🇧🇻

Anonymkode: e9b0e...8d7

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er uetisk. Men å betale noen svart for å vaske huset ditt eller male huset ditt - det er selvfølgelig innafor 😉🇧🇻

Nei, gjør da selvsagt ikke det heller?

Anonymkode: 2edb1...4da

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er uaktuelt. 

Anonymkode: ddf1b...0ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort. Vi har hatt lite sykdom, så har brukt 2 sykt barn dager det halvannet året han har gått der.

Anonymkode: a5025...4a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er uetisk.

De som gjør det, snylter på systemet og kan potensielt ødelegge for andre.

Anonymkode: 228e7...06c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det har jeg aldri gjort.

Er følge på jobbreise nå. Vet du hva jeg kunne gjort? Droppet å informere hotellet om at jeg er her - og spart 300 kr/natt i egen kost. Spist lunsj hver dag, og lagt ved kvitteringene på hans reiseregning. Ikke gått på rødt når jeg flyr hjem igjen, og sluppet fortolling av min nye Chanel. 

Men et slikt menneske er jeg ikke. 

Anonymkode: 7a585...5d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjør på!

Anonymkode: 25d19...286

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke! Da må andre på jobb ta mine arbeidsoppgaver! Og barnet går glipp av undervisning (OG lærer seg at det er greit å skulke!) 

Anonymkode: b4dec...1b9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har lite respekt for mennesker som anser sykedager som en kvote fridager som skal brukes opp.

Dere fortjener ikke å ha en jobb. For det er faktisk en form for tyveri.

Anonymkode: 68202...2d9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er folk som OP som gjør at vi får stadig færre rettigheter som arbeidsfolk. FU.

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...