Gå til innhold

Elsker Brelett men..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

alle sier at det er ren gift for kroppen. Hva kan jeg bruke da? 

Er denne sunnere?

IMG_5490.jpeg.2a6bc53551d73d8960fdc24b19e3b517.jpeg

Anonymkode: d97e0...363

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Meierismør er sunt ja. 😊 Du kan ha den stående på benken hvis du vil ha det mykt, eller skjære skiver med ostehøvel hvis du har det i kjøleskapet. 😊

Anonymkode: b31d4...62d

• Nyttig 2
Skrevet

Selvfølgelig er ikke Brelett gift for kroppen. Folk bare elsker å være ekstreme når de har "sett lyset" på kostholdsfronten, og klarer bare å se sort og hvitt. Alt er enten kjempesunt ELLER gift for kroppen. Brelett og annen margarin er hverken spesielt sunt eller spesielt usunt. Det er jo gjerne begrensa hvor mye man spiser av det, siden jeg regner med du i hovedsak bruker det på brødskiva? Dermed har det ikke særlig mye å si uansett.

Jeg bruker smør på skiva, men det er utelukkende fordi jeg synes det smaker best, ikke fordi jeg tror det er spesielt sunt.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Meierismør er sunt ja. 😊 Du kan ha den stående på benken hvis du vil ha det mykt, eller skjære skiver med ostehøvel hvis du har det i kjøleskapet. 😊

Anonymkode: b31d4...62d

Smaker det godt? Har ikke prøvd noe annet enn brelett, bortsett fra bremykt, den smakte kvalmende og jeg ble kvalm. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Her har jeg byttet ut Breletten med Berit Nordstrand smøremyk rapskokos. 

Anonymkode: 47cde...fe0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Smaker det godt? Har ikke prøvd noe annet enn brelett, bortsett fra bremykt, den smakte kvalmende og jeg ble kvalm. 

ts

Om du ikke liker Bremykt er det stor sannsynlighet for at du ikke vil like smør heller. Bremykt er laget av mye smør, sammen med litt plantebasert olje. 
Du får det begeret som er på bildet til 36kr på Kiwi nå om dagen, og det er visst nok ganske billig, så du kan jo prøve ut selv. 😊

Jeg har melkeallergi og kan kun ha margarin, og jeg stresser ikke med det. Er ikke store mengdene som går, og det er heller ikke gift. Jeg synes det er en uting å kalle ting «gift» i øst og vest. Det er noen helfrelste som gjør det om dagen til veldig mye mat, og selv om jeg spiser lite ferdigmat, så snakker jeg ikke ned andre som gjør det. 

Prøv å se hva du synes, ellers går nok litt Brelett fint også 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

ts

Wow, har du aldri prøvd vanlig meierismør i hele ditt liv? Det var litt overraskende kjente jeg. 

Så, margarin smaker ganske annerledes. Jeg tror ikke det er "gift for kroppen", men jeg tror det er sunnere med rene råvarer. (Og jeg synes det er litt ekkelt å tenke på at det egentlig er grått, men bare farget gult. Vet ikke om det er noe vits i å tenke sånn, men gjør det likevel.)

Men ja, test litt og se. Du kan til og med kjøpe sånne bittesmå beger på noen butikker. 🙂

Anonymkode: d47e9...245

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...